Naturalna tajnovitost nasljeđivanja

    727

    Witherscape

    The Inheritance

    Datum izdanja: 29.07.2013.

    Izdavač: Century Media

    Žanr: Death Metal, Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mother Of The Soul
    2. Astrid Falls
    3. Dead For A Day
    4. Dying For The Sun
    5. To The Calling Of Blood and Dreams
    6. The Math Of The Myth
    7. Crawling From Validity
    8. The Wedlock Observation
    9. The Inheritance

    Nakon dosta vremena, multiinstrumentalist i jedna od najvećih švedskih metal ikona Dan Swanö, bivši član cijelog kontingenta bendova, vratio se s ozbiljnim projektom.

    Ovoga puta radi se o skupini Witherscape, koju je formirao s još jednim multiinstrumentalistom, Ragnarom Widerbergom.

    Ragnar je zadužen za solo, ritam i bas gitare, dok je Dan odsvirao klavijature i bubnjeve, te otpjevao sve glavne vokale. Osoba kojoj se teško sjetiti makar i polovine bendova čiji je bio član, stoga se tek prisjećamo Edge Of Sanity, spomenika melodičnog death metala, Diabolical Masquerade, Nightingale, Pan.Thy.Monium, Bloodbath ili Ribspreader, u sebi je akumulirao toliko iskustva, bez dvojbi možemo reći i znanja, okušao se u još jednom podosta zahtjevnom projektu.Koji se na kraju nije sveo na (p)okušaj, već se pretvorio u jedno izrazito zanimljivo djelo i pokazao da Dan još uvijek ima velike ambicije u glazbi. Naime, poznato je da oduvijek stremi ka konstrukcijski zahtjevnijoj, samim time i inteligentnijoj glazbi, pa tako niti ovoga puta nije i neće iznevjeriti svoje fanove. “The Inheritance” je upravo takvo djelo, konceptualni album koji kombinira bazični progresivni rock, s melodic death, doom i heavy metalom, te hard rockom, uz polumračnu, maglovitu, više onako ozbiljnu, duboko-produhovljenu atmosferu.

    Rekosmo da je konceptualni, što znači da ima svoju priču, a u tekstualnom dijelu glavni obol dao je Paul Kuhr (Novembers Doom). Radnja se odvija u udaljenom selu u sjevernoj Švedskoj u kasnim godinama 19. stoljeća, a počinje kada glavni lik, koji živi u Stockholmu, neočekivano dolazi do bogatstva. Nakon smrti njegove obitelji odvjetnik ga je obavijestio da je naslijedio veliki dvorac i posjed na sjeveru. Budući da nije znao da tako nešto postoji, a još manje da bi mu mogao biti vlasnik, on odlazi na sjever odlučivši istražiti cijelu priču, no nakon dolaska očekuju ga raznorazne komplikacije i ispada da to nasljedstvo i nije baš tako bogomdano.

    Muziku podržava

    Albumi s progresivnim konceptom nisu za svakoga i zahtijevaju mnogo strpljenja, pa tako niti ovaj nije baš lagodan, samim tim jer na neki način objedinjuje većinu elemenata cjelokupne Danove karijere. No s druge strane, nije toliko ‘opasan’, jer je kompozitorski inteligentno napravljen, sa svim važnim elementima uvrštenim u pjesme prihvatljivog trajanja, pa ukupne 43 injute izgledaju sve, samo ne strašno. Kad bi pokušali opis “The Inheritance” svesti na minimum komparativnosti s Danovim ranijim bendovima, onda bismo ga usporedili s Nightingale i Edge Of Sanity u paketu. Sve pjesme sadrže ekstremne metal elemente pomiješane s progresivnim konstrukcijama, te nagle promjene ritmova i jačine zvukova, a puno je melankoliji sklonih akustičnih dijelova, teatralističkih interludija, a bogme i uhu ugodnih melodija.

    Gitarski su elementi raznovrsni, u ritmičkim dijelovima protežu se od goropadnih deatherskih atonalnosti, gotovo bolnih distorzija, preko britkih, ali sočnih heavy/hard linija, sve do progresivi sklonoj mekoći, a solaže naprosto odišu profinjenošću. Bubnjarski rad je napet, pokretljiv, s popriličnim brojem prijelaza, u basevima se osjeća dubinska mekoća, lakoća sviranja i opuštenost, a vokali, i čisti i režeći, atmosferični i agresivno-divlji, djeluju uvjerljivo i u potpunoj su simbiozi s glazbom, koja prati tematsko opredjeljenje albuma. Klavijature također igraju veliku ulogu, iznimno su intrigantne, tajanstvene, atmosferične i duboke, s ozbiljnijim neoklasičarskim, ponegdje i poperskim synthevima, a produkcija je bombastična, masivna i djeluje kao da sama istražuje svoj zvuk ne bi li došla do najviše kvalitativne točke. I uspjeva u tome.

    Cvrčci su uvod u težu, doom/death stvar “Mother Of The Soul” s kontinuiranim miksom energičnog growl i melankoličnog clean pjevanja, grubih i melodijskih gitara, interludijem s emotivnim akustikama i sjetnim vokalima i štogod melodičnih kontinuiteta. “Astrid Falls” je krasna melankolična pjesma baladnog i srednjeg ritma s dominatnim udjelom catchy melodija, clean pjevanja poduprtom back-upom Paula Kuhra, akustika, neoprogresivnim klavijaturama i oštrim heavy riffovima, a akustike i mirni vokali, čvrsti stoner ritmovi i hrapavi vokali uz neoprogresivne klavijature u kombinaciji sa grubljim death/doom elementima tvore pjesmu “Dying For The Sun“.

    Doom death težine nalazi se u “Dead For A Day“, uz smirujuće akustike i clean vokale, ta razbijajuće heavy/groove riffove, a više melodijskih kontinuiteta i lagodnosti kod slušanja pruža heavy riffovima, death growlovima, raznolikošću bubnjanja, memorabilnim, proklizavajućim solom i raslojenim solo i pratećim clean pjevanjima nude “To The Calling Of Blood And Dreams” i “The Math Of The Myth“. Najjači epski predznak ima “The Wedlock Observation“, stvar s deeperskim akustikama, gnjevnim i pomirljivim pjevanjima s pratnjom Mortena Mollera Jorgensena, te naglašenom melankolijom, koju posebno prezentira outro “The Inheritance”, s ponovljenim ‘javljanjem’ cvrčaka i otužnim pianom.

    Imao je Dan Swanö u svojoj četvrtstoljetnoj karijeri puno uspona i padova, isprobavao je svašta, no sve se to izvan Edge Of Sanity svodilo na neuspjehe ili poluuspjehe. Imao je, doduše, i vrlo pristojnih bendova i albuma, među kojima bi Witherscape mogao i trebao zauzeti posebno mjesto. Ovo je zaista kvalitetan, s jedne strane težak, s druge pak ugodan album, u kojem bi se mogli naći i ljubitelji Opetha. A to već nešto (više) govori.

    Muziku podržava