Kao i svake godine do sada, ni ove godine nismo ostali zakinuti za vrhunske koncerte na području Lijepe naše. Prošli smo kroz naše ovogodišnje izvještaje i uključili vremeplov. Ovih 10 nastupa sa zadovoljstvom ćemo izdvojiti pod najbolje koncerte u 2018. godini.

Dok si tu, usput baci oko i na naš odabir najboljih stranih, regionalnih i domaćih albuma, tu je i izbor najboljih festivala, video spotova, a usput baci i glas za pjesmu godine i provjeri kome je pripala titula najboljeg debitanta.

10Bryan Ferry – Tvrđava sv. Mihovila, Šibenik

Foto: Monika Bračević

“Možda pomalo predvidljiv, ali u svakom slučaju Ferry je isporučio kvalitetnu konstantu u nastupu, dovoljnu da nam koncentracija ne opada, da sve misli zaokupi lagano pjevušenje, dok bokovi autonomno reagiraju kretanjem lijevo-desno. Njegov prepoznatljiv glas prianjao je u masi i uklopio se među zidine kao da je oduvijek tu, nimalo pohaban rokom trajanja i poznim godinama, zaštekao je tek neznatno na zviždanju melodije tijekom završne Lennonove ‘Jealous Guy’.” (…) “Zadovoljna lica u publici bila su dovoljan dokaz da gospodin Ferry nije podbacio te je pružio dostojan pečat za kraj ljetne sezone nastupa pod otvorenim nebom.” – Izvještaj

9Chelsea Wolfe – Rijeka

#chelseawolfe

A post shared by Sven Oliver (@penskee_filingashi) on

“‘Spun’ i ‘Vex’ zvučale su još intenzivnije nego na albumu, ‘Demons’ je bila lijep povratak i podsjetnik na stariji zvuk, dok su ‘After the Fall’ i ‘Dragged Out’ kao središnji dio nastupa bile i svojevrsni klimaks, uz ‘Feral Love’. Do kraja redale su se isključivo pjesme s ‘Hiss Spun’, od kojih je ’16 Psyche’ bilo zaista užitak čuti, a Chelsea je nekako pred kraj postajala opuštenija i slobodnija u kretnjama, što je eruptiralo na bisu.” – Izvještaj

8Krankšvester – Dom sportova, Zagreb

“Netko bi mogao reći da je bilo “jao, nekulturno”, ja bih rekla da je oslikana dominantna struja hrvatske kulture, doduše, kroz brutalni hiperrealizam i seksualizaciju. Ispoštovan je sav taj treš koji je Krankšvester publika očekivala, o čemu najbolje svjedoči delirični trans u koji je padao čitav Dom sportova na većini pjesama.” (…) “Simboli crkve i države, treš, turbo pornografija, bunde od nerca i pištolj na pare uz ‘Smek maj pička’, ‘Kruti’, ‘Zatresi guz’ i ‘Bembare i saundsistemi’ bez prestanka su dizali atmosferu u publici čije je masovno đuskanje izgledalo kao ogroman val koji se svakog trena može izliti na pozornicu.” – Izvještaj

7Dječaci, Sax, Zagreb

od jučer imam flashbackova ko bijelih krvnih stanica #dječaci

A post shared by jana (@jana.avgustini) on

“Na kraju se mora reći da su Dječaci priuštili pravi mali spektakl ove subote i otišli u stilu. Dijelili su majice, potpisivali se na tenisice i fotografirali se s publikom te bili, kao i uvijek, dobri gosti. Odsvirali su velik dio svog repertoara pred mladom zagrebačkom publikom i bacali šale: ‘Ajde, bit će neki reunion za godinu i po’. Pa, bila ovo neka insajderska šala, dobar PR potez ili stvarno pokapanje Dječaka, ostaje za vidjeti. U svakom slučaju, bila je dosta zabavna subotnja noć.” – Izvještaj, Takeover

6Repetitor – Zagreb (AKC Attack, KSET, Vintage)

