Umjetnički rast vodeće hrvatske kantautorice mlađe generacije

    3511

    Nina Romić

    Stablo

    Datum izdanja: 11.04.2014.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Folk-Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Savršeno običan dan
    2. Vožnja
    3. Kraj mene
    4. Obod šešira
    5. Bicikl
    6. Možda
    7. Stablo
    8. Dječakova pjesma
    9. Vuprem oči
    10. Osmijeh kao porculan

    Prvo se osnovao Hrast, pa je ustanovljen Orah, da bi do medija došla vijest kako izlazi “Stablo” s potpisom Nine Romić. Je l’ to neka nova politička stranka?

    Srećom nije, nego ono što Romić radi najbolje, a to je kolekcija novih
    pjesama od kojih su neke već jaaako dobro poznate posjetiteljima njenih
    koncerata.Ninina poza na omotu “Stabla” asocira na jednu od poznatijih fotografija legendarne Janis Joplin. U skladu s time, “Stablo” donosi najviše bluesa u odnosu na dosadašnji Ninin rad.Ako je njen debi “Daljine” sadržavao intimnu, introvertnu priču, a “Ptice” ljutnju, “Stablo” jasno označava Ninin rast i grananje svog izričaja u nekoliko različitih smjerova, s jasnim ishodištem.

    Korijen je tradicional “Vuprem oči” (koji nije teško zamisliti da ga izvodi Ninina svojevremena mentorica Dunja Knebl), naslovna pjesma nastavlja gdje su “Daljine” stale, “Savršeno običan dan“, “Vožnja” i “Bicikl” (inače bombončići od singlova) predstavljaju njenu najpristupačniju stranu, a u brojevima “Obod šešira” i “Možda” Nina se okušava kao blueserica. Također, Romić je obradila, u nekim underground krugovima cijenjenog punkera, poetu i performera Satana Panonskog: iz originalne snimke “Dječakove pjesme” uzela je stihove i osnovnu melodijsku liniju, te je cijelu stvar, zapravo, poboljšala – odjednom “Dječakova pjesma” ima i dubinu, čistoću te boju – sve ono čime Satanova verzija oskudijeva.

    Ninin zaštitni znak, pikanje po gitari je na trenutke vrlo utišano nauštrb iznimnog učinka njenog pratećeg benda kojeg trenutno čine Ivica Antunović (ex-Hemendex) na basu, Petar Cvahte na bubnjevima i Fred Lanz na klavijaturama. Na četiri pjesme je pripomogla Ivana Lulić s vokalnim linijama koje daju mnogo više emocija nego nota, a Mark Mrakovčić je podario nešto gitarističkih, klavirističkih i bas dionica.

    Muziku podržava

    “Stablo” je snimljeno ‘većinom uživo’, bogato je spontanim pasažima koji nisu uvijek najsretnije pogođeni: na nekoliko se pjesama Romić koristila idejom ‘više nota i veća glasnoća znači intenzivnija emocija’, što je znalo proizvesti kontra-efekt, poglavito na “Možda”, kao i na “Dječakovoj pjesme” (bolje zvuči verzija s kompilacije “Oči u magli” na kojoj je manje instrumenata) a i “Osmijeh kao porculan” je moguće zamisliti u nekom sretnijem aranžmanu s manje klavirskih pimplanja.

    Bez obzira na sitnije nedostatke, “Stablo” betonira Ninin status vodeće hrvatske kantautorice mlađe generacije, a tko će ga željeti oboriti, morat će imati mnogo upornosti te ‘jako dobro naoštriti sjekiru’. “Stablo” je dokaz da je Nina Romić zaslužila biti poznatija i od Nine Morić i od Nine Badrić.

    Muziku podržava