Pusha T
My Name is My Name
Datum izdanja: 08.10.2013.
Izdavač: Def Jam / Universal Music
Žanr: Hip-hop
Naša ocjena:
Popis pjesama:
“Mogao sam biti Trayvon, ali sam odabrao biti Avon” govori Pusha T na svom prvom studijskom albumu. Trayvon Martin stravična je žrtva stereotipa, mladić ubijen u svome kvartu od samoprozvanog pravednika koji ga je zamijenio za provalnika zbog boje kože i kapuljače.
Avon Barksdale, fikcionalni je lik iz serije “Wire”, nemilosrdni ulični gangster, vladar ulica Baltimorea. Ovakav poredak stvari je najbolji opis o čemu se ovdje radi, “My Name Is My Name” je audio kriminalistička priča na tragu američkih majstora poput Scorsesea i Brian De Palme. No, isto tako baš poput i skupih hollywodskih filmova album je morao ugostiti i neke komercijalne zvijezde upitne kvalitete, što je i jedini minus ovog projekta. Pusha T zajedno s bratom No Maliceom čini grupu Clipse, jednu od najboljih hip-hop skupina posljednjih deset godina, a koja je trenutno na stand byu zbog Maliceovog vraćanja vjeri.
Godine 2010. Pusha T potpisuje za Kanye Westov GOOD Music te isporučuje dva manje više solidna mixtapea biblijskih naslova “Wrath of Cain” i “Fear of God II: Lets Pray”. Introspektivna “Alone in Vegas” i dijaboličan obračun sa starim protivnikom Lil Wayneom odrepanim preko beata “Whats Beef” Notoriousa Biga , ” Exodus 23:1″ bili su vrhunci tog perioda.
Sada je na red došao i prvi samostalni album danas 36-godišnjeg mlađeg brata. Strastven i krvoločan poput predatora u lovu na plijen, a opet frajerski hladan flow ono je što čini “My Name Is My Name” toliko snažnim i sugestivnim ostvarenjem.
“King Push” s beatom za koji se prvo mislilo da je stvorio ekscentrični glumac Joaquin Phoenix, da bi se kasnije ispostavilo da je kreacija Sebastiana Sartora, sina bubnjara Metallice Larsa Ulricha , žestoko započinje priču. “Ne pjevam refrene, nego repam o kokainu“, Ovim Pusha aludira ujedno na svoju autentičnost i ograđuje se od mekih repera. “Number on the Boards” s najboljom produkcijom Pharella još od dana s Clipsima, vrhunac je albuma, a Pusha T je fokusiran i neemislordan poput plaćenog ubojice.
“Sweet Serenade” je ono što bi se moglo nazvati najkomercijalnijom pjesmom ovdje. No, glas Browna je distorziran do granice neprepoznatljivosti, a konačan produkt je zavodljiv, psihodeličan i opasan. Rick Ross se dobro drži u “Hold on“, još jednom obračunom Pushe sa slabićima, a “40 Acres” produciran i otpjevan od The Dreamaskriveni JE dragulj, od strane kritike i publike nezasluženo previđena. U “No Regrets” skupocjeni auti dolaze na šleperima, isto kao i ženski modeli, te na jednom od rijetkih trenutaka gdje tematika nije usko vezana uz prodaju narkotika, Pusha postavlja ultimativno pitanje za one koje osuđuju glamur showbiznisa; “Danas prodajem nadu, bi li radije da opet prodajem drogu?“.
Konstatacija koja priziva u sjećanje legendarnog Biggija verse o siromašnim klincima iz geta, dilanju i košarci. “Let Me Love Xou” s Kelly Rowland nesumnjivo je najslabiji dio albuma , pop/rap crossover koji je bolje preskočiti. Sličan problem je i s “Who I Am”. Zanimljiv dub step beat i Pusha T nisu mogli protiv inače umjereno zabavnog 2Chainza i uz French Montanu najgoreg mainstream repera današnjice, Big Seana. Jasno je kako su se oni morali naći ovdje jer se nalaze u istoj izdavačkoj kući i surađuju pod paskom Kanyea, no naspram glavne zvijezde zvuče nedoraslo kao igrači hrvatske košarkaške rekreativne lige koji se su našli pokraj Jordana s kraja ’80-ih s kojim se Pusha ovdje uspoređuje. Kako se gostovanje odrađuje pokazao je novi heroj hip-hopa Kendrick Lamar. U samo dva versea ispričana je priča dovoljno puna detalja i naracije da se po njoj snimi trosatni film.
Sampliran rep KRS Onea, gitarski riff koji buši uši i isto tako briljantan spot snimljen u jednom kadru čine “Nosetalgiju” modernim klasikom. “Pain” gdje kralj auto tunesa Future majstorski odrađuje refren je još još jedna znalački napisana krimi priča gdje isporuka kokaina stiže u transporterima, a pri kucanju federalnih agenata na vrata grčevi od straha se transformiraju u molitvu Bogu za milost. “My Name is My Name” završava na jedini način kako i može završiti.
“S.N.I.T.C.H” je autobiografska priča puna paranoje i panike gdje prijatelj izdaje antijunaka vlastima, a koja podsjeća na scenu u “Dobrim momcima” kada Henry Hill bježi od helikoptera izbezumljen od straha i kokaina. Jedino što za razliku od Hilla Pusha T nikada ne bi cinkao. “Ne bi se trebali pitati jeste li ikad imali šanse s njim, pitanje jeste li uživali“, ovaj ambivalentan stih s albuma najbolji je način kako završiti ovu priču. Nije bitno misli li reper na priču o kriminalu, odnosu s bratom ili pak sotonom.
Kao i svako čistokrvno, ali i vrhunski skladano žanrovsko djelo ono otvara neka pitanja s kojima se mora i prosječni čovjek nositi.