Tony bi bio ponosan

    955

    Holdsworth, Pasqua, Haslip, Wackerman

    Blues for Tony

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: MoonJune Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Blues for Tony
    2. Fifth
    3. It Must Be Jazz
    4. Fred
    5. Guitar Intro
    6. Pud Wud
    1. Looking Glass
    2. To Jaki, George and Thad
    3. San Michele
    4. Protocosmos
    5. Red Alert

    Blues for Tony” album je posvećen bubnjaru Tonyu Williamsu, tvorcu prepoznatljivog jazz-fusion zvuka iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

    Williams je preminuo 1997., a dvojica nekadašnjih kolega iz zajedničke im grupe, uz pomoć dva gosta, serijom su koncerata maestralno demonstrirali što im predstavlja Williamsovo naslijeđe.

    Tony Williams jedan je od najznačajnijih i najutjecajnijih jazz bubnjara (karijeru je započeo 1960-ih. s Milesom Davisom), no možda je najupečatljiviji trag ostavio kao pionir žanra koji je kasnije dobio ime jazz-fusion. Spajajući rock, R&B i jazz naišao je na ignoriranje puritanske jazz zajednice, ali kako to obično biva, album “Emergency!” danas je klasik.

    U jednoj od mnogobrojnih inkarnacija bendova The Tony Williams Lifetime i The New Tony Williams Lifetime u kojima se izmijenilo dvadesetak glazbenika, svirali su i gitarist Alan Holdsworth, te pijanist Alan Pasqua. Njih su dvojica 2006. pokrenuli niz koncerata u spomen na Williamsa, a na pozornici su im se pridružili bubnjar Chad Wackerman i basist Jimmy Haslip.

    Muziku podržava

    Potaknuti uspjehom koncertnog DVD-a, došlo je vrijeme objaviti i dvostruki CD. Premda niste u mogućnosti vidjeti glavne protagoniste, osjećaj prisutnosti, kao da ste baš ondje na koncertu u tom trenutku je zagarantiran.

    Čitava set-lista koncipirana je na ponajboljim pjesmama iz solo-karijera glavnih izvođača i onima koje se vežu uz ime Tonya Williamsa: jedina je razlika što su im minutaže znatno produžene kako bi svaki član ovog tribute-benda mogao potvrditi svoje mjesto na pozornici. I doista, o razlozima zašto je baš ta četvorka na pozornica može se govoriti jedino u superlativima.

    Neprecizno je utrpati album u jazz kategoriju, jer šetnja kroz žanrove (uz Holdsworthove briljantne igrarije na gitari) toliko je nadahnuta da klasificiranje predstavlja više štete no što koristi. Možda su u početku i imali samo tribute koncert na pameti, no on se pretvorio u nešto puno više. Je li za to zaslužena savršena kemija izvođača ili Tonyev duh koji je – bez sumnje – bio nad njima, teško je reći. Vjerojatno oboje.

    Naravno, kao kod svih sličnih albuma, trajanje samih pjesama ponekad može predstavljati problem. No kada su one čitavo vrijeme zanimljive, u pokretu, i kada nikada niste sigurni kamo će vas odvesti, onda ste na pravom tragu ovu progresivnu kombinaciju rocka i jazza nazvati savršenstvom.

    Muziku podržava