Herbie Hancock
The Piano (Remastered)
Datum izdanja: 02.05.2006.
Izdavač: Columbia / Menart
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Ovaj album slavnog klavirista i skladatelja Herbiea Hancocka višestruko je zanimljiv svima koji proučavaju njegovo djelovanje: stilski, diskografski, diskofilski i koncepcijski. Bio je to jedan od prvih albuma koji su ostvareni tehnikom direktnog snimanja na ploču, bez nasnimavanja, što donosi duh blizak koncertnom.
Snimljen krajem 1978. u CBS-ovom studiju u Tokyju, bio je originalno objavljen kao LP samo u Japanu i to u ograničenom broju primjeraka, a prvi je put izvan Japana objavljen tek na ovom CD-u.
To je i jedan od rijetkih Hancockovih solo albuma, posebice do tada. Godine 1974. je, također u Japanu, snimio solo album “Dedication” ali jednu stranu ploče s akustičnim klavirom, a drugi s raznim klavijaturama.
Album “The Piano” označio je i njegov povratak nekomercijalnom pristupu i akustičnom klaviru, iako je početkom te godine snimio također akustični, dvostruki album u duu s drugim sjajnim klaviristom istog naraštaja, Chickom Coreaom čiji se razvojni put u mnogo čemu podudara s Hancockovim – suradnja s Milesom Davisom, eksperimentiranje s elektronikom, fusion razdoblje…
Naime, Hancock je tijekom sedamdesetih objavio niz albuma na kojima obilno koristi elektroniku, a donose fuziju jazza, rocka, funka i drugih stilova koji su tada bili u trendu, iako je vodio i VSOP Quintet s kojim je svirao straight-jazz. Time je pokazao ga je njegova osnovna preokupacija raznovrsnost, što je ostalo do današnjih dana.
Originalna je ploča bila zamišljena tako da u formi suita predstavi dva lica ovog umjetnika. Na prvu stranu uvrštene su izvedbe standarada koji su obilježili Hancockovu suradnju s Milesom Davisom tijekom šezdesetih: “My Funny Valentine“, “On Green Dolphin Street” i “Someday My Prince Will Come“. Na drugu su stranu LP-ja uvrštene izvedbe novih Hancockovih skladbi nastalih spontano na samom snimanju.
Zanimljivo da nije odabrao niti jednu od vlastitih skladbi s kojima se proslavio u ranom razdoblju karijere, a koje su postale neizostavnim jazz standardima, primjerive: “Maiden Woyage“, “Watermelon Man” ili “Cantaloupe Island“. Kroz sve izvedbe Hancock se predstavlja uvjerljivim klaviristom, improvizatorom sjajnih zamisli, glazbenikom velike muzikalnosti, osjećaja za melodiju i ritam, istinskim umjetnikom.
Na kompakt disk izdanje uvrštene su i do sada neobjavljene alternativne verzije prve četiri skladbe s albuma.
Davor Hrvoj