Tuga kakva se samo može poželjeti

    919

    Steve Thorne

    Part Two: Emotional Creatures

    Datum izdanja: 02.04.2007.

    Izdavač: Inside Out / Trolik

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Toxicana Apocalypso
    2. Wayward
    3. Crossfire
    4. Roundabout
    5. Hounded
    6. All the Wisemen
    7. Great Ordeal
    8. 6am (Your Time)
    9. Solace
    10. The White Dove Song
    11. Sandheast

    Nekako sam imao osjećaj da Steve Thorne ima pravog potencijala te već u analizi njegovog prošlog, debut albuma “Emotional Creatures: Part One” naznačio da bi drugi dio također mogao biti veliko djelo.

    I, prema mojim prosudbama, ono to u stvarnosti i jeste. Čak bih se usudio reći da je dvojka bolja od jedinice, i to u mnogim segmentima. Prvo što je sigurno, on je još tamniji i tužniji u svim razrezima. Emocionalniji, pomalo i romantičniji u svakom pogledu.

    Također, muzički je još izrađeniji i puno bolje dočarava veze između progresivno-psihodeličnog rocka šezdesetih i sedamdesetih, s ovom današnjom, modernijom varijantom.

    Dakle, Pink Floyd, Genesis, King Crimson, Jethro Tull, Marillion, Porcupine Tree i Blackfield na jednom mjestu. Naravno, u umanjenoj verziji.

    Muziku podržava

    Aranžerski dio je napravljen naprosto sjajno, a čak su se i sampleovi savršeno uklopili u cjelovit ugođaj. Uz tradicionalno široki instrumentalni spektar, posebnost ove priče opet leži u mandolini, flauti, gudalima, 12-string-gitari, trubi, trombonu i rogu, prekrasnim sviralima koja maksimalno pomažu u dočaravanju opisane atmosfere i, očekivano, materijalu udahnjuju nezaobilazan i prijeko potreban orkestralni ambijent.

    Mnoštvo se muzičara našlo na ovom albumu, uglavnom istih kao i na prvijencu, sve redom virtuoza u svom poslu, koji su slavu stjecali u velikim bendovima; bubnjar Nick D’ Virgilio (Spock’s Beard, Genesis, Tears For Fears), basisti Tony Levin (King Crimson, Peter Gabriel) i Pete Trewavas (Marillion), klavijaturisti Geoffrey Downess (Asia, Yes) i Martin Orford (IQ).

    Naravno, to nisu sva imena. Tek poznatija širim masama, a ona ništa manje važna ili slabija, mogu se naći u fino ilustriranom bookletu, u kojem se nalaze i svi tekstovi. Koji, kao i oni raniji, izražavaju Steveova razmišljanja o ljudskom životu.

    Ritam pjesama jedna je od najjačih spona između dva albuma, i on se i ovdje kreće u rasponu od sporog preko baladnog do srednje brzog, s tek pokojim jačim i bržim riffom i bubnjem.

    Prelijepo osjećajna i prilično depresivna, s jačim gitarističkim ritmikama i pogotovo solažama prema kraju je “Hoinded“, a još je osjećajnija, poglavito u pjevačkom dijelu, “All the Wisemen” koja ima i vrlo blage solaže te ugodne klavijature, i podsjeća me na “Gone” s prošlog albuma.

    Lagana, ultranježna s akustikama, samplingom, mandolinom i back-pjevanjem Liz Allen je “Great Ordeal“, a najslojevitija je “The White Dove Song“, koju otvara pjev goluba i akustične gitare, a u nastavku u svojem laganom i srednjem ritmu izmjenjuje gudala i puhala, standardno osjećajno pjevanje i Hammonde, koji i ovdje dokazuju svoju posebnost.

    Prelijepa je i “Sandheads“, s umirujućim piano/vokalnim uvodom, kasnijim uplitanjem mandoline, najistaknutijim gudačkim dijelovima, flautom, ali i ‘protresajućim’ gitarama, pogotovo u solističkim prezentacijama.

    Nakon što sam nekoliko puta preslušao ovaj album, palo mi je na um, ne znam niti sam kako, da bi trebao uzeti mp3 player i otići negdje ispod manjeg slapa i, uz umirujući šum i žubor vode, uživati u ovom albumu. I, poput Stevea, razmišljati o životu.

    Muziku podržava