Na tragu Colemana i Dolphyja

    1764

    Greg Osby

    Channel Three

    Datum izdanja: 16.10.2005.

    Izdavač: Blue Note / Dallas Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mob Job
    2. Vertical Hold
    3. Viewer Discretion
    4. Diode Emissions
    5. Fine Tuning
    6. Please Stand By
    7. Channel Three
    8. Test Pattern
    9. Miss Ann

    Iako glasoviti saksofonist Greg Osby rijetko svira u trio kombinaciji, ona više nije rijetka, posebice u kontekstu suvremena jazza. Glasoviti su sastavi Gerryja Mulligana iz ranog razdoblja karijere, poznati upravo po postavama bez klavirista. No, neke od snimaka trija bez klavirista nastale su pukom slučajnošću; zato jer se klavirist jednostavno nije pojavio na snimanju ili je ‘nečasno otpušten’ iz sastava u zadnjem trenutku kada više nije bilo vremena za zamjenu.

    Neki su pak držali da to može pomoći njihovu nastojanju u ostvarenju osebujna zvuka i pristupa. Danas za tu formaciju možemo reći da je već tradicionalna, posebice u suvremenoj improviziranoj glazbi. U tom zahtjevnom kontekstu, u kojem nema eskivaže, važno je ostvariti suradnju trojice spremnih i kompetetentnih glazbenika što je u potpunosti uspjelo Osbyju u realizaciji novog albuma.

    On svira sopran i alt saksofon, stalni član njegove skupine u zadnjih nekoliko godina Matt Brewer kontrabas, a njegov dugogodišnji prijatelj, još iz školskih dana, Jeff “Tain” Watts bubnjeve. Osim zajedništva i tehničke potkovanisi, sva trojica u izvedbama iskazuju i zavidno solističko umijeće.

    Muziku podržava

    Izborom glazbe na ovom albumu Osby jasno pokazuje kojoj se tradiciji priklanja. Naime, osim sedam vlastitih, izvodi i skladbe “Mob Job” Ornettea Colemana i “Miss Ann” Erica Dolphyja. Obojica su autora krajem pedesetih i početkom šezdesetih sudjelovali u kreiranju novog, suvremenog pristupa jazz glazbi. Na njihovim smjernicama Osby pokušava, uspješno, stvarati glazbu izvan konvencija, onu koja je zasnovana na kompletnoj jazz tradiciji, naslanjajući se najviše na post bop, a progovara jezikom današneg suvremenog jazza.

    Potpuno drukčije od njegovih prethodnih ostvarenja koja obilato obogaćuje elementima hip-hopa, rapa, funka, fusiona, third streama ili nekog drugog stila. Dominantan je njegov prepoznatljiv, oštar zvuk, ali i liričnost, posebice u izvedbama tema.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava