Vedran Meniga jedna je od ključnih osoba naše glazbene scene, stoji iza velikih događanja kao što su festivali Seasplash, Outlook, Dimensons, Slurp. Vodi nezavisnu etiketu PDV, a kad ga upoznate ostavlja dojam snažne i karakterne ličnosti koja se drži svog zacrtanog pravca. Urezana mi je izjava Menige od pred četiri godine kada smo ga intervjuirali prilikom snimanja TV emisije o festivalima, to je bio savjet kojeg mi je nakon intervjua izrekao kao ključ uspjeha: “Drži se toga i idi do kraja.”

Kako bi sve te njegove aktivnosti posložio i dao priči glavu i rep, četiri su segmenata  kojom se otkrivaju potezi koje uvelike utječu na našu glazbenu scenu.

Šibenik

Martinska
foto: Press

Iako su Outlook i Dimensions u Puli, a Vedran je aktivan u Zagrebu, on je rodom iz Šibenika koji je živnuo i postavio se kao jedna od najbitnijih ljetnih glazbeniih destinacija. Dapače, Seasplash se već ove godine prebacio iz Pule u Šibenik, došlo je do grupiranja lokalnih festivala na lokaciji Martinska, dok Tvrđava sv. Mihovila najavljuje fascinantne koncerte. Čini se da Šibenik i dalje nastavlja jačanje. Vedran to objašnjava: “Da, nakon niza godina zatišja i stagnacije, možemo zaključiti da se Šibenik počeo ‘buditi’, tj. vraćati natrag u život. Bilo je to pokretanjem Terraneo festivala, pri čemu smo još jednom mogli posvjedočiti da je glazbena kultura jedan od najboljih okidača za pokrenuti društvene interakcije.

Muziku podržava

Iako se isti ugasio iz niza razloga, želja da se takav razvojni put nastavi nije prestajala postojati, pokretane su razne inicijative, trenutno zaključno i s projektom Martinska, za kojeg također postoji želja, plan i strategija da se produži na višegodišnje razdoblje.

Projekt Martinska 2019. je prva godina pod pokroviteljstvom grada Šibenika i podružnice turističke zajednice, s organizatorima kulturnih događanja s područja grada, naslonjenih na konceptualni sadržaj.

Upustili smo se u veliku i kreativnu avanturu, koja bi dugoročno trebala potaknuti lansiranje kulturnih scena i kreativnih industrija te donijeti mnogo novih posjetitelja mlađe dobi, kao i razmjena iskustava na području Šibenika i okolice, ostvarujući zdrave temelje za nastavak takve prakse, sa kontinuiranim potencijalom rasta u narednim godinama.”

Naime, projekt Martinska je lokacija koja će udomiti niz festivala, a detalje provjeri na ovom linku.

Dimensions i Outlook, Pula

Dok Šibenik nastavlja svoj razvoj, potrebno je pogledati i gdje to ostavlja Pulu. Grad koji je domaćin velikih festivala u partnerstvu s Britancima što je bilo i pionirski potez od Vedrana, ako sagledamo naše prostore gdje je u to vrijeme kada toga nije bilo, a ovo su bili počeci festivalske eksplozije. Vedran mi to objašnjava: “Posebno je iskustvo raditi s engleskim partnerima, iskustvo koje je također označilo dane naših života, i koje će ostaviti neizbrisivi trag u povijesti, po nekim rezultatima i postavljenim kriterijima realizacije.

Vrlo je interesantno, poučno, dinamično i zahtjevno surađivati s naše pozicije, s partnerima koji dolaze iz okruženja gdje je festivalska kultura nastala i razvijala se čitav duži niz godina za razliku od naših područja.

Kao što je vrlo kreativno i zahtjevno za dokazati se relevantnim, kroz suradnju s partnerima koji dolaze s područja koje “generira” i “izvozi” glazbene trendove u ostale dijelove svijeta.”

Vedran o promjenama i razlozima za posljednja izdanja na tvrđavi Punta Christo:“Kao što je poznato, ove godine nažalost su najavljena posljednja izdanja Dimensions i Outlook festivala na lokaciji tvrđave Punta Christo, u Štinjanu pored Pule. Razlog tomu su promijenjene okolnosti, za razliku od onih prije 10 godina kada smo se upustili u ovu avanturu.

outlook festival
foto: Facebook

Te “promijenjene okolnosti” ponajviše se reflektiraju kroz kontinuirani porast troškova, tj. cijena za niz stvari i usluga koje su nužni za realizaciju, dok festivali svake godine generiraju iste, i za domaće okolnosti uvijek rekordne rezultate, s obzirom na ograničenost kapaciteta. Kao posljedica ostaju veliki financijski gubici, i što je još bitnije za istaknuti – nagomilava se frustracija, i pojavljuje demotivacija, u situacijama gdje kao kreativci ne možemo napredovati.

