Dobar uvod u svijet smooth jazza i funka

    1242

    Roy Ayers

    Gold

    Datum izdanja: 29.08.2005.

    Izdavač: Polydor / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. We Live In Brooklyn, Baby
    2. Coffy Is The Color
    3. Love From The Sun
    4. Sweet Tears
    5. Red, Black & Green
    6. Pretty Brown Skin
    7. The Boogie Back
    8. A Tear To A Smile
    9. The Old One Two
    10. Life Is Just A Moment (Part 2)
    11. Time & Space
    12. The Black Five
    13. Everybody Loves The Sunshine
    14. The Memory
    15. Hey Uh What You Say Come On
    16. Running Away
    17. Searching
    18. Baby You Give Me A Feeling
    1. Third Eye
    2. Everytime I See You
    3. Sweet Tears (Disco Verison)
    4. Can’t You See Me 12″
    5. No Deposit, No Return
    6. Love Will Bring Us Back Together Again
    7. Fever
    8. What You Won’t Do For Love
    9. Thank You Thank You
    10. Rock Your Roll
    11. Motherland Intro – Africa, Center Of The World
    12. Africa, Center Of The World (Kuti)
    13. Destination Motherland
    14. Land Of Fruit & Honey
    15. Our Time Is Coming

    Sigurno se, kao i ja, pitate tko bi to mogao biti Roy Edward Ayers. E pa najbliži bi opis bio prekooceanski Boško Petrović, svima nam znani BP, ali uz malo više funkya i smooth jazza. Rodio se 1940. godine u Los Angelesu u glazbenoj obitelji, naime majka mu je svirala piano, a otac je bio majstor trombonist. Svakako da je u tom okruženju Roy morao postati upravo ono što je: vladar udaraljki, koji je još svirao i piano, steel guitar i flautu.

    Ovo je, kako piše na omotu nosača, definitive collection. Presjek tridesetak godina rada sažet je na dva CD-a i daje prilično vjernu sliku onoga što je Ayers radio tih skoro četiri desetljeća. I iako je načelno vibrafonist-udaraljkaš to se nikako ne primjećuje. Njegova je iznimna darovitost vidljiva upravo na raznolikosti kojom obiluje ova zlatna kolekcija.

    Moram se ogledati i na tipični prekooceanski jazz zvuk koji dominira sve od prvih skladbi iz početka sedamdesetih pa do posljednjih ostvarenja. To je toliko jako izraženo da će većina vas i pomisliti kako je upravo ovo zvuk svakog drugog jazz kluba kako na istočnoj tako i na zapadnoj obali. Čak štoviše, mislim da je dim i mračan podrum neke vlažne zgrade prijeko potreban da se uživite u zvuk vibracija koje proizvode batići Roya Ayersa. E sve bi bilo idealno kada se tu ne bi umiješao pokoji po meni nepotreban vokal još k tome čudno postavljen u cjelokupnu zvučnu sliku ovako senzibilne smooth jazz funky vibre.

    Muziku podržava

    Teško je izdvojiti neku skladbu u opusu tako kvalitetnog glazbenika i sasvim nemoguće raditi paralele. Jasno se vidi koja je skladba iz kojeg vremena i kako je to vrijeme ostavilo traga na daljnji rad Ayersa, a u posljednje je vrijeme njegov iznimni talent iskorišten još i više. Širenjem Acid Jazz pokreta devedesetih i sempliranjem DJ-a doživio je renesansu. Nekoliko se poznatih glazbenika koristilo njegovim radom, a samo neki od njih su: Erykah Badu, Mary J. Blige, The Notorious BIG i Puff Daddy.

    I dalje neumorno svira po klubovima diljem svijeta, a koliko je talentiran i zanimljiv možete samo pretpostaviti jer dok ne poslušate barem neki od albuma ili ovu zlatnu kolekciju nećete dobiti pravu sliku. Preporučam svim zagriženicima, a ako među vama ima i netko ‘ko još nije slušao jazz ovo bi svakako mogao biti dobar uvod u svijet smooth jazza i funka. Ostali nažalost neće naći, čak i u ovom presjeku od dva CD-a, ništa revolucionarno, možda će samo ustvrditi: ah, još jedan dosadni amer jazzist.

    Muziku podržava