Velika noćna muzika

    1564

    Kaipa

    Mindrevolutions

    Datum izdanja: 30.05.2005.

    Izdavač: Inside Out / Trolik

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Dodger
    2. Electric Leaves
    3. Shadows Of Time
    4. A Pair Of Sunbeams
    5. Mindrevolutions
    6. Flowing Free
    7. Last Free Indian
    8. Our Deepest Inner Shore
    9. Timebomb
    10. Remains Of The Day

    Ovaj švedski bend osnovan je u prvoj polovici sedamdesetih, nakon čega je objavio tri nosača zvuka, posljednjeg 1978. godine. Ta su tri albuma bila kombinacija progresivnog rocka sa švedskim folkom, na čijem su jeziku bili i lyricsi. 1982. se Kaipa raspala, 1996. se pojavila ideja o reunionu, a povratak na scenu desio se 2002. godine kada je objavljen album “Notes From The Past”. Uslijedio je “Keyholder” 2003., pa treći povratnički “Mindrevolutions“.

    Iza tog se naslova krije sličan muzički izričaj već navedenom. A to je miks progresivnog rocka ’70-ih sa onim iz 2000-ih, s naglaskom na novije razdoblje procvata progresive, i tek blagim utjecajem švedskog folka, a ponegdje i jazza. Razlika je u tekstovima, koji su ovoga puta pisani na engleskom. Raznovrsnost i dotjeranost kompletne tehničke izvedbe podatak je nad kojim bi se mogli zamisliti samo oni kojima nije poznat line – up ovog benda.

    Od osnivača benda tu su sada Hans Lundin (klavijature) i gitarista Roine Stolt (The Flower Kings), a njima su se pridružili bassista The Flower Kingsa i The Tangenta Jonas Reingold, Zappin bubnjar Morgan Agren, vokalistica božanskog glasa Aleena i Patrik Lundstrom, inače pjevač grupe Ritual. A za tom karakteristikom ne zaostaju niti ostale karike “Mindrevolutions” lanca.

    Muziku podržava

    Dvadesetšesto minutna naslovna pjesma svojevrsni je presjek cjelokupnog materijala, i u njoj se može čuti sve što karakterizira kompletan opus impozantnog trajanja od gotovo 80 minuta. Simfonični aranžmani, krasni ženski vokali, koji se izmjenjuju i nadopunjuju s ništa manjem dobrim muškim, pa Hammond solaže, progresivne gitare, ponegdje potpale pod utjecaj jazza, samo je dio onoga što se može doživjeti u toj pjesmi.

    Stoga preporučam svima koji je zbog njezine dužine trajanja misle preskočiti već kod prvog pregleda omota, neka to nikako ne naprave. Bez obzira što i preostalih devet naslova nudi dovoljno razloga da se album učini prihvatljivim. Jer ovo je nedjeljiva cjelina, koju nikako ne treba secirati, izuzetno pogodna za sanjare i fantaziste, i s njima bi trebala jako dobro leći negdje iza 2 po ponoći.

    Muziku podržava