Kad kontrabas pjeva

    2672

    Yuan-Chuan Pan

    Contrabasso di Bravura

    Datum izdanja: 12.02.2007.

    Izdavač: Dallas Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Frühling
    2. Sommer
    3. Herbst
    4. Winter
    5. Allegro ma non troppo – Sonatine für Kontrabass und Klavier
    6. Moderato cantabile – Sonatine für Kontrabass und Klavier
    7. Finale – Sonatine für Kontrabass und Klavier
    8. Finsternis – Konzertstück für Kontrabass und Tonband
    9. Capriccio di bravura
    10. Grande Allegro di Concerto “Alla Mendelssohn”

    Drugi album mlade tajvanske kontrabasistice Yuan-Chuan Pan, opravdao je svoj naziv “Contrabasso di bravura“. Svojim interpretacijama djela hrvatskog skladatelja Daria Cebića i djela talijanskog romantičara Giovannija Bottesinija (1821-1889), jedna od rijetkih solistica na kontrabasu u svijetu uopće, dala je hvalevrijedan doprinos promjeni položaja kontrabasa u klasičnoj glazbi. Zaista se nepravedno taj instrument smatrao ( i smatra?!) prvenstveno ritamsko – harmonijskom podlogom i dijelom orkestralnog postava.

    Kontrabas je svoj intenzivan tehnički razvoj na svim poljima (jazz, eksperimentalana glazba) doživio posljednjih nekoliko desetljeća, što je posljedica općenite tendencije umjetnosti dvadesetog stoljeća – istražiti nedovoljno istraženo. Nažalost, najmanje se toga dogodilo baš na području klasične, koncertne glazbe.

    Stoga albumi poput “Contrabasso di bravura” predstavljaju značajan korak prema potpunoj afirmaciji kontrabasa kao solističkog instrumenta.

    Yuanine izvedbe “Četiri godišnja doba” Daria Cebića te Bottesinijevog “Capricia di bravura” i “Grande Allegra” iz koncerta “Alla Mendelssohn”, nerijetko će vas navesti da pomislite kako slušate čelo (čak i violinu). Njen kontrabas naprosto pjeva.

    Muziku podržava

    Muzikalna, s lijepim osjećajem za frazu, Yuan pretvara kontrabas u romantični instrument koji će vas provesti kroz cijeli spektar boja. Čistoća njenog tona i rafiniranost izvedbe zaista su nešto posebno. Sve to vrijedi i za izvedbu “Sonatine za kontrabas i klavir“. Tehnički izuzetno, savršeno kontrolirajući strukturu djela, temperamentno, očite su karakteristike Yuanine svirke. “Pomrčina” Darija Cebića pomalo je neobično djelo. Skladano za kontrabas i magnetnu vrpcu, sa zvukovima kiše i grmljavine, priuštit će vam poseban slušni doživljaj.

    “Contrabasso di bravura” ostvarenje je koje će zasigurno pomoći postavljanju novog solističkog standarda, potpuno ravnog violončelu i violini. Iako je sviranje kontrabasa vrlo zahtjevno (što zbog veličine instrumenta, što zbog tvrđih žica), to nije omelo mladu Yuan-Chuan Pan da pokaže i dokaže sve instrumentove mogućnosti, koje u njenom slučaju zaista jesu vrhunskog rezultata.

    Nadajmo se da nije daleko trenutak kad će kontrabas potpuno osvojiti svoje zasluženo mjesto u solističkom svijetu.

    Muziku podržava