Foto: Slaven Škrobot

“Repetitorova tri dana nisu služila samo za cementiranje kultnog statusa benda ili njihovu internu potvrdu da će im domaća publika nastaviti jesti iz ruke, nego i dobra vijest za scenu gladnu glazbe i sve njihove suborce koji znaju da im je put prokrčen i slobodan. Attack, KSET i VIB nisu Arena, Hipodrom i Maksimir, ali ako trojka iz Beograda dođe do sigurne rasprodaje bilo kojeg kluba u Zagrebu, ostavljamo veće šanse autorskim izvođačima, a ne vječnim pozdravima novom valu ili tribute bendovima Floyda, Queena ili koga već.” – Komentar, Takeover

5Deafheaven – Močvara, Zagreb

Foto: Luka Kerečin

“Objektivno, koliko je to moguće naravno, sinoć smo gledali bend u relativnom zenitu karijere, kada ponestaje ideja, ali varijacija na postojeće ideje ne. Solidna zvučna slika s obzirom na slojevitost i glasnoću svega s bine. Energičan nastup i dosta dobra kemija s publikom. 75 minuta efektne svirke i svakako aktualno gostovanje u režiji Žednog Uha. Ništa manje nismo ni očekivali, ali mislim da smo dobili i puno više.” – Izvještaj

4Iron Maiden – Arena Zagreb

foto: Božidar Breški

“Bend je u poodmaklim godinama svjež, razigran i muzički potpuno uigran te je predvođen jednim od najboljih vokala otkad je rock muzike. Dickinson ne samo da je odlično pjevao prije trideset godina, on odlično pjeva i danas. I to uz standardni štimung. Zapravo, određene poprilično zahtjevne dionice danas uživo izvlači puno bolje nego ’80-ih godina. Koliko god to bizarno, možda i smiješno zvučalo, ali ‘Aces High’ i ‘Flight Of Icarus’ sinoć su u Zagrebu vokalno bolje izvedene nego u Long Beach Areni 1985. godine kad je snimljen antologijski ‘Live After Death’ album. Pa vi sad vidite kad je to Maidene trebalo gledati.” – Izvještaj

3Kraftwerk – Pula

“Epohalni ljudi mašine za dobro znanim pultovima (stiliziranim tako da iz određenog kuta podsjećaju na čekić) zadovoljili su moju žeđ za industrijskom bukom koja želudac premješta u grlo. Proveli su nas kroz teme industrije i tehnokracije koje su identitetna obilježja zapadne Njemačke, sve do distopijskih tema prisutnih u velikom broju današnjeg SF-a. Bio je to vrlo estetski dojmljiv i mašinski precizan nastup u dupkom punoj Areni koji će se prepričavati prijateljima i unucima, ovisno tko će što od toga imati.” – Izvještaj

2Nick Cave – INmusic, Zagreb

foto: Julien Duval

“Caveov nastup gotovo će sigurno ostati zabilježen kao najbolji na ovogodišnjem festivalu, a vjerojatno i kao jedan od koncertnih zbivanja sezone u metropoli. Plesanjem s odabranim sretnicima iz publike na ‘Push the Sky Away’ i ‘Stagger Lee’ zaokružen je ovaj fenomenalan nastup, inače produžen za petnaestak minuta što je rijetkost, pa nam ostaje nadati se kako je bilo lijepo i bendu, a ne samo publici.” – Izvještaj 

1Roger Waters – Arena Zagreb

foto: Božidar Breški

“O samom koncertu vjerujem da će se pričati još dugo. Ovdje se po pitanju muzičke izvedbe i vizualnog sadržaja teško da može pronaći ikakva mana. Sve je odrađeno u superlativima. Jedino se kao ono moguće problematično isticala prevelika kvaliteta i jednog i drugog. Na trenutke je zbilja bilo kao da u isto vrijeme čitaš genijalnu knjigu i slušaš genijalnu muziku. Kako god, kapa dolje promotorima, organizatorima, Rogeru Watersu na zdravom razumu, energiji, vitalnosti i ljubavi i osjećajima za druge. Sa spektaklom ili bez njega, ovo je zbilja bio san snova. A jesmo li usput postali i bolji ljudi? Pa, nikad se ne zna.” – Izvještaj

139 Shares