Deicide
In The Minds Of Evil
Datum izdanja: 22.11.2013.
Izdavač: Century Media
Žanr: Death Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Kad su na početku devedesetih godina na sceni ‘osvanuli’ brojni američki death metal bendovi s prvim ‘oficcial’ izdanjima, nije prošlo puno vremena a da se strelovito, poput kuge ne rasprše po cijelom svijetu i u kratkom roku steknu veliki broj simpatizera.
Deicide je i tada bio jedan od predvodnika, a i danas je jedan od onih koji ne samo da traje, već i održava visok ugled među mlađim fanovima. 1990. godine objavljuje kultni prvi album naziva kao i bend, te s njim dobrano utabava svoj put, od kojeg niti danas ne odstupa ni milimetra. Kako glazbeno tako i tekstualno.
Dvije godine nakon debija objavljuje “Legion”, pa zatim dva vrhunska izdanja, “Once Upon The Cross” i “Serpent’s of The Light”. Kako u većini slučajeva biva, kad se bend popne do vrha, dolazi do perioda svojevrsne, čak očekivane i uobičajene blokade u stvaralaštvu, pa se onda ‘štancaju’ ne baš tako dobri, katkad čak i albumi sumnjive kvalitete.
Na ovom, jedanaestom albumu Deicidea, dolazi do nove promjene u postavi. Na bubnjevima je od samog početka Steve Asheim i čini se da se i neće maknuti iz benda sve dok se ne raspadne, jer izgleda da samo on sve te godine može trpjeti frontmena, blago rečeno kontroverznog Glena Bentona. Uz Bentona, Owena i Asheima, tu je sada i gitarist Kevin Quirion, kojem je ovo prvi studijski album s ekipom, iako je već iskusan u zajedničkim live izvedbama.
Ono što je prepoznatljivo u Deicideovoj glazbi su osorni, bezobrazno grubi Glenovi vokali, i kod njega nema niti milimetra odstupanja. Jednostavno, teško da bilo tko može uvjerljivije otpjevati blasfemične tekstove. U koncepcijskom dijelu, ovaj bi album mogli povezati sa “Stench of Redemption” i najranijim djelima, u smislu da ima dosta ‘sudara’ brutale s melodičnošću. Najočitije je to u gitarskom radu, koji kombinira niske atonalije s melodiziranim, heayv metalu tipičnijim riffovima, a pogotovo solažama (“Beyond Salvation“). Kombinaciju beskompromisnih, teških, s protočnijim ritmova nude i bubnjevi (“Misery of One“), a jedine koji cijelo vrijeme zadržavaju mračnu, čak mučnu atmosferu, su bas dionice.
Gotovo na svim albumima Deicidea prva pjesma je napravljena po sistemu, ‘direkt u glavu’, da odmah raznese sve pred sobom, pa je tako i ovdje. Čvrsti moćni gitarski riffovi, hrapave solaže, te Glenov vokal pun mržnje i bijesa karakteriziraju naslovnu pjesmu. Baš te, već spomenute gitarske dionice čak su na momente i dosta melodiozne, ali ne kao na “The Stench of Redemption” albumu. Tako “Thou Begone” u početku ima one lomljive, disonantne dionice, nakon kojih se tempo ubrzava do ‘dvjesto na sat’ i skupa s Glenovim vokalom čini pjesmu žestokom, moćnom, ali i slušljivom. Disonantne solo dionice, skupa s tremolom, najviše dolaze do izražaja u snagatorskoj pjesmi “Trample the Cross“, i to odmah od samog početka.
“Kill the Light of Christ” je uz prvu istoimenu pjesmu najbolja na albumu, počinje odličnom gitarskom melodijom, a uvelike podsjeća na naslove iz početne faze. Dobar je to album s ujednačenim naslovima, više-manje tipični Deicide, i to bi mu mogla biti najveća zamjerka. Ne može ga se, niti blizu, nazvati ‘master-pieceom’, ali da zaslužuje pozornost, to sigurno. Jer više od pola albuma su dobre, kvalitetne death metal pjesme, koje će fanovima benda i stila u uobičajenih deatherskih 37 minuta donijeti dosta ugodnih trenutaka.