Zanatski odrađen posao s popriličnom inspiracijom ali manjkom autentičnosti

    1424

    Big Boi

    Sir Lucious Left Foot: The Son of Chico Dusty

    Datum izdanja: 02.07.2010.

    Izdavač: Def Jam / Universal Music

    Žanr: Hip-hop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Feel Me (Intro)
    2. Daddy Fat Sax
    3. Turns Me On feat. Sleepy Brown and Joi
    4. Follow Us feat. Vonnegutt
    5. Shutterbugg feat. Cutty
    6. General Patton
    7. Tangerine feat. T.I. and Khujo Goodie
    8. You Ain’t No DJ feat. Yelawolf
    9. Hustle Blood feat. Jamie Foxx
    10. Be Still feat. Janelle Monáe
    11. Fo Yo Sorrows feat. George Clinton, Too Short, and Sam Chris
    12. Night Night feat. B.o.B. and Joi
    13. Shine Blockas feat. Gucci Mane
    14. The Train Pt. 2 (Sir Lucious Left Foot Saves The Day) feat. Sam Chris
    15. Back Up Plan

    Reperi su kulturološki fenomen zapadne civilizacije na sebi jedinstven, paradoksalan način. Zamislite to ovako: u povijesti prepunoj nepravde, crni čovjek je od svog prvog kontakta s bijelim intelektualcem bio nositelj uloge podređenog bića.

    Glazbom je njegovao i nadograđivao svoj identitet. Blues je služio da se potuži u okviru šire familije i ublaži težinu robovanja, jazz da unese i njima samima često nerazumljivi subverzivni nemir u ustajali kulturni poredak, te r’n’b, funk i soul da pleše, skače i ljubuje.

    Od trenutka kada na glazbenom planu utjecaj crnog čovjeka postaje matrica za cjelokupnu pop-kulturu, on se vraća korijenima. Zvuči cool, ali pitanje je kojim korijenima!? Sigurno ne hipnotičnosti plemenskih ritmova, već onim glazbenim korijenima proizašlim iz robovlasničkog sistema plantažnog bluesa, jadikovanja i kritike društva. Pritom zanemaruje avangardno-uznemirujući ‘edge’ jazz glazbe i svodi plesnost na ‘štemerisanje’, kao i ljubovanje na pornografiju.

    Big Boi, poznatiji je kao manje atraktivna polovica dvojca Outkast, i nije nikakva iznimka u tom kulturološkom sunovratu. Njegov talent, muzikalnost i vještina su neupitni, ali u ‘headroomu’ njegovog ‘sound miksa’ nema više mjesta ni za muhu. Njegov studio je najveći u kvartu, toliko velik da je pojeo i najmanji osjećaj da je u njemu nešto odsvirano.

    Muziku podržava

    Slušateljima koji ne gledaju dalje od samih pjesama, preproduciranost materijala na Big Boievom prvijencu “Sir Lucious Left Foot: The Son of Chico Dusty” ostavit će dojam da je riječ o glazbenom savršenstvu. Drugi će pak primijetiti da je ovo zanatski odrađen posao s popriličnom inspiracijom, puno detalja, ali manjkom i najmanje autentičnosti.

    Nije on meni uopće tako loš, da se razumijemo, ali ta samodopadna beživotnost kojom odiše cjelokupna hip-hop spika me sprječava da prepoznam i ono što na ovoj ploči možda vrijedi.

    Muziku podržava