Tragovima Scotta Walkera i Björk

    661

    Jimmy Rosso

    32.32

    Datum izdanja: 18.11.2012.

    Izdavač: Bearsuit Records

    Žanr: Alternative, Elektronika, Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. we desperately need friends
    2. anything goes
    3. undone
    4. heart
    5. held
    6. susan
    7. if there was a place
    8. ripped
    9. end
    10. home

    Bearsuit Records nezavisna je etiketa iz Škotske koja nam svako malo pošalje neki zanimljiv alternativni album na preslušavanje. “32.32” Jimmya Rossoa posljednji je u nizu.

    Ukratko, Jimmy Rosso je kompozitor, čelist, klavijaturist i pjevač iz Londona, te član punk-jazz-rock-klasičarskog benda DOLLYman. Malo po malo, onako sa strane, počeo je skladati elektronsku glazbu da bi mu pomagala u nastavi jer podučava djecu o glazbi u istočnom Londonu. Uz malu pomoć prijatelja, uspio je složiti svoj album prvijenac.Glazbeno gledajući, ovo je elektronska alternativa, baš ono što i sama etiketa najviše preferira. Na albumu se neće moći pronaći nikakav hit ili melodija koju ćete neprestano preslušavati, ali svojom ekspresijom može zadovoljiti svakog malo zahtjevnijeg slušatelja.

    Mogli bismo naći usporedbe s nekim velikanima moderne pop kulture kojima je melodija na zadnjem mjestu, ali bi tada dojam albuma možda ostao nejasan jer Rosso ipak radi suvisle skladbe sačinjene od mnogo malih dijelova koje u konačnici zvuče zanimljivo i intrigantno.

    Muziku podržava

    Možemo za primjer uzeti pjesmu “Ripped” koja je na pola puta između Björk i Scotta Walkera s posljednjih albuma. U početku skladbe, umjesto vokala, dobivamo pjevačevo duboko disanje, dok se glazbene kulise pomalo slažu oko čudnih klavirskih dionica, da bi negdje od sredine skladbe uletio jak beat koji malo prodrma pjesmu. Niz toliko različitih dijelova ipak zvuči smisleno i dobro, iako su neki dijelovi i više nego iritantni.

    Vrhunac albuma dolazi s posljednjom “Home” koja ujedinjuje sve dijelove Jimmyevog stvaralaštva, od čela do klavira, od njegovog vokala do dječjezborskog pjevanja Sarah Bonnell Junior Choira.

    Ciljana minutaža promašena je za četiri sekunde što je u konačnici nebitan podatak jer “32.32” donosi zanimljiv odmak od današnjeg poimanja elektronske glazbe gdje sve zvuči podosta slično i reciklirano. Takav odmak svakako nije za svakog, ali mogućnost slušanja vrlo zanimljivih ideja provedenih na iznenađujuće dobar način daje priliku i običnom slušatelju da eventualno uživa u ovom albumu za razliku od npr. posljednjeg albuma Scotta Walkera koji je iznimno teško slušljiv.

    U konačnici, “32.32” je dobar komad alternativne elektronike koji u relativno kratkoj minutaži pruža dovoljno efektnih momenata. Što više treba tražiti od tog?

    Muziku podržava