Ljubav i još štošta

    3294

    Pet Shop Boys

    Yes

    Datum izdanja: 23.03.2009.

    Izdavač: Parlophone / Dallas Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Love Etc.
    2. All Over The World
    3. Beautiful People
    4. Did You See Me Coming?
    5. Vulnerable
    6. More Than A Dream
    7. Building A Wall
    8. King Of Rome
    9. Pandemonium
    10. The Way It Used To Be
    11. Legacy

    Neil Tennant i Chris Lowe dosadašnjim odabirima naslova za svoje albume redovito su pokazivali nevoljkost komuniciranja dalje od jedne riječi. Glazbeno-scenskim pristupom dosta vjerno predočavaju stereotipan portret moderne Engleske, najčešće ističući element ‘dosadne, uštogljene svakodnevice’ ali koju vole podrediti vlastitoj ekstravaganciji – koja se odražava kroz pristojan omjer anarhizma, show-biznisa i korporativne strogoće.

    Odabrane riječi za njihove albume, do sada su dosljedno značile svojih ’tisuću slika’ – ovaj put, kao mali neslužbeni hommage Yoko Ono – “Yes” je iskreni vapaj za idealnim svijetom u kojem prevladava politika zdravog razuma i slobodnih ljubavi.

    Dvije istaknutije pjesme u prvom dijelu albuma – “All Over The World” i “Beautiful People” prave su male ode radosti življenja unatoč surovoj stvarnosti. U prvoj duo se na duhovit način poigrava i ulomkom iz baletne skladbe ‘Sčelkunčik’, P. I. Čajkovskog – time dodatno označavajući jedan svečaniji trenutak od životne važnosti, dok je u drugoj na nešto sjetniji način iskazana ogorčenost plaćanja cijene modernog života.

    “Yes” nastoji zvučati naivnički pozitivno ali sudeći po tipičnim Tennantovim tekstovima, podnosi ‘teret’ cinizma – već u uvodnoj temi “Love etc.” poruka o ljubavi kao najbitnijoj stvari poljuljana je njezinim vrednovanjem kao materijalnog, zbog čega si je mnogi sve teže ili uopće ne mogu priuštiti.

    Muziku podržava

    Neil se nanovo poigrava problematikom idealne veze – uz plesni standard “More Than A Dream” imamo i “Pandemonium” – pomalo zastarjelog ‘eurovizijskog’ štiha osamdesetih, ali pjesmu tekstualno realiziranu u maniri Oscara Wildea (“…I’m telling perfect strangers that I love you – the stars and the sun dance to your drum, and now it’s pandemonium… I can’t make sense of anything…“).

    Još pikantnija je “Did You See Me Coming?” – na temu uzajamnog povjerenja i s prigodnim seksualnim aluzijama (“You don’t need the DNA to find the proof – Then and there, my life made sense – you were the evidence…“).

    O usamljenosti duo sanjivo zbori u pjesmama “Vulnerable” (stilski, idealna i za čarobnu interpretaciju od strane Mylene Farmer), “King Of Rome” i “The Way It Used To Be“. Za bijeg od stvarnosti rezervirana je pomalo militantna “Building A Wall” – potpuno ograđivanje od bilo kakvih ‘uzroka’ i ‘posljedica’ (“Protection, prevention, detection, detention – there’s nowhere to defect to any more; I’m building a wall, a fine wall – not so much to keep you out, more to keep me in“).

    Završna pjesma, predivna “Legacy“, simbolički zaokružuje ovu zbirku ‘pozitivnih’ dojmova – odrastanje i suočavanje, kako s vlastitim uzorima, tako i s društvenim sivilom.

    Na albumu “Yes” Pet Shop Boys generalno i nemaju nekih prevelikih iznenađenja, no uvjerljivo nastavljaju pojačavati vlastite standarde – ostavši vjerni zvuku i britkoj pisanoj riječi.

    Neil Tennant, nadomak svoje šeste dekade života, i dalje pjeva kao naivni tinejdžer koji tek otkriva čari odrastanja, mladenačke uspone i padove, uvijek iznova na inteligentan način kombinirajući ‘ljubavne jade’ s društvenim (tabu) temama. Chris Lowe upriličio je još jedan prigodan niz uhu ugodnih elektro-orkestralnih podloga; i Johnny Marr nanovo ostavlja vlastiti trag a tu su između ostalih i dva nova, istaknutija gosta – Philip Oakey (pojavljuje se u sklopu limitiranog, dvostrukog izdanja ovog albuma, u odličnoj pjesmi “This Used To Be The Future“) i Owen Pallett, zadužen za fine gudačke aranžmane.

    Plesna glazba Pet Shop Boysa nastavlja odolijevati žanrovskoj podjeli – redovito izgubljena u prostoru između avangardnog i uhu pristupačne, klupski modificirane hit-melodije. Iako se podosta u kontekstu novog albuma ističe producentski tim Xenomania, Pet Shop Boys ni u jednom trenutku nisu izgubili vlastiti identitet povjerivši dio stvaralačke odgovornosti Brianu Higginsu i njegovom timu bliskih suradnika.

    Ovdje prizivaju svoje odabrane duhove prošlosti (ponajviše u obliku izuzetnih albuma “Behaviour” i “Very”) ali i dalje u usponu snaga. ‘Pop’ i ‘Art’ ostaju njihovim prefiksima; Pet Shop Boys nikad nisu bili potrošna roba, već parafrazirajući svoj korporativni identitet uvijek nastoje isporučiti zavidno ‘godišnje izvješće’. “Yes” i nazivom i sadržajem stoji kao čvrsta potvrda tome.

    Muziku podržava