Kali Uchis: Najbolji debi album godine

    417

    Kali Uchis

    Isolation

    Datum izdanja: 06.04.2018.

    Izdavač: Rinse, Virgin, Universal

    Žanr: Bossa Nova, Funk, Hip-hop, R&B, Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Body Language (Intro)
    2. Miami (featuring BIA)
    3. Just a Stranger (featuring Steve Lacy)
    4. Flight 22
    5. Your Teeth In My Neck
    6. Tryant (featuring Jorja Smith)
    7. Dead To Me
    8. Nuestro Planeta (featuring Reykon)
    9. In My Dreams (featuring Gorillaz)
    10. Gotta Get Up (Interlude)
    11. Tomorrow
    12. Coming Home (Interlude)
    13. After The Storm (featuring Tyler, the Creator and Bootsy Collins)
    14. Feel Like a Fool
    15. Killer

    Kali Uchis. Remember the name. “Isolation” je najugodnije iznenađenje r&b-a 2018. Izvrstan miks žanrova svih redom na usluzi Kali, koja im se nije podavala nego uz pomno odabrane suradnike na najbolji mogući način iskombinirala vlastite ideje s posebnostima r&b-a, bossa nove, neo soula, reggaetóna, funka i hip hopa. Album je pun zanimljivih kreativnih opisa romansi, priča jedne mlade umjetnice u usponu, velike samosvjesnosti, nevjerojatno dobro ovladanog ega, snažnog fokusa na svoje vizije i točno zacrtanih snova.

    Kali Uchis, pravog imena, Karly-Marina Loaiza, rođena je u SAD-u, ali odrastala je paralelno u Kolumbiji i Sjevernoj Virginiji. Još u srednoj školi stvorila je interes za pjevanje i režiju te se činilo da će pobijediti potonje. Međutim, s 18 godina izdaje prvi mixtape “Drunken Babel”, gdje kreće njena bedroom pop, r&b-em prošarana priča. 2015. stiže kratki EP naziva “Por Vida” i konačno 2018., major label album prvijenac “Isolation”. U međuvremenu Kali se zadržala i na nekoliko suradnji, a valja izdvojiti nominaciju za pjesmu godine na Latin Grammy Awards za pjesmu “El Ratico” s Juanesom i dvije suradnje s pretprošlog albuma grupe Gorillaz, “Humanz”, gdje je gostovala na pjesmama “She’s My Collar” i “ Ticker Tape”. Našla se i na zadnjem albumu Miguela, “War & Leisure” gdje pjeva back vokale na ultimativno zabavnoj i seksi, “Caramelo Duro”.

    “Isolation” je kohezivnog, trajnog zvuka, istovremeno svježeg i s daškom prošlosti. Utjecaja je pregršt, poigravanje žanrovima evidentno, ali uspješno. Ne postoji komadić ovog albuma koji nije pamtljiv, po nečemu poseban ili koji barem na trenutak ne zaokuplja pažnju slušatelja. Uloga pomno odabranih suradnika isto je podređena Uchis i stvoreni su nevjerojatno uspješni spojevi. Tematski na albumu ima svega, od konfesija jednog odrastanja, dodira s obitelji, komentiranja nedostataka sustava i stvarnosti današnjice, jednakosti spolova, uobičajenog zamaranja problematičnim tipovima, ali prikazanog na kreativan i samouvjeren način, pa sve do obračanja mrziteljima, sanjarenja, romantičnih i seksualnih fantazija. U svakom slučaju, naći će se tu mnogo inspirativnih citata i pamtljivih to live by fraza.

    Muziku podržava

    Produkcijski gledano, “Isolation” je prava poslastica, album koji je ugostio mnoga velika imena suvremene glazbe, a samo neki od njih su Kevin Parker (Tame Impala), Gorillaz, Thundercat, producent DJ Dahi (Drake, Logic, Kendrick Lamar), Om’Mas Keith (Frank Ocean, Erykah Badu, Jay Z), BadBadNotGood i Two Inch Punch (Jessie Ware, Sam Smith, Years & Years, Rag’n’Bone Man).

