Electronic Beats – festival predvođen Mura Masom predstavio zvukove budućnosti ispred kultne Kockice

    2391

    Telekom Electronic Beats: Mura Masa, Georgia, Eartheater, Trokut

    Datum i vrijeme: Subota, 10.9.2022. @ 15:00
    Mjesto održavanja: Kockica Zagreb , Prisavlje 14

    Jedinstveni glazbeno-scenski doživljaj Electronic Beats – festival koji je ljude u subotu popodne privukao lineupom zanimljivih europskih imena elektroničke scene istovremeno nudeći besplatan (ali limitiran) upad – jučer se održao u Zagrebu. Publiku su dakle kod Kockice rasplesali progresivni mladi umjetnici iz cijele Europe koji su time neobičan, ali povijesan djelić zagrebačke arhitekture spojili s inovativnim zvukovima budućnosti. Dok se u Kockici odvio glavni dio programa predvođen Mura Masom prije kojeg su nastupili Georgia, Eartheater i Trokut, oni koji su htjeli (i uspjeli na vrijeme uloviti ulaznicu) program su nastavili u Petom Kupeu gdje su elektroničke beatove nastavili Afrodeutsche, Maja Pa, Feelipa i DJ Labud

    Electronic Beats
    Electronic Beats, foto: Edo Plovanić

    Prvi akt večeri ilitiga domaće snage Trokut nisam stigla uhvatiti, no ovaj electronic jazz projekt imala sam priliku slušati i ranije, stoga ne žalim previše propušteno, a i znam da će biti novih prilika u vrlo bliskoj budućnosti. Zapravo se najviše nadam da je ovim već poprilično iskusnim glazbenicima Electronic Beats super došao kao platforma za povezivanje i umrežavanje s drugim izvođačima i imenima u industriji – ukoliko pametno iskoriste momente kao Electronic Beats ili primjerice showcase festivali (ove godine nastupali su na slovenskom MENT-u), imaju jak potencijal za stvaranje publike izvan poprilično ograničenog Balkana.

    Nakon Trokuta slijedila je Eartheater, američka multiinstrumentalistica, pjevačica, producentica i skladateljica. Eartheater ilitiga Alexandra Drewchin krajem 2020. izdala je četvrti album za berlinski label PAN, label koji oblikuje modernu avant-pop estetiku sa ostatkom potpisnika među kojima su Arca, Sega Bodega, Yves Tumor te ostatak berlinske i londonske underground scene. Moram priznati da nastup kojeg je odradila na mene nije ostavio prejak utisak. Not too bad, not too good, no slušate li već spomenutu ekipu s berlinskog labela, volite li modernu avant-pop produkciju bez prevelike potrebe za da vas osvoje hitovi u klasičnom smislu riječi – do have a listen.

    Muziku podržava

    Uvjerljivo bolji set imala je Georgia, producentica, pjevačica reperica i bubnjarka s londonskom adresom kojoj je ujedno pripala čast za zagrijavanje publike pred najveće ime večeri: Mura Masu. S crvenim bubnjarskim setom na stageu neodoljivo me podsjetila na estetiku Meg White, no zvukom je, naravno, bila miljama daleko od The White Stripesa. Dapače, ako bih je baš uvrstiti u kategoriju na osnovi sličnog zvuka, to bi bilo otprilike negdje između Robyn, Charli XCX i The Knifea. Dakle, nakon jazz elektronike predstavljene od strane Trokuta  te Eartheaterinog art pop/eksperimentalnog elektronskog manifesta, na meni je stigao electropop i synth pop. Recimo to ovako: kao netko tko je na Electronic Beats došao prvenstveno zbog Mura Mase, zapamtit ću (te obratiti više pozornosti) isključivo na Georgiu. Čini mi se da je easy-listen synthpop šarmirao i ostatak pubilke – i to vjerojatno najviše obradom “Running Up That HillKate Bush koja je, nakon pojavljivanja u seriji Stranger Things, otkrivena Generaciji Z i kao takva i dalje ne silazi sa vrha najslušanijih pjesama na svijetu sudeći po Hot 100 Billboardovoj ljestvici. Iako sam pomislila kako je odabir te pjesme za kraj isključivo jahanje novog vala popularnosti legendarnog hita Kate, današnjim kratkim guglanjem saznala sam da je Georgia pjesmu obradila još 2020., što bi značilo da je bila fan Bush before it was cool again, zbog čega dobiva još jedan plus od mene.

    Najistaknutije ime lineupa bio je naravno Grammyjem nagrađeni producent Mura Masa. Mura Masa krenuo je kao Soundcloud umjetnik da bi danas bio tražen od najvećih imena pa iza sebe ima suradnje kao što su A$AP Rocky, Charlie XCX, Stormzy, Wolf Alice, Lil Uzi Vert, PinkPantheress, Clairo, slowthai, a potpisuje i službene remixeve za Lady Gagu, HAIM i Nilea Rodgersa. Zapravo je igrom slučaja baš dan prije zagrebačkog koncerta objavio novi singl “e-motions”, ovoga puta u suradnji s Erikom de Casier koju je sinoć, po toj logici, po prvi put izveo uživo nakon službenog releasea. Još jedan kul moment je što i novi album izlazi već sljedećeg petka, zbog čega smo mogli čuti najsvježiji materijal kao što su “bvycakes”, “hollaback bitch” i “2gether”. Umjetnik i producent odao je počast alternativnim korijenima ispred mlade publike današnjice koja je, unatoč pljusku koji se došao odnikud, strpljivo dočekala set po kojeg je došla. Da se izrazim naslovom meni omiljene njegove pjesme – vjerujem da je publici sinoćnji koncert bio pravi “teenage headache dream” kojeg će pamtiti.

    Krajem Mura Masinog audiovizualnog performansa tijekom kojeg je predstavio petnaestak pjesama, došlo je vrijeme za prebačaj u Peti Kupe u kojem su nastupili Afrodeutsche, Maja Pa, Feelipa i DJ Labud. Ovo je ujedno bio znak za kraj moje večeri, no s obzirom na brojne postove po FB grupama u kojima se tražila karta viška za noćni dio programa, vjerujem da se atmosfera iz Kockice glatko prelijela u prostore relativno novog zagrebačkog kluba. A počevši od danas – iščekujemo sljedeću priliku da u Zagrebu čujemo nove, moderne elektroničke beatove (free tickets again pls) HT-ovog eventa.

    0 Shares
    Muziku podržava