Ovo je bila prva prava koncertna godina nakon pandemija. U prvom dijelu godine je to značilo i euforiju što su se napokon vratili, a u drugom dijelu je došlo i do preopterećenja koncertima – na veliko zadovoljstvo publike. Ovdje je presjek koncerata koji su obilježili godinu, koji su ispisali povijest, poredni kronološki. Izbor je to uredništva, a u obzir dolaze samo oni na kojima smo i bili, naravno.

Urban & 4 – Tvornica kulture, 12.2.

Osjećaji koji se snažno provlače kroz cijeli novi album “Lipanj, srpanj, kolovoz” (koji je i muzika.hr album 2021. godine), ali i u ostalim pjesama je ta nekakva čežnja obujmljena ljubavi prema jedinkama, slobodi u ljudi i životu samom. Ovo autor pokazuje i kroz spotove i kroz nastupe, što je bilo sasvim očito tijekom izvedbe nagrađene pjesme “Sama“, kada je nekakva sila blaženog mira prohujala publikom. Nježno ljuljanje s noge na nogu, s usana klizi tekst dok u očima šuti sjećanje. Divno. Autor joj se više od 35 godina otkriva no svakim novim nastupom uspijeva priuštiti štogod nova. (Petra Antić, izvještaj)

Caribou – Lauba, 12.3.

Nakon ove dvije izazovne godine, još uvijek je neobično biti na većem međunarodnom koncertu prepunom ljudi — ali posebno istaknute pjesme kao što je atmosferična “Sun”, sanjiva “You and I” te trijumfalna oda svježim počecima „New Jade“ – ostvarile su prijeko potreban osjećaj zajedničkog slavlja. Snaith nije govorio puno između pjesama, ali je njegova neizmjerno iskrena zahvala prenijela osjećaj olakšanja što su ovakve noći – ponovno moguće. Ono što je sigurno – 12. ožujka 2022. pamtit će se kao prvi inozemni koncert nakon pandemije koji se pokazao kao prava poslastica za oči i uši. (Andrea Basić, izvještaj)

The Smile – Hala, 16.5.

Muziku podržava

The Smile su izveli cijeli album “A Light for Attracting Attention” i bome su, sukladno nazivu albuma, imali sve oči netremice uperene u sebe tijekom svirke od sat i pol. Na momente sam morala trepnuti dvaput, ma triput da se uvjerim da ispred mene zaista stoji Thom Yorke, po prvi put u Zagrebu, na prvom koncertu europske turneje, Yorke koji je u momentima gubio kontrolu i dopuštao tijelu da se kreće na one načine koje sam dosad viđala samo u spotovima i snimkama njegovih koncerata.

Kao da nije dovoljna čast što ih je od velikih europskih gradova upravo Zagreb ugostio prvi, The Smile su nas na bisu počastili s još jednom ekskluzivom. Naime, osim već prije izvođene stvari “Just Eyes and Mouth” (pjesmom koja je bila blizu tome da bude uvrštena na debi), premijerno su izveli potpuno novu pjesmu “Friend of a Friend” (koju su navodno napisali na dan koncerta!) i za kraj “Feeling Pulled Apart by Horses”, Yorkeovu solo stvar. (Andrea Basić, izvještaj)

Iron Maiden – Arena Zagreb, 22.5.

Bilo da ste tip osobe koji će na koncertu samo urlat’ na “The Trooper” i “Fear Of The Dark” ili ste zagriženi fan koji njihovih 17 studijskih albuma poznaje bolje od vlastite familije, činjenica je da Maideni pružaju audiovizualno iskustvo koje se barem jednom u životu treba doživjeti – ja sam jedna od tih kojima je sinoćnja svirka bila prva prilika da kultni heavy metal bend slušam uživo. Jučerašnji koncert je ponovno bio jedan od značajnijih koji dolaze k nama ove godine – nakon što je prošlog tjedna projekt Thoma Yorke i Jonnyja Greenwood iz Radioheada The Smile započeo europsku turneju upravo u Zagrebu, isto su učinili uvijek rado viđeni Iron Maiden. (Andrea Basić, izvještaj)

Konstrakta, Sea Star festival, 27.5.

