Novi život Runjićevih pjesama

    1807

    Runjićeve večeri - Ća je život vengo fantažija

    Kompilacija

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Urban – Ostavljam te samu
    2. Tamara Obrovac – U prolazu
    3. Massimo – Večernja ljubav
    4. Cubismo – Ćakule o siromajima
    5. Darko Rundek – Bezimenoj
    6. Detour – Našoj ljubavi je kraj
    7. Leut Magnetik – Moje prvo pijanstvo
    8. Elvis Stanić Group – Potraži me u predgrađu
    9. Matija Dedić – Molitva za Magdalenu
    1. Gustafi – Karoca
    2. Tedi Spalato – Vagabundo
    3. Eni – Kuća bez broja
    4. Lea Dekleva – Budi dobra prema njemu
    5. Saša Lozar – Najljepša si bila
    6. Nina Badrić – Ako izgubim tebe
    7. Neno Belan – Meni trebaš ti
    8. Tina Vukov – Na kraju vijađa
    9. Jappa SplitatNight & SARA – Ljubav što se gasi
    10. Uroš Perić – Vjeruj u ljubav

    Zdenko Runjić je čovjek koji je u nasljeđe ostavio impozantan opus koji definitivno zaslužuje manifestaciju poput Runjićevih večeri, koje su održane u Trogiru, 1. rujna 2006., a koje sad imamo priliku čuti i na ovom dvostrukom nosaču zvuka.

    Runjić je tijekom karijere napisao stotine pjesama pa ne treba brinuti hoće li na budućim Runjićevim večerima nedostajati materijala za novo čitanje. Kad se govori o njegovim pjesmama, ne smije se zanemariti ni uloga nekih njegovih ključnih suradnika poput Jakše Fiamenga, koji na ovom CD-u potpisuje osam tekstova.

    Društvo koje se u Trogiru prihvatilo interpretacije Runjićevih skladbi je prilično šaroliko. Tu su jazzeri Matija Dedić i Elvis Stanić Group, koji su u svom stilu odradili instrumentale “Molitva za Magdalenu” i “Potraži me u predgrađu”. Potonja je zahvaljujući harmonici dobila francuski štih.

    Cubismo su “Ćakule o siromajima” preveli na španjolski i na cubanu, a Rundek je “Bezimenoj” odsvirao u svojoj cigansko-boemskoj maniri.

    Muziku podržava

    Mlade snage Detour su suptilnom elektronikom doprinijeli dramatici “Našoj ljubavi je kraj”, dok Leut Magnetik s potpuno izmijenjenom “Moje prvo pijanstvo” od svih izvođača najteže funkcionira u ovom kontekstu.

    Lea Dekleva (“Budi dobra prema njemu”) i Tina Vukov (“Na kraju vijađa”) još puno trebaju raditi na emotivnosti svojih izvedbi, što se nikako ne može reći za Urbana koji je ‘rasturio’ “Ostavljam te samu” (male greške u tekstu su se događale, ali ih ne treba zamjeriti nikome). Alan Bjelinski je pogodio i aranžman za Urbana – klaviru se polako pridruže gudači i cijeli bend, što odgovara ionako dramatičnom Urbanovom vokalu.

    S druge strane, Saša Lozar u “Najljepša si bila” djeluje potpuno bez kompasa, pokušavajući puno toga što nije u njegovim mogućnostima. Massimo (“Večernja ljubav”), Nina BadrićENI (“Ako izgubim tebe”), pa donekle i (“Kuća bez broja”) se u obradama snalaze već standardno samouvjereno, no to što rade već postaje pomalo predvidljivo.

    Opuštene izvedbe uvijek dobre Tamare Obrovac (“U prolazu”), Nene Belana (“Meni trebaš ti”) i Gustafa djeluju kao pravo osvježenje. Gustafima “Karoca” toliko prirodno leži (zanemarimo li malo mrmljanja teksta), da bi je trebali uvrstiti u svoj standardni koncertni repertoar.

    Tedi Spalato je na Runjićevoj tradiciji izgradio i vlastiti stil pa ne čudi što se u izvedbi “Vagabundo” snalazi kao riba u vodi.

    Za kraj tu su dvije jazzy izvedbe: solidni Uroš Perič (slovenski Ray Charles) s “Vjeruj u ljubav” i Jappa SplitAtNight & Sara. Prava je šteta što nekadašnji lider Metka, Željko Brodarić Jappa danas nije autorski prisutniji, jer je njegovo slojevito čitanje “Ljubav što se gasi” (s razlomljenom gitarom u stilu Marca Ribota na albumima Toma Waitsa) možda i najbolja izvedba na ovim Runjićevim večerima.

    Tako produktivan talent poput Runjićevog teško se pronalazi. Stoga treba njegove pjesme i dalje pjevati i tako njegovati tradiciju dalmatinske pisme, jer šjor Zdenko je znao pisati pjesme koje su disale s tim temperamentnim podnebljem.

    Muziku podržava