Od objavljivanja te vijesti vršimo dodatne i intenzivne napore korz multiplicirane komunikacije s partnerima, suradnicima i svima koji posljedično uživaju ponajveće beneficije od organiziranja takvih događanja, kako bi se prilagodili trenutnoj situaciji, s ciljem preživljavanja festivala i kako bismo ih uspjeli i dalje zadržati u našem okruženju.”

Dimensions i Outlook već godinama proglašavamo našim najboljim festivalima, a razlog zašto su najbolji je to što su spojili domaćeg partnera i dugogodišnje međunarodno iskustvo koje su donijeli Englezi. Vedran nastavlja: “Ipak, da završim s pozitivnim, u Puli se kao posljedica festivala dosta unaprijedila situacija u vezi nezavisne kulture, i njezinih centara djelovanja. Tako je s naše strane osim već postojećih klubova, i globalno prepoznatljive ljetne lokacije Fort Punta Christo, kroz zadnje dvije godine pokrenut i klub Kotač, polivalentni prostor kao jedan od centara nezavisne kulture, koji se manifestira kroz klupske programe na bazi svakodnevnog rada, ali je ujedno i prostor razmjene znanja i iskustava kroz multimedijsku platformu EduSplash, dok preko dana služi i za ‘coworking’, za one kojima treba oprema i mjesto za rad.”

Vesna Pisarović

Vedran u svoju profesionalnu karijeru kreće kao punk glazbenik pa preko reggae i dub festivala prelazi na elektronske festivale čija žanrovska otvorenost upućuje i u otvoren svjetonazor. Sljedeći veliki korak je povezivanje s Vesnom Pisarević što je zbunilo struku koja nije pratila Vesnin prijelaz na jazz. Dogodilo se i neshvaćanje na Porinu gdje je Vesnin jazz album završio u zabavnoj kategoriji, a iako je Vesna mijenjala stil, “stara” Vesna je i dalje hit, kako to pomiriti? Koji su novi pothvati u talent managementu?

Vedran u ovom slučaju pojašnjava: “Hmm, to je ipak dezinformacija, nisam “počeo voditi Vesnu Pisarović”. Na našoj izdavačkoj etiketi PDV (Prekomjerna doza vinila) 2016. objavili smo joj album “Naša velika pjesmarica / The Great Yugoslav Songbook”. Vesna u ovoj godini već ima novi album “Petit Standard”, objavljen za njemački Jazzwerkstatt.

Tom prilikom smo dakako preuzeli aktivnosti i oko promocije samog izdanja, što je pripomoglo da se u domaćim i regionalnim okvirima kvalitetno pročuje o njezinoj trenutnoj stilskoj profiliranosti, s obzirom da živi u Berlinu. Istina je da smo pritom organizirali i par promotivnih događanja, kao i pripomogli u ponekim bookinzima, ali nismo preuzeli management njezina rada, iako nam se svatko zainteresiran za njezin nastup ili neki drugi oblik suradnje uvijek može obratiti.

Vesna je s novim albumom kod nas najavljena na razgovor od starog prijatelja s kojim je u rodnoj Požegi osnovala prvi punk bend. Više-manje smo sve o izdavanju spomenutog albuma dogovorili kroz taj razgovor.

Motivirao nas je njezin iskren i nepretenciozan pristup, ali i odlično posložen album, sastavljen od pitkih, vokalnih, jazz prerada prvih pop hitova bivše federacije, kojih se naša generacija itekako sjeća, a za kojima su ludovali naši starci. Ništa manje bitan je i sastav s kojim je album snimljen, sve redom svjetske face i legende. Vesna poprilično čvrsto stoji na zemlji, svjesna je čitavog niza otežavajućih okolnosti, bilo da se radi o prijelazu iz estrade u jazz, ili činjenice da u navedenom slučaju prepjevava ‘Yugo’ pop uspješnice, što u današnjem stanju domaćih oklonosti u startu izaziva određena negodovanja.

Ne znamo mi puno o “talent managementu”, niti se s njim bavimo. Prije možemo reći da kroz izdavaštvo – koje nam je hobi i usputna djelatnost, a ne nešto od čega živimo – ulazimo u određenu vrstu simbioze s izvođačima koji su već stvorili prepoznatljivost, i kritičnu masu pratitelja, i koju onda sa svoje strane pokušavamo oplemeniti stečenim znanjima i vještinama, kako bismo sve skupa zajednički podigli na neku višu razinu. I to sve kroz platformu, koju stvaramo, njegujemo i razvijamo te nudimo i ostalima kojima se da kreativno stvarati na korištenje.”

Čime se Vedran Meniga sve bavi?