Iako je Senidin nastup bio nešto najuvjerljivije i pojedinačno najmoćnije, prvu je večer obilježila regionalna senzacija Konstrakta kojoj je to bio i prvi samostalni koncert, a time i prvo koncertno izvođenje pjesme “In Corpore Sano”, jedne od najslušanijih pjesama u regiji ove godine – nakon sjajne izvedbe na Eurosongu. Konstrakta je nastupila sa svojim bendom iz “prošlog života” Zemlja gruva. Dobar dio fanova tek su istraživali njene pjesme, no karizma Konstrakte je izbalansirala nepoznavanje materije. Posebno se istakala i suradnja prije njenog nastupa kad je Konstrakta odrepala “Zovi čovika” s Vojkom V i ta njena zainteresiranost dodaje joj na težini. (Edo Plovanić, izvještaj)

Lorde, Tvrđava sv. Mihovila, 18. i 19. 6.

Nakon što su fanovi ispratili sjajnog Marlon Williamsa, još jednog Novozelanđanina koji je bio oduševljen time što je imao priliku svirati u suton na ovakvoj lokaciji, krenula je polusatna playlista pjesama da se skrati vrijeme u kojem se pozornica pripremala za izlazak Lorde. Čini mi se da je predzadnja pjesme te playliste bila Natalie Imbruglia i njezina ”Torn”; već je u tom trenutku nabrijana publika pjevala sve stihove uglas, nešto što nije česta pojava na svirkama. Opća euforija nastala je, naravno, kada je Lorde izišla na pozornicu, ali ono čemu sam svjedočila nisam mogla zamisliti u najluđim snovima: imam dojam da je gotovo svaka osoba znala apsolutno sve pjesme od riječi do riječi što je na momente ostavilo i samu Lorde vidno, ali i očekivano ganutu. (Andrea Basić, izvještaj)

Nick Cave, Roisin Murphy, The Killers, Idles – INmusic, 20.-23.6.

Nakon što su The Killers (točnije Idlesi i Fontaines D.C.) obilježili prvu večer, u drugu se ušlo s kišicom što je, izgleda, jedan od trademarka festivala, no srećom nije se zadržala te je drugi dan festivala postao i dan koji je dodao i drugi smisao posebnoj tituli festivala ‘special reunion edition’ ako uzmemo u obzir da su velika imena već nastupala. Druga večer pripala je ikoni zvanoj Nick Cave koji je dva je sata očaravao, izvodio pjesme za koje se već sad može nazvati klasicima. Treću večer su zaokružili Royal Blood i nostalgija teških rifova Deftones. Posljednju, četvrtu večer festivala obilježila je Roisin Murphy, koja je nastupom ‘preotela’ od Kasabiana titulu headlinera večeri. (Edo Plovanić)

Let’s Rock – Tvrđava sv. Mihovila, 24. i 25.6.

Svih 20 izvođača je dobro probrano, to su redom imena koja se nalaze na listama najboljih albuma protekle godine. Neki su osvajali i nagrade, Porine, no, sve još izvođači koji grade publiku. To je i glavna funkcija showcase festivala pa, iako to službeno nije, Let’s Rock je showcase festival, odnosno, festival za one koji vole otkrivati nove izvođače. (Edo Plovanić, izvještaj)

Mastodon – Hala Park, 28.6.

Zagreb je bio zadnja postaja na turneji metal karavane trojca Mastodon, Baroness i Kvelertak. Tako je 28. lipnja na dnu Heinzelove, zagrebačku Halu napunilo oko 2000 fanova u paklenoj vrućini koja, čini se, nikome nije smetala. I publika i bendovi su bili sjajno raspoloženi, a kako je to zadnji zajednički nastup na turneji, međusobno su se i zahvalili i oprostili, a nakon koncerta su isto napravili i s fanovima. (Ana Pavlović, foto)

Simple Minds – Šalata, 30.6.

