The Miles Davis Quintet
The Legendary Prestige Quintet Sessions
Datum izdanja: 05.06.2006.
Izdavač: Prestige / Aquarius Records
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nakon suradnje sa Charliem Parkerom i drugim najpoznatijim beboperima tijekom četrdesetih, sudjelovanja u kreiranju cool jazza, te kratkotrajnih suradnji s raznim vodećim jazzistima u prvoj polovici pedesetih, razdoblju koje su obilježile razne poteškoće zbog njegova prekomjernog konzumiranja droga, trubač Miles Davis je 1955. konačno utemeljio sastav s kojim je djelovao kontinuirano i koji je donio veliku prekretnicu, ali i stabilnost u njegovu karijeru.
U kvintetu su uz njega svirali tenor saksofonist John Coltrane, klavirist Red Garland, kontrabasist Paul Chambers i bubnjar Philly Joe Jones. Uz glasoviti kvinetet iz šezdesetih sa saksofonistom Wayneom Shorterom, klaviristom Herbiem Hancocokom, kontrabasistom Ronom Carterom i bubnjarom Tonyjem Williamsom, bio je to njegov najznačajniji i najpoznatiji sastav.
U knjizi memoara “Miles And Me”, poznati novinar, pjesnik i profesor književnosti, te Davisov biograf Quincy Troupe piše: “Zahvaljujući glazbi koju je kreirao od 1956. Davisov je kvintet postao najutjecajnijim malim sastavom u povijesti jazza.” Ove su snimke do sada bile sadržajem brojnih reizdanja i kompilacija, ali nikad tako sveobuhvatno i temeljito kao na ovom izdanju.
Na prva tri kompakt diska uvrštene su sve snimke što ih je Davis s tim kvintetom snimio tijekom 1955. i 1956. za tvrtku Prestige, a objavljene su na poznatim albumima: “The New Miles Davis Quintet”, “Workin’ With The Miles Davis Quintet”, “Steamin’ With The Miles Davis Quintet”, “Relaxin’ With The Miles Davis Quintet” i “Cookin’ With The Miles Davis Quintet”, te izvedba skladbe “‘Round Midnight” izvorno uvrštena na album “Miles Davis And The Modern Jazz Giants”.
Osim tih, Davis je s istom postavom snimio i cijenjeni album “‘Round About Midnight” koji s njima čini zaokruženu cjelinu, ali je objavljen za tvrtku Columbia pa nije mogao biti sadržajem ove kompilacije.
Glazba donosi osebujan pristup suvremenom jazzu što objedinjuje bebop i cool, a odlikuje se sjajnim improvizacijama. Osim kao izvođač koji je na osebujan način pristupao izvedbama standarada, Davis je predstavljen i kao skladatelj djela koja su postala jazz standardima: “Tune Up“, “Four“, “Half Nelson“, te “The Theme” koja je bila zaštitinim znakom njegova sastava, a izvodio ju je uglavnom na svršetku koncerata. Osim zvukovne prepoznatljivosti, posebice Davisove trube koja zvuči mekano, intimno, s puno zraka, te telepatske razmjene ideja, izvedbe donose poseban osjećaj, ugođaj i dramatiku, što ih čini povijesnim ostvarenjima jazz glazbe.
Izvedbe uvrštene na četvrti kompakt disk čine zasebnu cjelinu, a manje su estetske razine. Sve su ostvarene na radijskim ili televizijskim snimanjima, uz najave voditelja, i do sada nisu bile objavljene na nekom nosaču zvuka. Taj CD donosi i četiri glazbene transkripcije Davisovih sola podešene za printanje.
Ovo luksuzno opremljeno izdanje u kartonskom omotu s Davisovim umjetničkim djelom na ovitku obogaćeno je i knjižicom koja na četrdeset stranica donosi brojne sjajne fotografije članova sastava, iscrpne podatke o svim snimkama i tekst cijenjenog kritičara i povjesničara jazza Boba Blumenthala. On kronološki iznosi niz zanimljivih podataka o djelovanju skupine, glazbi koju su svirali i snimanjima spomenutih albuma.
Davor Hrvoj
(Preuzeto iz Novog lista od 18. lipnja 2006.)