Dopadljivo ruho melankolije s ‘intelektualnim pedigreom’

    830

    Keren Ann

    101

    Datum izdanja: 28.02.2011.

    Izdavač: Parlophone / Dallas Records

    Žanr: Art, Indie Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. My Name Is Trouble
    2. Run With You
    3. All The Beautiful Girls
    4. Sugar Mama
    5. She Won’t Trade It For Nothing
    6. You Were On Fire
    7. Blood On My Hands
    8. Song From A Tour Bus
    9. 101
    10. Daddy, You’ve Been On My Mind (Bonus Track)

    Nova doza intrigantne sofisticiranosti, rezultat zavidne radne discipline stopljene s mnogostrukim kreativnim sposobnostima, obavija i šesti samostalni album Keren Ann101“.

    Kroz protekle četiri godine karijera ove svestrane glazbenice kretala se uzlaznom putanjom (figura ‘nomada’ vjerojatno bi slikovitije dočarala kulturno-jezično-geografsku mobilnost i raznovrsnost ostvarenih projekata): između ostalog, surađuje s Bardijem Johannssonom, Islandskim simfonijskim orkestrom, orkestrom Lamoureux, komponira glazbu za TV mrežu ARTE.

    “101”, međutim, iznenađuje čak i njene vjerne obožavatelje. Ne možemo govoriti o strukturalnoj promjeni, budući da Keren uvelike ostaje vjerna žanrovskom obrascu popularne glazbe, no, s druge strane, ipak bilježimo znatna ‘seizmološka gibanja’ na području aranžmana i produkcije. Nameću se tri vješto isprepletene okosnice albuma: slojevitost, igra i humor, a okuplja ih dominantni modus melankolije. Ovako sažeti skelet nadalje upotpunjava vizualno-dramski impuls poetske naracije, zbog čega pojedinačne ‘kockice kvalitete’ izranjaju tek nakon drugog ili trećeg slušanja albuma.

    Gledano s razine recepcije, “101” svjesno odašilje zrake prema različito senzibiliziranim ušima slušatelja općenito, izlažući se riziku kontradiktornog ishoda, ili barem neočekivanog efekta: kritična grupa dosadašnjih obožavatelja naprosto zaobilazi, zanemaruje ovu zaobilaznicu u ‘osnove klasičnog popa’, odnosno, novoosvojeni slušatelji objeručke ga usvajaju. No, ne mareći previše za ‘kategorijska etiketiranja’ Keren Ann naprosto izvodi na granici, samozatajno nastavlja istraživati mogućnosti žanra bez da naslijepo manevrira između krajnosti. Za autoričin opus, a mnogi će upravo sada zakolutati očima, “101” sadrži karakter eksperimentalnog albuma. To, istovremeno, ne znači da inicira i revolucionarne tendencije.

    Muziku podržava

    Čvrsto utemeljene na zaraznom refrenu, živahnoj razradi dance synthova, te tematski ‘problematičnim’ ženskim likovima, “My Name Is Trouble” i “Sugar Mama” zajedno čine dopadljivo, tj. potencijalno komercijalno ruho albuma. “Blood On My Hands“, s druge strane, donosi spretno razrađenu narativnu liniju ‘ubojitih namjera’, zvukovno obogaćenu dionicama tanga, s izrazitim vizualnim impresijama nalik na pop art verziju špijunskog serijala iz ’70-ih. i filma noir. Kompleksna dojmljivost zaključne skladbe “101” pak proizlazi iz združene organizacije recitala-odbrojavanja, te evocira opskurnu dramatiku kakva odzvanja radionicom Leonarda Cohena ili Sergea Gainsbourga.

    Run With You“, “Strange Weather” i “You Were On Fire” otkrivaju poetski izbrušene teksture, sanjivu, melankoličnu atmosferu obgrljenu eteričnim zvukom vokala (gdjegdje čak neodoljivo asocira na manire bossa nove Bebel Gilberto), i kompaktni raspon instrumentalizacije: klavir, synthovi, violine, bubnjevi, zbor.

    Aranžman skladbe “Song From A Tour Bus“, uz šaputanje, akustičnu gitaru i natruhe folka, njeguje već izgrađeni stil ranijeg stvaralaštva. “All The Beautiful Girls” i “She Won’t Trade It For Nothing” nisu ogledni primjerak pjevačkih sposobnosti Keren Ann, no predstavljaju dražesnost nostalgičnih violina i gitara, te pronicljivost izgrađenog spisateljskog potpisa.

    Muziku podržava