Spontanost vokalnog jazza

    1157

    Ella Fitzgerald

    At The Montreux Jazz Festival 1975 (Reissue)

    Datum izdanja: 30.03.2006.

    Izdavač: Pablo / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Caravan
    2. Satin Doll
    3. Teach Me Tonight
    4. Wave
    5. It’s All Right With Me
    6. Let’s Do It
    7. How Hight The Moon
    8. The Girl From Ipanema
    9. T’ain’t Nobody’s Bizness If I Do

    Jedna od najvećih pjevačica u povijesti jazza – Ella Fitzgerald je neke od svojih najboljih albuma snimila uživo. Upravo na koncertima oduševljavala je pjevačkom vještinom, ali i spontanošću, komunikativnošću, neposrednošću i humorom. Nastupala je u najpoznatijim koncertnim dvoranama i na najprestižnijim festivalima, pa tako i na nezaobilaznom švicarskom Montreux Jazz Festivalu gdje je snimljen niz albuma najvećih zvijezda, ne samo jazz glazbe.

    Iako ovaj album nije jedan od njezinih najboljih, svakako ulazi u kategoriju zapaženijih koncertnih vokalnih jazz albuma. No, nezahvalno je uspoređivati radove takvih veličina kao što je bila Ella Fitzgerald. Pri tome treba uspostaviti dvije kategorije uspooredbi. Svaki njezim album možemo staviti u kontekst s albumima drugih pjevačica, ali i ostalih njezinih albuma. Uspoređujemo li ga s užim izborom njezinih najboljih albuma, nije na toj razini, no još uvijek je u samom vrhu svjetskog vokalnog jazza.

    Izvedbe atraktivnih standarada na albumu odlikuju opuštenost i muzikalnost, te sposobnost brzih reakcija i transformacija. Izvrstan primjer su izvedbe skladbi koje ne dolaze iz klasične jazz pjesmarice: Jobimovih “Wave“, koju u cijelosti pjeva scat pristupom, te “The Girl From Ipanema“, također sa scat improvizacijama, ali i trasformacijama s brojnim dosjetkama i duhovitim citatima (“I Can’t Give You Anything But Love”, “Aqua de Beber”, “Fly Me To The Moon”…).

    Pet godina poslije snimila ih je potpuno drukčijim pristupom za dvostruki album “Ella abraca Jobim” (Pablo) na kojem izvodi isključivo pjesme Antonia Carlosa Jobima. Veliku podršku u uvjerljivim i atraktivnim izvedbama imala je od glazbeno supriorne, uigrane i poticajne ritam sekcije u kojoj su svirali klavirist Tommy Flanagan, kontrabasist Keter Betts i bubnjar Bobby Durham.

    Muziku podržava

    Zahvaljujući njihovoj discipliniranoj i koncentriranoj pratnji, s tek rijetkim kraćim solima, mogla je pjevati neopterećeno i upuštati se u nepodopštine bez straha hoće li oni uspjeti uloviti njezine iznenadne hirovite zamisli.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava