Thrudvangar
Tiwaz
Datum izdanja: 26.07.2013.
Izdavač: Massacre Records
Žanr: Death Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Metalna opčinjenost skandinavskim mitološkim bićima i događanjima zapravo je više ukorijenjena u Njemačkoj, nego u Skandinaviji, iako su skandinavski količinski s godinama debelo prevladali.
No ipak, Nijemci se ne daju i sve se veći broj njihovih bendova priključuje hordama tzv. ‘viking metal pokreta’. Jedan od njih je i Thrudvangar, koji je u petnaest godina postojanja stigao do petog studijskog albuma. Thrudvangar je Thorovo kraljevstvo, a Tiwaz Bog zakona po germanskoj mitologiji, i to bi nekome možda moglo biti zanimljivo.
Ipak, koliko god da Thrudvangar ima većinu njemačkih predispozicija, uključujući upornost, a i jezik na kojemu pjeva, glazbena koncepcija, forma i struktura pjesama i više nego opasno naginje ka sjevernjačkoj školi. Konkretnije, mogli bi ga usporediti s Amon Amarth, na ovom albumu čak više nego na ranijim, s obzirom da nema klavijature, koje bi neke stvari, ako ne nužno boljima, onda barem napravile drukčijima i rasprostranjenijima. Ovako se većina toga svodi na kombinaciju grubih, osornih i sumornih growl/scream vokala i hevijaneriziranih gitarskih melodija s povremenim mračno ‘obojenim’ riffovima i razornošću zlovoljnih bubnjeva.
Upravo taj akustični početak obilježje je pjesme “Tiwaz“, koja miksa srednje i brze death/black dijelove uz još jedan akustični period, “Sonnenwende” je jedina pjesma koju bismo mogli izbaciti iz kolotečne, i to zbog thrasherskog uvoda i izraženo melodijskog solo dijela, “Frei” zvuči kao loša kopija Amon Amartha, a na tom tragu je i “Des Kriegers Los“. Iz naslova je vidljivo da su tekstovi na njemačkom, no to nikako nije problem ovog albuma, jer to je segment u kojem se ne nalazi na ozbiljne probleme. Drugim riječima, spoj njemačkih tekstova i skandinavskog glazbenog izričaja zvuči poprilično sinhronizirano i koordinirano.
A ono što ostaje problem Thrudvangara jeste spomenuta jednoličnost, a ako žele da im sljedeći albumi budu bolji, nedvojbeno bi se trebali više okuražiti, ohrabriti i odmaknuti od modela kakav je već odavno postao unikatan i ne(po)djeljiv. Prvi korak u nečem takvome moglo bi biti vraćanje klavijatura, čime se ne bi dobila jedinstvenost, ali širina, to svakako bi.
Treba probati, nakon ovakvog albuma, teško da se nešto može izgubiti.