Twerk je, barem posljednjih nekoliko godina, svjetski fenomen. Popularan poput viralnih trendova bespuća interneta, samo što ne izlazi iz mode. Mnogobrojne plesačice zasipaju međumrežje svojim video uratcima u kojima drmaju svoje stražnjice uz ritam plesne glazbe, a svi znamo kako seks – prodaje. Video spotovi, reklame za tajice ili pak nešto treće – twerk je tamo. Kako i ne bi bio kada njegov hipnotizirajući efekt maltene gasi vanjski svijet i baca oba spola u jedan pomalo čudni fokus. Čak je i Lykke Li imala twerkanja u spotu.

Što se Hrvatske pak tiče, twerk je prvo pokucao na mala vrata u video spotovima sastava poput Connecta, a onda se pojavilo i jedno mega susramlje zvano Twerk 24 Sata. Video vam nećemo priložiti, potražite ga sami. Upozoravam vas da se radi o NSFW sadržaju, ali ne zbog golotinje, već zbog činjenice da zbilja ne želite da itko vidi kako gledate to. Vidjet ćete i zašto.

A onda je došla Sarah Seifert. Njen nastup na Supertalentu prošle godine je postao viralan kao što je nedavno to postao i onaj lik što crta svojim spolovilom. Njen twerk je podijelio javnost, pola žirija oduševljeno, pola revoltirano. Twerk nikoga ne ostavlja ravnodušnim. I tako je jedva punoljetna Sarah, preko noći postala zvijezda. Godinu dana kasnije iza sebe ima nebrojena pojavljivanja, twerk na glazbenim spotovima te netom održanu twerk radionicu u Osijeku. Ples i glazba su nerazdvojni, stoga smo posjeli preko maila Sarah na čašicu razgovora o glazbi, plesu i koječemu drugom.

Muziku podržava

 

Twerk je ples, a pleše se na glazbu. Možeš li nam malo opisati kako i kada si krenula slušati glazbu? Je li te neki glazbenik ili producent posebno inspirirao da se baciš na ovakav ples?

Od malena volim glazbu. Sa svojih 6 godina sam već bila u nošnji, jer sam živjela na selu i voljela sam plesati. Bila sam ludo dijete po pitanju plesa i dobre glazbe. Glazba je umjetnost, a ples je glazba koju možeš vidjeti i pjesma u kojoj je svaki pokret riječ. S glazbom sam krenula tako što sam slušala Shakiru i grupu Pussycat Dolls. Shakiru sam oponašala plešući svakodnevno pred ogledalom kao i Pussycat Dolls. Od malena sam htjela biti kao jedna od njih. Ta grupa se raspala, no te žene su vrhunski izvođači koji neće nikad dosaditi ljudima. Na ovakvu vrstu plesa sam se bacila zahvaljujući vrhunskim pjesmama i izvođačima kao što su upravo Pussycat Dolls i Black Eyed Peas, a najviše Sean Paul. I sad nakon toliko vremena na nastupima za svoju dušu uvijek otplešem na jednu pjesmu od njih, jer me vraćaju u djetinjstvo i ispune mi srce.

Twerk nadilazi rap žanr, ali je sastavni dio nekih njegovih podžanrova. S druge pak strane isti taj žanr ima dugu povijest (prema nekima) objektifikacije žena. Misliš li da je to istina? Jesi li imala neugodnih iskustava u svom radu do sad?

Davne 2013. godine, u to vrijeme nitko se nije bavio s time na Balkanu, a 90% ljudi nije znalo uopće da postoji i što je to. Danas je to drugačije. Ljudi su donekle upućeni u ovu vrstu plesa, ali nitko tko ne uđe u cijelu tu priču booty dancea (twerkanja) neće znati točnu definiciju i neće znati što točno djevojka želi iskazati tijekom plesanja ove vrste plesa. Ne slažem se da twerk predstavlja ženski spol kao seksualni objekt, no nečije oči imaju drugačije načine gledanja jer su dosta “wannabe“ plesačice predstavljale twerk u krivom smjeru i zato se za djevojke koje twerkaju smatra da su lake, glupe i da nisu za ništa drugo nego za korist. Svaka djevojka koja twerka za mene je hrabro biće koje je svjesno sebe i svojih vrijednosti ispod kojih ne ide. Twerk sam po sebi djeluje tako da počneš cijeniti svoje tijelo i budeš zadovoljan sa sobom te je odličan cardio, a uz to guza se izgradi dovoljnom vježbom.

Domaća scena. Najpoznatija si twerkerica u Hrvatskoj, koliko je tvoj ples među glazbenicima uopće tražen za video spotove/nastupe, može li se od toga živjeti, i meni najzanimljivije, gledaš li na svoj rad isključivo u sferi posla ili zbilja guštaš biti dio cijele te priče?

Moj bootydance je dosta tražen po Hrvatskoj, a i šire. Imam dosta posla, i ne žalim se jer čim su glazba i ples u pitanju pristajem na sve. Surađivala sam s nekoliko poznatih izvođača, ali više se izlažem po solo performansima. Za sada radim sama, ali bi mi dobro došla još jedna “mrdoguza“ da upotpunimo sve te nastupe i da se twerk epidemija raširi. Vrijeme je za nešto novo da trese Hrvatsku kao što desetljećima trese Ameriku. Od ovoga plesa se itekako može živjeti. Uživam dok plešem, mislim da se svaki plesač ili plesačica koji pleše određenu vrstu plesa osjeća ljepše, seksepilnije i poželjnije. Tako se i ja osjećam, a najbitnije od svega je to što sam sretna dok to radim. Jednostavno uživati u nečemu i pronaći sebe u nečemu je bit svega. Oduvijek sam se htjela pronaći u životu i to mi je omogućio ples. On mi je dao veliku dozu samopouzdanja i poštovanja prema samoj sebi. Tako da ne radim ovo samo u sferi posla već guštam u ovome.

Malo sam dublje provrtio sve članke u kojima se ti spominješ i gotovo svi aludiraju na tvoj fizički izgled. Je li po tebi twerk zbilja toliko seksualan ili misliš da se iza njega krije neka druga vrsta izražavanja? Ako da, kakva?

Dosta dobro pitanje. Iskreno, twerk vuče na stranu seksa. No sve je do toga kako se predstavlja taj ples. Po meni, iza mrdanja guzom postoji druga vrsta izražavanja, a to je umjetnost. Twerk je vrsta plesa, a ples je umjetnost. Ja to više gledam na umjetnički način.

Iza tebe je twerk radionica. Pretpostavljam da je bilo zainteresiranih, ali i onih koji su protiv. Kako Osijek diše po pitanju twerka? Ako ti se da, podijeli s nama i neke glazbene podloge uz koje će polaznice učiti ples.

Znam znanje, a već dugo ga želim prenijeti na druge. Osijek je divan grad, i po pitanju twerka dosta je otvoreniji za nešto novo da se uvede. Polaznice/ke sam pripremala za dvije nove koreografije na pjesme koje nisu bas specifične za twerk: “Lola Indigo – Ya No Quiero Ná“ i “Merdan- Wine Your Body“. A prije toga, radeći osnove twerka slušaju se poznati izvođači koji tjeraju guzu da se mrda, a to su Sean Paul, Jason Derulo, Iggy Azalea, Tyga …

Vidiš li prostora za napredak na domaćoj plesnoj sceni? Može li se twerk pojaviti van rap zajednice u glazbi?

Ne gledam previše u budućnost, pa čak ni u ono ‘sutra’. Živim u trenutku, ali mislim da ima prostora za napredak na našoj domaćoj sceni, no polako. Twerk se može pojaviti bilo gdje i “densat” na bilo koju glazbu. U privatnom životu twerkam na narodne, strane. Jer glazba je glazba. Bitno da svira.

 

Na kraju krajeva, iz intervjua je jasno vidljivo kako Sarah gura svoje snove. Zbog njihove prirode, mnogi je osporavaju, i činit će to u budućnosti, no barem za sad, naša junakinja twerka se ne da i čini se da joj ide dosta dobro. Svidio nam se twerk ili ne, svako drmanje kraj naših očiju neće proći neopaženo. Sretno Sarah.

0 Shares
Muziku podržava