Nakon dvije godine odgode, grupa Simple Minds održala je koncert u sklopu svjetske turneje “40 Years Of Hits” na zagrebačkoj Šalati. Legendarni Škoti na Šalati su odsvirali sve svoje hitove, uključujući “Waterfront”, “Belfast Child”, “Don’t You (Forget About Me)”, “Alive and Kicking”, a počastili su nas i s novom pjesmom s tek nadolazećeg albuma.
Koncert je bio podijeljen u dva seta i trajao više od dva sata, čime su zadovoljili i najzahtjevnije fanove. (Monika Bračević, foto)

Steel Panther – Tvornica kulture, 2.7.

Otkazivanje koncerta Whitesnakea razočaralo je fanove, ali oni koji su htjeli vidjeti kako na sceni izgleda ‘Ponos Hrvatske’ Dino Jelusić, došli su na svoje. Dino se pojavio 2. srpnja u zagrebačkoj Tvornici kulture, kao gost na prebačenom koncertu Steel Panther koji su trebali nastupati kao Whitesnake podrška. (Ana Pavlović, video)

Kiss – Arena Zagreb, 9.7.

Nakon 45 godina duge karijere, KISS je po prvi puta nastupio u Hrvatskoj, a ovo im je ujedno bio i “oproštajni” koncert kojeg su održali u gotovo punoj Areni Zagreb.
Bend kojeg čine Paul Stanley, Gene Simmons, Eric Singer i Tommy Thayer u Zagreb je stigao s čak 16 kamiona i 6 autobusa opreme i ljudi potrebnih za pirotehnički show, a prema najavama, na sceni su publiku zabavljali oko dva sata. (Ana Pavlović, foto)

Gojira – Dom sportova, 30.7.

Iako je bilo vruće, to nije utjecalo na energiju publike koja je zajedno s bendom stvorila odličnu atmosferu što je doseglo vrhunac za vrijeme pjesme “The Chant” kad je publika pjevala refren s čim je nadglasala i bend, a pjevanje se nastavilo i nakon što je pjesma završila. Frontmen Gojire Joe Duplantier uživao je u povratku i kao da je i pomalo zatečen energijom i reakcijom naše publike pa mu nije ni bilo druge nego obećati se vratiti. S tim da je obećao kako se sljedeći put više neće toliko čekati na povratak. Naime, Gojira je zadnji put u Hrvatskoj bila 2012. Jedna referenca koncerta će se posebno pamtiti, a to su napuhani plastični kitovi (kao referenca na Gojirinu pjesmu “Flying Whales”). (Ana Pavlović, foto)

King Gizzard & The Wizard Lizard – Tvrđava sv. Mihovila, 2. i 3. 8.

Dvije su večeri zaredom King Gizzard & The Lizard Wizard napunili Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku, a obje je večeri otvorila australska pjevačica snažnog glasa, Grace Cummings sa svojim bendom. Publika na Grace nije ostala ravnodušna, dakle, odličan odabir za zagrijavanje. Prije samog početka, Gizzardi su u publiku bacili nekoliko potpisanih drumheadova. Australski King Gizzard započeli su prvu noć na Tvrđavi sv. Mihovila žestokim riffovima uz zalazak sunca, počinjući s pjesmom “Gaia” s posljednjeg albuma “Omnium Gatherum”, objavljenog ove godine. (Ana Pavlović, foto)

Arctic Monkeys – Arena Pula, 16.8.

Od samog početka sa “The View From the Afternoon” pa zatim s “Brianstorm” koja je publiku dovela do ludila, “Snap Out of It” i “Crying Lightning” – publika nije prestajala uživljeno pjevati svaku riječ svakog stiha, gotovo nadjačavajući bend na momente, pa se činilo da publika pjeva bendu umjesto obrnuto. Neki od pamtljivijih trenutaka sigurno je onaj u kojem je Alex stavio sunčane naočale u maniri popularnog lika u srednjoj školi iz osamdesetih za vrijeme “Why’d You Only Call Me When You’re High?” i “Tranquility Base Hotel & Casino”. Balade koju su raznježile publiku bile su “Cornerstone”, “Do I Wanna Know” i “No. 1 Party Anthem”, a pjesme koje su izvukle naš teenage angst na površinu bile su “505” i “Do Me A Favour”. Ne bi to bilo to bez najpopularnijih plesnijih stvari od kojih smo mogli čuti “R U Mine” i “I Bet You Look Good on the Dancefloor”. (Andrea Basić, izvještaj)

Tame Impala – Arena Pula, 17.8.

Valja naglasiti da su psihodelični svjetlosni efekti do u milisekundu precizno pratili i najsitniju promjenu u zvuku, što je poprilično impresivan korak. Publika ostala vidno opčinjena zvukovima, bojama i vibracijama, a takva je ostala i do zadnjeg tona dvosatnog nastupa, odnosno do bisa koji je uključivao njihove velike hitove (koji su trenutno viralni i na TikToku), „The Less i Know the Better“ i „One More Hour“. U rijetkom, pa stoga još više vrijednom sjedinjenju benda (koji je nesebično dao sve od sebe da nam pruži spektakl za sva osjetila) s privrženom publikom, Tame Impala su pomakli sve granice stvarnosti – čak i bolje od njihovog izmišljenog lijeka Rushium – i time nadmašili ama baš sva očekivanja.
Koliko su se publika sinoć u Puli i Tame Impala povezali i kakva je ljubav rođena možda je najbolje sažeto u izjavi samog Kevina Parkera koji je pred kraj koncerta oduševljeno komentirao buku riječima “je*beno ste nevjerojatni, toliko ste glasni da su me zaboljele uši, a to se rijetko događa”. (Andrea Basić, izvještaj)

Pips, Chips & Videoclips – Šalata, 10.9.

Jednostavno, to je bio spektakl koji se nije smio propustiti, to je bio događaj koji se događa (igrom slučaja) jednom u osam godina. Nadam se da ćemo sljedeći put ‘najveći koncert Pipsa u karijeri’ ipak dočekati nešto brže jer smo svi spremni za to. (Siniša Miklaužić, izvještaj)

Electronic Beats – Kockica, 10.9.

Publiku su kod Kockice rasplesali progresivni mladi umjetnici iz cijele Europe koji su time neobičan, ali povijestan djelić zagrebačke arhitekture spojili s inovativnim zvukovima budućnosti. Dok se u Kockici odvio glavni dio programa predvođen Mura Masom prije kojeg su nastupili Georgia, Eartheater i Trokut, oni koji su htjeli (i uspjeli na vrijeme uloviti ulaznicu) program su nastavili u Petom Kupeu gdje su elektroničke beatove nastavili Afrodeutsche, Maja Pa, Feelipa i DJ Labud. (Andrea Basić, izvještaj)

Bajaga i instruktiri – Lisinski, 15., 16., 17.10.

Bajaga je ove godine tri put Lisinski napunio. Instruktori su, bogme, svirali gotovo pa tri sata – na bis su išle neizostavne “Tišina“ i “Tamara“. Sve je, naprosto, zvučalo i izgledalo baš onako kako su to zamisli i glazbenici i publika, koja će, sasvim sigurno, ovu večer dugo pamtiti. Promatranjem brojnih lica u publici, onih manje i onih više naboranih, moram zaključiti da ovaj koncert nikoga nije ostavio ravnodušnog, ali i da nemam straha za duh Kulušića: njega će na životu održati moje i mlađe generacije, baš ovako kako su nas sinoć podučili Instruktori. (Andrea Basić, izvještaj)

The Cure – Arena Zagreb, 27.10.

