Šveđani nastavljaju marš metalnom scenom

    1274

    Bloodbound

    Unholy Cross

    Datum izdanja: 18.03.2011.

    Izdavač: AFM Records

    Žanr: Heavy Metal, Power Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Moria
    2. Drop The Bomb
    3. The Ones We Left Behind
    4. Reflections Of Evil
    5. In For The Kill
    6. Together We Fight
    7. The Dark Side Of Life
    8. Brothers Of War
    9. Message From Hell
    10. In The Dead Of Night
    11. Unholy Cross

    Nadasve zanimljiv je ovaj švedski bend, koji godinama uredno snima sasvim pristojne albume stigavši tako i do broja 4.

    Ne može se reći nešto novo za njega, više-manje je to ‘marširajući’ power-heavy metal sa širokim, protočnim melodijama na kakve smo navikli, pjesme imaju puno epskog naboja, lijepo su posložene gitare, produkcija je ‘medicinska’, no u svom tom recikliranju dojam je da Bloodbound radi to poprilično dobro.

    Glavni adut je kompaktnost, cjelovitost i kvalitativna ujednačenost uglavnom himničnih pjesama, koje je doista lijepo slušati, bez obzira što se osjeća dašak, zapravo, dah dramatike. Dakako, ima tu i žestine u više nego zavidnim omjerima, a promjena pjevača, Patrik Johanson za Urbana Breeda, baš se i ne osjeća, jer i ovaj momak ima dosta jake vokale, koji ne ‘škripe’ na prijelazima, a pogotovo ne na zahtjevnijim dijelovima s višim intonacijama.

    Rekosmo da su gitare jako dobre, skoro pa bismo procijenili da je album izrazito podešen prema njima, dosta se toga polaže na ‘twin’ izvedbe, i to na ‘relacijama’ ritam-ritam i ritam-solo, a nešto manje u klasičnijim heavy verzijama duplih solo izvedbi, makar i toga ima u više nego zadovoljavajućem obujmu.

    Muziku podržava

    Također, ionako kvalitetni vokali konstantno su praćeni back pjevanjima, najčešće mini-zborskim, što, pogotovo refrenskim dijelovima, održava epsku atmosferu na visokom nivou. Prijelazi nisu prezahtjevni, ali to se u ovakvim slučajevima od njih i ne traži. Snažni bubnjevi imaju tek nekoliko pjesama sa značajnijim duplim ‘pedaliranjem’, a i dopadljiv je i samozatajan, nenametljiv klavijaturistički angažman.

    Gitarističku opredijeljenost albuma daje naslutiti već uvodni dio himno-hitičnog naslova “Moria”, koji donosi možda i najljepše ‘žičane’ melodije na albumu, a radi se o brzom power-heavyu s jako tečnim refrenima u koje se uključuju back pjevanja, i s dosta širokim i dugim solom.

    Početak pjesme “Drop The Bomb” kao da je ‘ukraden’ iz Saxonove “Wheels Of Steel”, a inače je to još jedna melodična pjesma koja ‘legne’ na prvo slušanje. “In For The Kill” kombinira oštar srednji i umjereno brzi ritam s melodramatičnim interludijem, koji uključuje naraciju i zborić, a da niti ovaj album ne prođe bez balade, tu je “Brothers Of War“, stvar koja će svojim akustičnim početkom i cjelokupnom koncepcijom neke podsjetiti na HammerFallov “Glory To The Brave”.

    Tenzije albuma ne opadaju niti nakon te balade, pa i zadnja tri naslova donose sa sobom brzinu, okretnost i snagu, i, kako napomenusmo, ‘marširajući’ ulaze u cilj, okončavajući i više nego dobrih pedesetak minuta.

    Svemu navedenome dodajmo i osjećaj kako album zvuči dosta obećavajuće, odnosno ima jak koncertni potencijal, baš kao i tri prijašnja, u što smo se i mogli uvjeriti prije dvije godine. Stoga je za vjerovati da se fanovi benda neće previše obazirati na promjenu frontmena koja je, ponavljam, dosta bezbolno riješena, a ‘kronični’ ljubitelji raspojasanih švedskih melodija nimalo neće biti razočarani ovim djelom.

    Muziku podržava