Dobra namjera, ali ne i realizacija

    1336

    Trans Slovenia Express Vol. 2

    Kompilacija

    Izdavač: Mute / Dallas Records

    Žanr: Elektronika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Laibach – Bruderschaft
    2. Silence feat. Anne Clark – Hall Of Mirrors
    3. Siddharta – The Robots
    4. The Stroj – Metal On Metal
    5. Octex – Computer Love
    6. Torul – It’s More Fun To Compute
    7. Rožmarinke – Radioactivity
    8. Moob – Telephone Call
    9. Alenia – Home Computer
    10. Bast – Mitternacht
    11. O.S.T. – Metropolis
    12. Lara-B – Hall Of Mirrors
    13. Sequan – Metropolis
    14. iTurk feat. Maya – Sex Object

    Što imaju zajedničko Balanescu Quartet, Big Black, The Cardigans, Melt Banana, Rammstein, Trans Am i Siouxsie And The Banshees? Stilski ama baš ništa, ali svi ovi bendovi su tijekom svoje karijere obradili barem po jednu stvar kultnog njemačkog elektro benda, Kraftwerka. Utjecaj koji je Kraftwerk imao na svoje suvremenike ogroman je, ali ništa manji nije niti onaj koji ima na novije generacije, koje – svaka na svoj način – još uvijek pokušavaju iskazati dostojan hommage ovom velikom bendu.

    Utjecaj Kraftwerka probijao se na ove prostore prije svega zahvaljujući djelovanju Laibacha, a svoje službeno uprizorenje doživljava 1994. kada skupina slovenskih bendova objavljuje album obrada pjesama Kraftwerka pod nazivom “Trans Slovenia Express“. Pored Laibacha, kompilacija je obuhvaćala i ostale značajne slovenske bendove ’80-ih i ’90-ih, kao što su Borghesia, Demolition Group, Strelnikoff i Videosex, a na istoj je trebala sudjelovati i Miladojka Youneed sa svojom verzijom “Pocket Calculator”, koja je na kraju ipak bila izostavljena zbog ‘uvredljivog sadržaja’.

    11 godina kasnije Mute Records objavljuje “Trans Slovenia Express Vol. 2“, a uz neizostavni Laibach, zanimljivo je da su se obrada Kraftwerka ovoga puta prihvatili i neelektronski bendovi.

    Tradicija reasimiliranja njemačkih kulturnih modela nije nepoznata u slovenskoj kulturi, a jedan od najboljih primjera upravo je Laibach čije je stvaralaštvo otišlo najdalje u tom procesu. Nakon što su za potrebe prve kompilacije oformili jednokratan projekt nazvan Kraftbach, čime su htjeli naglasiti da njihovi coveri i nisu pravi coveri već njihove vlastite pjesme inspirirane muzikom Kraftwerka (pa su tako osmislili vlastitu skladbu “Zrcalo sveta” odn. “Das Spiegelglass der Welt”), ovoga puta preradili su jednu od svojih najstarijih pjesama “Brat moj” koju su jednostavno ‘preveli’ u “Bruderschaft“. Pjesma tipičnog Laibachovskog ritma, sa namjernim, krutim naglašavanjem njemačkih slogova, i rimama koje se ponavljaju, zvuči kao da ju je remixirao sam Kraftwerk i ujedno je i jedina stvar sa ovog CD-a koju bih voljela imati u svojoj kolekciji.

    No, coveri Kraftwerka (kao uostalom i bilo kojeg drugog benda slične reputacije) uvijek su rizični. Ono što je uspjelo Laibachu, nije uspjelo skupini Siddharta koja je u svom prepoznatljivom stilu obradila jedan od klasika Kraftwerka “The Robots“, a tek djelomično je to uspjelo pop duetu Silence koji je za ovu prigodu angažirao svestranu britansku umjetnicu Anne Clark za vokal na “Hall Of Mirrors“.

    Nešto zanimljivija ispala je tek još obrada iste pjesme mlade rockerice Lare-B, a neobično zvuči i “Radioactivity” u izvedbi gudačkog kvarteta Rožmarinke kojeg čine četiri mlade akademske glazbenice iz Ljubljane, čije područje djelovanja se ne ograničava samo na klasiku (surađivale između ostalih i sa Siddhartom, Vladom Kreslinom i Buldožerom), a kao prva asocijacija logično se nameće finska Apocalyptica.

    Iako je početna ideja bila dobra, mislim da je ovaj album puno zanimljiviji u kulturološkom nego u muzičkom smislu, jer u glazbi, općenito, ima trenutaka kada je potpuno nepotrebno igrati se s originalom.

    Muziku podržava