    Ovaj uistinu velik, predivan album otvara zavodljiva, misteriozna “Body Language (Intro)” prisutna i u posljednjem video spotu Kali Uchis, “Get Up”. Pjesma obavlja sve funkcije jednog uvoda. Upućuje, postavlja ugođaj za kasnije, ali ipak ne otkriva previše, već samo daje naznake onoga što slijedi. “Now I’m packing all my bags, and I am leaving it behind”, informativno će Uchis prije senzualnog poziva na upoznavanje riječima, “Just come closer, closer, closer, closer, closer”. Ako intro nije bio dovoljan, stvar se zahuktava s drugom pjesmom “Miami (featuring BIA)” i postaje jasno da imamo posla sa sasvim drugačijom umjetnicom. Kali stihom “Live fast and never die”, kontrira populariziranju smrti u mladosti i postavlja odrješit, nimalo suzdržan, iako suptilan i dostojanstven ton cijelom izdanju. Nastavno s “Ain’t here to be cute, I ain’t here to impress. You know why I’m calling, I’m here to collect” saznajemo točno kakvog je stava.

    Na “Miami” Kali izbacuje tek jednu u nizu izvanrednih statement stihova lagano, ali otrovno slatko pjevajući, “And I was looking for a job, and then I found one. He said he’d want me in his video like Bound 1. But why would I be Kim? I could be Kanye. In the land of opportunity and palm trees“. Rekli bi, mic drop. Naravno, Kali se referira na nesretni hit spot Kanyea i Kim, tako samo pokazujući koliko soli ima u glavi i s kojim ciljem pristupa sceni. “Miami” je tako prikaz borbe za poštovanje, priznatost i prepoznatljivost njenog uspjeha, očuvanje reputacije kod kuće u Kolumbiji, borbe sa svim zlim jezicima, ali još važnije prikaz ženske moći. Ovdje “Isolation” otkriva da će biti kao dnevnik Kali Uchis odjednom otvoren za javnost. Slijedi, “Just a Stranger”, suradnja s Steveom Lacyjem iz grupe The Internet. Radi se o zabavnoj zamisli djevojke s ciljem da profitira od svog odabranika. Međutim, istu se portretira kao bezbrižnu, snažnu mladu ženu spremnu da sruši sve stereotipe.

    “Flight 22” prva je više romantična stvar na albumu. Izuzetno sladak prikaz lude zaljubljenosti i predanosti uz malo zrakoplova i aerodroma. Naravno, metaforički, jer se Kali zapravo referira na manjak potencijala za uspjeh veze kroz pomalo brutalnu asocijaciju na stravičnu nesreću iz 1967. gdje se dogodila kolizija putnog zrakoplova i manjeg pomoćnog aviona na letu 22 u Hendersonvilleu, Sjeverna Karolina. S “Your Teeth In My Neck” nastavlja se niz jakih pjesama, gdje Kali preispituje samu sebe isplati li se toliko truditi uz bezbroj tzv. krvopija u glazbenoj industriji. Njene opravdane frustracije jasno su ilustrirane stihovima, “Kill us all off, they’d take our worth they pay us dirt”. O jednoj neuspješnoj vezi Kali će na “Tryant” na kojoj gostuje sve popularnija britanska nada Jorja Smith. Postoji i španjolska verzije ove pjesme, naslova “Tirano”. Inače najavni singl ovog albuma, u artističkom video spotu idilično prikazuje obje umjetnice i njihovo ponosno vlasništvo nad ovom pjesmom.

    Sada već ulaskom u drugu trećinu albuma, dolazimo do nekoliko bržih pjesama. Kali uključuje više up-beat aranžmana. Kreću zanimljive suradnje i jedna druga strana Kali Uchis. “Dead To Me” se može protumačiti kao dosta opako odvajanje od nekog jednom posebnog, dok istovremeno može biti i poruka tzv. hejterima. Kako god da je, “Dead To Me” je opasno cool. Drugi singl, “Nuestro Planeta (featuring Reykon)” jedina je pjesma na albumu u cijelosti otpjevana na španjolskom. Zasigurno jedna od najseksi stvari na izdanju, koja jednostavno osvaja svojim tropskim reggaetón zvukom i dolazi s popratnim video spotom gdje se izmjenjuju scene ekipe zaljubljenika u motore, lijepih polugolih tijela i svjetala noći.