Obzirom na niz aktivnosti koje su redom visoke kvalitete, bilo je očekivano za pitati kako kvalitetno organizirati sve svoje strasti, ista je to branša i vezani su kontakti pa je manje napora, ali je niz različitih aktivnosti. Vedran je energičan karakter, ali i perfekcionist koji sve želi raditi kvalitetno, zato me zanimalo koliko je moguće sve to napraviti kvalitetno.

“Moram biti iskren da tijekom godine nazdravljamo novim uspjesima i ostvarenjima gotovo na dnevnoj bazi, aktivni smo na više područja, predugo bi bilo sve za nabrajati, a opet nekorektno jer je poprilično izgledno da ćemo pritom nekoga ili nešto izostaviti. Ipak, ako se fokusiramo samo na ovu, tekuću godinu, opet možemo izdvojiti niz noviteta, počevši s već spomenutom, novom festivalskom lokacijom Martinske pokraj Šibenika te uznapredovalim aktivnostima i događanjima u svakodnevnom životu pulskog kluba Kotač i multimedijske platforme EduSplash.

Vedran Meniga
foto: Nino Šolić

Naš interni, “kućni” pr/promo team svakodnevno svjedoči sve većem broju angažmana, izdavaštvo radi kvalitetnije i kvantitativnije u nekoliko puta većoj mjeri nego što bi mogli zamisliti. Stilski raspon koji se pojavljuje kroz izdanja koja objavljujemo je blizu dijagnoze zdravstvenog kartona bolesnika u umobolnici, objavljujemo od jazz-a i world music-a, preko elektronike, pa sve do žestokih gitarističko-bendovskih izričaja, a i recenzije koje dobijamo su, pogotovo u zadnje vrijeme i valjda kao posljedica prepoznavanja predanosti u radu, u pravilu postale izuzetno pozitivne.

Usluge legalnih servisa za ekipu sa scene koja ima problema s organizacijom tog dijela posla, ili nekih nužnih u bespućima neophodne fiskalizacije u poslovanju, bilo da se radi samo o prodaji, ili širim potrebama za ugostiteljstvo, nikad ne staju. Kao i osmišljavanje, proizvodnja te plasiranje u prodaju i daljnja distribucija šireg spektra artikala, od odjevnih, preko tiskanih, do nama omiljenih potrepština za DJ-e i ljubitelje gramofonskih ploča.

Uz gotovo svakodnevni rad tijekom ljeta na gotovo četiri lokacije, isto otvaramo početak jedne nove suradnje s Tabor film festivalom u Zagorju.

Kao jagodica i šlag na vrhu torte, jedan novi i slatki, a moguće ne i zadnji ovogodišnji novitet, je prvi koncert otvorenja, već 17. Seasplash festivala, na jednoj od najljepših pozornica na otvorenom, tvrđavi sv. Mihovila u samom centru Šibenika, uz posebne goste New York Ska-Jazz Ensemble, i domaće Brain Holidays, i Bass Culture Sound System.”

Vedran Meniga, mmmeniga
MMMENIGA, foto (Facebook: Pozitivan ritam)

Uz sve to Vedran je i DJ pod pseudonimom MMMeniga pa me zanimalo kako pak to uspijeva: “Već neko vrijeme ne održavam DJ karijeru, ali ne mogu svako-toliko odbiti prijateljske pozive na svirku, koje trenutno više doživljavam kao odmor za dušu i tijelo, otklon od modernih tehnologija i obaveza na nekoliko sati. Onda mi se naravno to sve skupa svidi, a i nekim drugima prisutnima na danceflooru, pa onda uleti i još neki poziv koji ne mogu odbiti, i tako to nikako da stane… Ali već duže vremena se ne guram, od onda kad sam shvatio da od 10 poziva pristajem na prosječno 1-2, zaključio sam da je pošteno takve prilike prepustiti onima koji se trenutno više posvećuju i ulažu napora u taj dio scenske prezentacije.”

Mislim da je vrijeme i da angažiramo Vedrana za radionice o osobnom planiranju jer kaže: “Naglasak na prioritetima u šumi aktivnosti koje provodimo i održavamo je svakako bitna stvar.

Razvoj i napredak se ne može ostvariti pobijanjem zakona fizike, i da budeš na više mjesta u isto vrijeme, tako da je ista situacija i kod nas. Stvorili smo tim profesionalaca, u vrlo nezahvalnoj situaciji, pokušavajući aktivnosti koje promoviraju tekovine nezavisne kulture činiti samoodrživima na našim područjima. Iako izgleda nemoguće, ta vojska tvrde kože nakon višegodišnjih iskustava nekako preživaljava te bitke. Moja osobna uloga u takvim okolnostima postaje sve više “managerska”, i manifestira se kroz odlučivanje i preuzimanje odgovornosti te upravljanje stvorenim timovima, naspram maloprije spomenute, i nemoguće, koja bi zahtijevala da si na više različitih mjesta istovremeno.”

462 Shares
Muziku podržava