Odmah mi je zapelo za uho

    7723

    Jurica Pađen & Aerodrom

    Rock @ Roll

    Datum izdanja: 17.12.2007.

    Izdavač: Croatia Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mili moj anđele
    2. Tvoj pas me čudno gleda (čuko haj šapu daj)
    3. Nema više druga Tita
    4. Odma mi je zapela za oko
    5. Što će nama peć
    6. Kći starog vodeničara
    7. Rock @ roll
    8. Osama
    9. Nije meni žao
    10. Sretna vremena
    11. Samo se ovce nadaju
    12. Fait accompli

    Jurica Pađen, ikona i jedna od najvećih konstanti hrvatskog rocka, nikada nije spadao u kategoriju ljudi koji su, osim svojom muzikom, previše govorili o sebi i svojim djelima.

    Čak bih rekao da je nedostatak njegovih ‘senzacionalističkih’ istupa, što su neki njegovi kolege radili i rade, možda dijelom i ‘zaslužan’ da se ovaj odličan bend rijetko kada spominje na početku priča o tzv. ‘Novom valu’, iliti hrvatskom rocku na prijelazu iz sedamdesetu u osamdesete.

    Naravno, ne želim time reći da se Aerodrom nije doživljavao važnim dijelom tog zlatnog, neponovljivog razdoblja HR rocka, ali isto tako mislim da se uloga ovoga benda često i nije prikazivala onako velikom kakva je ustvari ona bila.

    Jer, sjetimo li se određenih bendova koji su dizani u nebesa zbog jednog ili eventualno dva dobra albuma, onda se nameće logično pitanje gdje je u toj priči mjesto Aerodroma, koji je objavio nekoliko antologijskih izdanja (“Kad misli mi vrludaju”, “Tango bango”, “Obične ljubavne pjesme”), koji svoje mjesto već odavno imaju u svim ozbiljnim enciklopedijama našeg rocka.

    Muziku podržava

    No dobro, da se ne zapletem previše s poviješću i osobnim pretpostavkama da je Aerodrom daleko bolji bend nego vlada percepcija o njemu, pogotovo među mlađim rockerima, tu ću završiti ovaj nostalgičarski monolog.

    Ali ipak, bend je to s kojim sam rastao pa mi se činilo prikladno spomenuti neke stvari, mada, da ne bude zabune, naišao sam i na dosta analiza koje se poklapaju s mojima, što mu uvijek radovalo.

    S takvim sam dojmovima i dočekao novi album vrlo prikladnog, jednostavnog i ‘pogođenog’ imena. Pogođenog zato jer je ovo baš takav, rock ‘n’ roll album, koji je ponudio upravo ono što se od njega tražilo.

    Prepoznatljiv ‘aerodromski’ rock u kojemu nema egzibicionizma, bilo u skladateljskom, producentskom, instrumentalnom, a još više ne u pjevačkom izražavanju. Traži li se nešto takvo, to se ovdje neće sigurno neće naći. Da odmah otklonimo i najmanje sumnje.

    Ali će se zato pronaći puno toga što treba imati jedan rock album. Prvo, ovo je instrumentalno vrlo snažan, temeljit i utjecajan album. Također, posao u produkcijskom dijelu (Pađen, Smokva, Šojat) je, možda prozirno i isprazno rečeno, ali je doista tako, profesionalno odrađen, s time da se u toj profesionalnosti pripazilo da se ne prijeđu granice rockerskog izražavanja i previše ne ‘zagazi’ u mainstream ili komercijalu. Kako kome bolje odgovara.

    Iako se možda i ne čini tako, jer ne sadrži masu prljavih rockerskih riffova i oštrijih solaža, ali ovo je definitivno gitaristički album, s prepoznatljivom ‘pađenovskom’ gitarističkom kombinatornom melodijom u svim ‘žičanim’ presjecima.

    Ipak, ako se netko zaželi i oštrijih riffova, njih će pronaći u naslovnoj kompoziciji “Rock @ Roll“. Ne treba zaboraviti istaknuti kako su i ostala ‘osnovna’ instrumentalna izražavanja (Tomislav Šojat, bas i Slavko Pintarić-Pišta, bubnjevi) unutar zadanih ‘aerodromskih’ standarda.

    S tekstualne strane rekao bih da Jura i dalje piše ‘obične ljubavne pjesme’, mada ne u pravilu. Pa tako pjeva o gazdarici čiji ga pas čudno gleda (“Tvoj pas me čudno gleda (Čuko haj šapu daj)“) ili pak bankarskoj službenici (“Odma mi je zapela za oko“).

    Osim većine pjesama s ovima sličnim lyricsima, u koju kategoriju spada i “Mili moj anđele” koju je Jura posvetio svom sinu, tu ima i drugih, poput recimo “Osama“, u kojoj se pjeva o talačkoj krizi u avionu, sagledavanoj, odnosno ispričanoj, u prvom licu jednine.

    Spomenimo i “Nije meni žao“, akustičnu country pjesmicu s minizagorskim folk prizvukom (instrumetalni “Beži Jenkec cuk ti bu pobegel”), te još jednu ljubavnu, lijepu baladu “Kći starog vodeničara“.

    Zatim “Fait Accompli“, koju su svojevremeno Jura i Štulić posvetili Lennnonu te “Sretna vremena“, jednu od najstrukturalnijih i najkonstruktivnijih, u kojoj ima dosta back-pjevanja (Smokva, Zdravko Tabain (Cubismo)), klavijatura (Zlatan Došlić) te bubnjarske ispomoći (Tabain).

    Mogao bi nabrojiti i preostalih par koje kvalitetno ne ‘tapkaju’ previše za ovima, osim jedne koja mi se nije baš dopala (neću nikako reći koja), ali ipak treba nešto i ostaviti ‘u zraku’. Kao što sam već istaknuo, procjena je da je ovo pravi, klasični Pađenov album, koji, generalno gledajući, nema slabe ili slabije točke.

    Jedan od razloga je i taj što je njegov autor komponirao muziku koja je očito iz njega ‘izbijala’ kao produkt prirodnog procesa, a ne na umjetan način, pod pritiskom izdavača na temu ‘moraš snimiti album’. Zato ova ekipa i nije imala problema da ga finišira. A to je još jedna bitna stvar, potrebna da on ispadne ovakav kakav je – jako dobar.

    Muziku podržava