Trijumf genetike

    1906

    Nas & Damian Marley

    Distant Relatives

    Datum izdanja: 14.05.2010.

    Izdavač: Def Jam / Universal Music

    Žanr: Rap, Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. As We Enter
    2. Tribes at War feat. K’naan
    3. Strong Will Continue
    4. Leaders feat. Stephen Marley
    5. Friends
    6. Count Your Blessings
    7. Dispear
    8. Land of Promise feat. Dennis Brown
    9. In His Own Words feat. Stephen Marley
    10. Nah Mean
    11. Patience
    12. My Generation feat. Joss Stone & Lil Wayne
    13. Africa Must Wake Up feat. K’naan

    Ako ikoji žanr utjelovljuje samo jedna persona, onda je to nepobitno Bob Marley. Zahvaljujući svojem iznimnom talentu i smislu za originalni song, uspio je reggae glazbu kao jamajčansko dojenče iznijeti izvan državnih okvira. Ostalo je povijest.

    Dancehall, MC, DJ, dub, jungle, dubstep i mnoštvo drugih termina suvremene plesne scene vuče svoje porijeklo s te točkice karipskog arhipelaga. Ipak, široj javnosti političkim granicama zatvorena jamajčanska kultura u svojoj punini ostaje velika nepoznanica.

    Razlog tome je što se s elementima jamajčanske glazbe susrećemo samo fragmentarno u populističkom eklekticizmu današnjice. Ako ga odlučno izbjegavamo, usmjeravajući svoj interes na neposrednu magiju dub pionira ’60-ih. i ’70-ih., lako nam se može dogoditi da propustimo svake pažnje vrijedan lik i djelo Damiena Marleya, Bobovog najmlađeg sina. Pri otkrivanju njegove nedegenerirane krvi, svoje riječi hvale i preporuke na račun njegovog rada su mi u raznim etapama davali Jin-San i Verbal (Kingstoned Sound) i Robi (Digitron Sound). Album “Distant Relatives” njegov je četvrti, a nastao je u suradnji s Nasirom Jonesom aka. Nasom.

    O nepravdi koja se kroz povijest prebija preko leđa crnog čovjeka, sažeta u pojmove kao što su segregacija, apartheid, potlačenost i rasni nemiri, redovno nas informiraju izvođači crne boje kože. Većina ih dolijeva ulje na vatru šireći mržnju i pritom ne nudeći konstruktivna rješenja u obliku potencijala sociologije suživota. Od pasivnosti bluesa do potezanja vatrenog oružja gangsta klinaca je tako prošla čitava vječnost. I kada se čini da povratka na ghandijevske metode više neće biti, na snagu stupa dvojac Damian i Nas.

    Muziku podržava

    S obzirom da svi znamo da je rasna jednakost pravi raritet, i da često nema smisla tražiti ovozemaljsku pravdu, Damian i Nas su svoju umjetničku energiju usmjerili isključivo na postizanje unutarnjeg mira kroz spoznaju o tome tko si, što si i odakle dolaziš. Na izvođačkom planu, njihova glavna deviza jest forma dueta. Iz nje se rađa genijalan kontrast ‘east coast’ verbalnog stilista Nasa i Jamajkanca Damiana. Ključ njihove estetike leži upravo u toj protuteži urbanog i ruralnog, u slučaju da vam jedno od dva ‘narječja’ dojadi.

    U najboljoj maniri svojeg oca, koji je preminuo kada je Damian imao ne više od dvije godine, album nudi pregršt dobrih, žanrovski raznolikih i prije svega autorskih pjesama. Dancehall ‘killeri’ “As we Enter” i “Nah Mean“, ležerno optimistični disco “Count your Blessings“, klasični reggae uz asistenciju Dennisa Brownea “Land of Promise“, slow-hop Jay-Z-evske smjelosti “Patience” prožet afričkom pjesmom “Sabali” kao lajtmotivom, samo su neke od okosnica 62 minute dugog epa o Crnoj Odiseji.

    Veličanstvene “Tribes at War“, “Strong Will Continue” i “Leaders” čine niz ekvivalentan Bobovom “Exodus”, “Get up Stand up” i “Redemption Song” naprimjer, iako nikad u zajedničkom okruženju jednog Marleyevog albuma.

    U kompletu, njihova posveta svojim dalekim rođacima s afričkog kontinenta, iako naoko zatvorena u ‘crnačku stvar’, poprima svakim novim slušanjem šire značenje i blagoslovljeno pronosi ideju globalnog i univerzalnog zajedništva.

    Muziku podržava