Robertov glas uživo zvuči jednako savršeno kao i prije 40 godina i u ovo sam se već uvjerila na njihovoj svirci na INmusicu 2019. koja je, ako se dobro sjećam, također trajala 2 i pol sata, što je debelo iznad prosjeka trajanja festivalskog nastupa. Ništa me neće više oduševiti od glazbenika zrelih za mirovinu koji na pozornici zadržavaju energiju kao da se posljednjih 30 ili 40 godina nije dogodilo. Mlađi glazbenici – gledajte i učite kako se to radi. (Andrea Basić, izvještaj)

Sting – Arena Zagreb, 31.10.

Bio je ovo strogo izvježban i ‘tijesan’ nastup od 95 minuta – nizala se pjesma za pjesmom i to gotovo bez sekunde predaha između. Ipak, nije se zbog toga doimao ‘krutim’, dapače, dogodili su se kratki, ali pamtljivi momenti gdje je koncert poprimio oblik spontanog reggae jam sessiona (primjerice na medleyu „So Lonely / No Woman No Cry“), mada je sasvim jasno da je svaki potez na pozornici dobro promišljen i isplaniran. Uz jednostavne, ali efektne vizuale, Stinga koji svako malo poziva publiku na pjevanje te bend kojeg tvore prvoklasni glazbenici bilo je ovo glazbeno događanje po kojem će, sigurna sam, mnogi pamtiti 2022. (Andrea Basić, izvještaj)

Massimo – Arena Zagreb, 5.11.

Samo nešto više od mjesec dana prije nego je preminuo, Massimo je uz brojne goste i pred rasprodanom Arenom u studenom održao koncert karijere. Massimo je dugo spremao Arenu Zagreb, naš najveći koncertni ‘venue’ i nakon što je proteklih godina rasprodao brojne dvorane u Hrvatskoj uspio je to i s najvećom, Arenom Zagreb, koji je Massimu i kruna karijere, najveći koncert koji je održao. (Lucija Očko, izvještaj)

November Fest – Tvornica kulture, 4.-6.11.

Drugi po redu November Fest, ovaj put se održao u Tvornici kulture. November fest naslanja se na Movember, akciju koja je pokrenuta u Australiji još 2003., a okuplja veliki broj muškaraca koji puštaju brkove i bradu u mjesecu studenom kako bi podigli svijest o upravo takvoj važnosti muškog zdravlja. Sudjelovanjem se skreće pozornost na važnost borbe protiv raka prostate i testisa, duševnih bolesti, ali i drugih bolesti primarno vezanih uz mušku populaciju. Prvu su večer otvorili Aljoša Šerić, odnosno njegova grupa Pavel u kojoj je i njegova polovica Tonka, a slijedio je nastup grupe Detour koja je još opustila publiku koja je pjevala njihove pjesme. Drugu večer festivala otvorio je TBF-ov Saša Antić, odnosno, Alejuandro Buendija u pratnji benda Sinovi. Zagrijali su publiku za glavni nastup večeri, Edu Maajku, a na pozornicu izveli goste, repera Magellana i beatboxera Lil’ Beara. Treću i posljednju večer koncerata ovogodišnjeg festivala November fest otvorio je pobjednik emisije The Voice 2020. godine Vinko Ćemeraš i Talvi Tuuli. Festival su zatvorili Psihomodo pop, koji su ispunili krcatu Tvornicu svojim najvećim hitovima, a energije većinom mladih u publici nije bilo manjak.

André Rieu – Arena Zagreb, 25.11.