    Kako sam već naveo, Kali je surađivala s grupom Gorillaz, a nova suradnja ostvarena je na “In My Dreams”, pjesmi malo drugačijoj od ostatka albuma te korištenoj i u jednom od recentnijih oglasa marke VW. Drugi intro na albumu, “Gotta Get Up”, krasi bujna podloga, apsolutno neodoljive energije, koja koliko god to zvuči nemoguće, istovremeno pokreće i opušta. Sudeći po tekstu, mogla bi se iskoristiti za budilicu, iako više zvuči kao neki kasnovečernji summer lovin’ jam. Međutim, Kali ju je iskoristila na najbolji mogući način. Tako da je njome otvorila suradnju s Kevinom Parkerom iz grupe Tame Impala na izvrsnoj “Tomorrow”. Odličan tekst ove snene, pomalo psihodelične pjesme govori o prolaznosti vremena, dostizanju slobode i bijegu od stvarnosti.

    Kalino pjevanje paralelno na španjolskom i engleskom apsolutnom osvaja. Teško se uopće odlučiti u kojoj varijanti je preferirati. Njen lijep alt neće vam na prvu zvučati posebno, vanserijski ili pamtljivo. Međutim, prava magija dolazi upoznavanjem, što se svakako isplati učiniti. Savršeno svjesna svojih limitacija, vješto je iskoristila svoj glas da stvori sasvim posebne sebi svojstvene, hipnotizirajuće atmosfere. Neke su melodije i ugođaji na albumu toliko originalno njezini da i nakon desetaka slušanja ostaju neodoljivi. Nakon zadnjeg intra na albumu naslova “Coming Home” stiže najrecentniji singl “After The Storm (featuring Tyler, the Creator and Bootsy Collins)”. Tyler i Kali već su prije surađivali na pjesmi “See You Again” s njegovog hvaljenog albuma “Flower Boy” koji je naša redakcija uvrstila i u najbolja izdanja 2017. godine.

    Ista je pjesma očito bila samo zagrijavanje za nešto puno, puno veće. “After The Storm” od samog prvog slušanja ulazi među draže na izdanju i jedna je od njezinih signature pjesama. Promotivni video objedinjuje njihove kreativne vizije u jedan od zanimljivijih spotova ove godine. “Feel Like a Fool” pjesma je gdje su mnogi povukli paralele između Kali Uchis i Amy Winehouse. Moglo bi se reći da su asocijacije opravdane zbog lirskog doprinosa Uchis, ali i posebno zbog viših nota otpjevanih na mostu ove pjesme, koje uistinu podsjećaju na Amy. “Isolation” zatvara “Killer”, najstarija pjesma na albumu. Kali ju je napisala sa 17 godina i govori o jednom teškom životnom razdoblju, lošim odnosom s ocem, toksičnim odnosom s ondašnjim partnerom te ubrzanom i možda preranom odrastanju. Koliko god tužan tekst bio, Kali nikad neće i glazbi dopustiti da izgubi nadu. Njezine pjesme uvijek ostavljaju dojam samopouzdanja, optimizma i mogućnosti.

    “Isolation” je onaj album gdje ne postoji favorit, najdraža stvar. Gdje jedna pjesma treba drugu, ne zato što ne mogu funkcionirati zasebno, jer itekako mogu, već zato što su sve toliko dobre da želiš više. Album toliko originalan, gdje svaka pjesma krije svoje čari, ima faktore potrebne za ponovno otkrivanje u sljedećim slušanjima, melodije koje ulaze u uho i ne blijede. Uvjeren sam, Kali se smiješi i nominacija za Grammy, ako ne i sama nagrada, jer to definitivno zaslužuje. Budite i vi dio nastanka nove moderne ikone. Kali Uchis. Dovoljno rečeno.

    Muziku podržava