Razni izvođači
Zvučni zid
Datum izdanja: 07.09.2023.
Izdavač: Menart
Žanr: Alternative
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Svako malo se pojavi neka inicijativa koja pokušava osvježiti scenu nekim novim imenima, da se ne priča uvijek samo o jednim te istima. Neke od tih inicijativa su osuđene na propast u startu jer su rađene zastarjelim metodama ili jednostavno nemaju dovoljno priče kojom bi se taj projekt dignuo iz mora sličnih, dok neke druge, koje targetiraju preciznije svoju publiku, mogu postići velike stvari. Danas ću pričati o jednoj takvoj koja se zove “Zvučni zid”.
Pred koju sezonu, dobili smo ploču “Zagreb Calling – Generacija bez refrena” koja je napravila točno ono što je trebalo, isporučiti dozu drugih i drugačijih izvođača koje i nemamo često prilike slušati po televizijama i radio stanicama ili čitati o njima na mainstream medijima. Samo izdanje je bilo i više nego uspješno što dokazuju i mnoge nagrade uključujući i Porin (ako itko danas smatra Porin još uvijek relevantnom nagradom), pa je bilo logično da će ova priča nekako dobiti svoj nastavak. Upravo se to dogodilo nedavno, formula više-manje slična, ali i znatno proširena.
Idejni začetnik oba projekta je Vedran Peternel, jedan od dobrih duhova naše alternativne scene koji je zabrijao da bi bilo super da svi ti izvođači se nađu u nekom klubu i odsviraju po jednu pjesmu na suho bez publike. “Zagreb Calling” je nastajao u vrijeme korone i lockdowna, dok se za “Zvučni zid” ipak imalo mnogo više javno-zdravstvene slobode.
Sad bih volio pojasniti izjavu iz prvog odlomka o ‘preciznijem targetiranju svoje publike’… Lijepo je imati neku emisiju na radiju, televiziji ili portalu, ali ako taj medij nije mainstream medij, teško da išta dođe do šireg pučanstva nego ‘normalnim’ putem bez takvih emisija. Upravo “Zagreb Calling”/”Zvučni zid” su targetirali publiku, tako što su u priču uklopili sve veću prodaju vinilki, te pronašli prigodnog diskografa koji vjeruje u tu priču i može napraviti poguranac projektu. Čini se kao win-win-win situacija, kako za publiku, tako i za izvođače, ali i za izdavače ovog albuma.
Izvođači na ovom albumu su Hram, Skotni vrag, Nemeček, Nina Romić, Barbara Munjas, Rolo, Mimika Orchestra, Povraccio di Colteo, Sara Renar, CRIO, Roj osa, Seine, Šiza, Denis Katanec i Živa voda, te su oni svirali u klubovima Rojc i Kotač (Pula), Azimut (Šibenik), Funk (Koprivnica), te u Močvari, Vintage Industrial Baru, Dva osam, Pločniku, KSET-u i Gavelli (Zagreb) tijekom ljeta i jeseni 2022.
Kao što se iz priloženog može vidjeti, tu je vrlo šarolika ekipa, a mnogi od njih se ne libe istraživati u eksperimentalnosti svojeg zvuka, pa tako ima tu od hip-hopa preko raznih varijanti alternativnog rocka do folka, ali i nove verzije jazza. Možda bi nekoherentnost žanrova mogla vas omesti u slušanju, ali vjerujte mi, sve teče vrlo pitko i zaokruženo je u znalačku cjelinu koja može donijeti promjenu. Od ovih svih izvođača, jasno je da neki od njih idu brzinski ‘prema gore’, mnogi su već godinama s nama tu na ‘alter sceni’, a jasno se vidi i da na mladima svijet ostaje, odnosno da ovi nešto stariji ima lijepu podršku u novi(ji)m izvođačima.
Naša glazbena scena nije umrla s Novim valom kao što mnogi misle, štoviše, danas je nikad bolja i raznovrsnija, te skoro svakodnevno dobivamo nove zanimljive albume izvođača koji jednostavno ne dobivaju potrebnu medijsku pažnju da bi napravili značajniji iskorak, koliko god ih mi kritičari hvalili. Razumljivo mi je da mnogim starijim ljudima nije do istraživanja glazbe, te da mnoge mlade zanimaju neke druge stvari (i glazbeni žanrovi), ali “Zvučni zid” je gotovo idealni presjek onog što se trebalo poslušati u sezoni 2022./2023. Ako meni ne vjerujete, morat ćete se sami uvjeriti s ovim dvostrukim vinilom, druge nema (ok, ima, samo treba otići u lokalni klub i pokušati čuti neki bend za kojeg još niste dosad čuli…).