Tih dva sata i četrdeset minuta prošlo je u hipu, prava zabava kojoj se dizao tempo iz pjesme u pjesmu, s odlično raspoloženom publikom, te Rieuom i orkestrom spremnih maksimalno ju zabaviti, tako da vjerujem da nitko nije otišao doma neraspoložen, već svi s velikim osmjehom na licu. I upravo je to ono što Rieu govori i poručuje. On bira svoje glazbenike sa srcem, kao što bira i samu glazbu, pa kad je tako, lagano prenosi to i na publiku koja je pred njim. Ako je publika toliko otvorenog srca kao što je jučerašnja bila u rasprodanoj Areni, jasno je da je suradnja izvođača i ljudi ispred njih jedinstvena. (Siniša Miklaužić, izvještaj)

Clutch – Tvornica kulture, 25.11.

Rasprodani koncert, odlično raspoložena publika i grupa samo su pokazali koliko Zagrebu izgleda odgovara ovaj južnjački stoner rock s ponekada prstohvatom a nerijetko i punom šakom country utjecaja. Iako Clutch svirka nije dugo trajala uz toliko puno odsviranih pjesama koje su same po sebi prilično uptempo, puno smo čuli i djelovalo je da je trajalo puno duže. Posebno bi naglasio i odličan light show koji je odlično upotpunio nastup, što se nažalost zadnjih godina ne viđa često. (Silvije Novosel, izvještaj)

Alter Bridge, Dom sportova, 26.11.

Predvođeni dvojicom jakih ličnosti, mastermindom Mark Tremontijem, jednim od najcjenjenijih gitarista svoje generacije koji je zanat ispekao kroz priličnu karijeru, i pjevačem i gitaristom Myles Kennedyjem, jednim od najcjenjenijih vokala žanra novije generacije koji je uz to i jako dobar gitarist, nije bilo mogućnosti da nastup prođe drugačije nego besprijekorno. Puno je tu pjesama stadionskog potencijala s istim takvim refrenima koje je publika redom u glas otpjevala s Mylesom, za to nas je i pohvalio, i zabava u hard rock mainstream obliku tu je gotovo zagarantirana. (Silvije Novosel, izvještaj)

Darko Rundek i Ekipa – KSET, šest koncerata (28.11. – 8.12.)

Obožavani Darko Rundek je uz svoju Ekipu glazbenika na čak šest rasprodanih koncerata, publiku podsjetio na svoj svevremenski katalog pjesama, a uz nove stvari odsvirali su legendarne klasike kojima su obilježena dva desetljeća albuma “Ruke“.

Milky Chance – Tvornica kulture, 4.12.

Iako je već činjenica da je ovaj duo dovoljno poznat po načinu izvođenja pjesama i spajanju zvukova, ovaj nastup su učinili još posebnijim, Milky Chance su izveli dvije stvari s neobjavljenog albuma na kojem još uvijek rade. Pred kraj nastupa, povratnici u Zagreb su uz rečenicu “we’re gonna make this place feel like a rave party!” napravili doslovno to – atmosferu rave partyja uz svoju verziju “Tainted Love”. Rasprodana Tvornica je u prve tri sekunde pjesme postala Berghain u centru Zagreba. (Lucija Očko, izvještaj)

Senidah – Boogaloo, 9.12.

Senidah ima album godine i zaokružila je godinu nastupom u klubu Boogaloo (a vjerojatno će to potvrditi u Boćarskom gdje je na dočeku). Osim pjesama s novog albuma, trap diva odlučila je svoj prvi nastup pred Boogaloo publikom ukrasiti i hitovima kroz koje se probila na glasno odobravanje publike, to su “Replay” i “Mišići”. Kroz relativno kratak nastup, nešto kraći od sat i pol, Senidah nije prestajala oduševljavati fanove svojim upečatljivim stavom, kroz suvremeni zvuk trapa i tvrde tekstove, te je ovaj vrući zagrebački spektakl upotpunila i duplim izvođenjem pjesme “Behute”. (Lucija Očko, izvještaj)

Priključi nam se na Instagramu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by muzika.hr (@muzikahr)

0 Shares
Muziku podržava