The Big Teutonic 4
The Big Teutonic 4 (10'' Single)
Datum izdanja: 15.02.2013.
Izdavač: Nuclear Blast / Maldoror
Žanr: Thrash Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Ne bismo baš rekli ‘po uzoru’ na bljuvački iskomercijaliziranu, prežutiranu i prostituiranu Big Four turneju, u kojoj su se prije nekoliko godina prvi puta okupila ponajveća imena thrash metala Megadeth, Metallica, Slayer i Anthrax, ali mogli bismo reći da će se nešto slično dogoditi i u slučaju The Teutonic 4 – četiri najveća njemačka thrash metal benda.
Naime, Kreator, Sodom, Destruction i Tankard prvi će put na istom stageu nastupiti na Beastival festivalu, koji se održava od 30. svibnja do 1. lipnja u njemačkom Geiselwindu.
Na njemu su četiri njemačka velikana odlučila snimiti obrade dvaju kolosalnih bendova, Iron Maidena i Motörheada, i to neke od njihovih najboljih pjesama s vjerojatno ne najboljih, ali svakako najpoznatijih albuma. Tako su Kreator i Tankard preuzeli zadaću snimanja pjesama “The Number of The Beast”, odnosno “Prisoner”, s albuma “The Number of The Beast” (1982.), a Sodom i Destruction pozabavili su se sa “Ace of Spades” i “The Hammer” s Motörheadovog klasika “Ace of Spades” (1980.).
I to svi skupa napravili jako dobro, mora se priznati. Raditi prepjeve pjesama, a još više ovakvih bendova u novom ruhu, de facto u novom žanru, s novim aranžmanima, nezahvalan je zadatak. Općenito, obrađivanje i prepjevavanje tuđih pjesama teška je nakaradnost i bezvezarija, pa ni ovo ovdje ne doživljavam puno drukčije, no ipak, s obzirom da je dosta dobro izvedeno, spomenuti stav mi je malko omekšan. Ne previše.
Logički, sve četiri pjesme ovdje su puno žešće, thrasherski agresivnije i brže, no u sebi su održale jasne note prepoznatljivosti i izvorne unikatnosti. “The Number of The Beast” započinje poprilično autentično u riffičnim i vokalnim izvedbama, a poslije se razgoropadi, poglavito u vriskovima ispunjenim Milletovim vokalima, “Ace of Spades” zadržava brzinu i sirovost, melodičan solo i distorzivne baseve, a i ovdje je naglasak na premoćnim vokalima, ovoga puta Tomovim.
Destruction je u “The Hammer” ubacio prepoznatljivu beskompromisnu agresivnost i riffičnu razularenost, te razbješnjenu raspjevanost, dok je nekako najbliži izvornoj verziji Tankard, koji je “The Prisoner” izveo poprilično vjerodostojno, a očite su razlike u puno snažnijim riffičnim izvedbama, i kako pjesma protječe Gereovi vokali sve su ljući, a solo dionice, više na tragu izvornih nego njihova kopija, naprosto su razorne i – sjajne.
Uglavnom, zanimljiva pločica na gotovo zaboravljenom formatu s nikad zaboravljenih pjesmama nikad zaboravljenih bendova u izvedbi za to, očito, kompetentnih bendova. Apsolutni ‘must have’ za kolekcionare, i to ne samo one thrash izdanja. Barem za one koji su ga uspjeli dohvatiti, jer tiskano ih je jako malo.