‘Novi Lennon’ pod Sitekovom palicom

    1113

    Beady Eye

    BE

    Datum izdanja: 10.06.2013.

    Izdavač: Columbia Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Flick of The Finger
    2. Soul Love
    3. Face The Crowd
    4. Second Bite of The Apple
    5. Soon Come Tomorrow
    6. Iz Rite
    7. I’m Just Saying
    8. Don’t Brother Me
    9. Shine A Light
    10. Ballroom Figured
    11. Start Anew

    Mlađi Gallagher shvatio je koliko mu nedostaje stariji brat, ali i dalje se maksimalno trudi održavati karijeru s novim bendom Beady Eye, iako ima problema napretek.

    Mnogi fanovi Oasisa i dalje ignoriraju Beady Eye, neki čisto zbog imena jer Beady Eye je stvarno glupo ime za bend, neki jednostavno žele i dalje slušati pjesme Oasisa (pa radije odlaze na koncerte Noela), dok je glazba u principu uvijek negdje u drugom planu. Jer da je u prvom planu, tada bi uspio u punoj mjeri i Beady Eye, budući da su oba albuma barem u rangu zadnja četiri albuma Oasisa, ako nisu i bolji.

    Liamova teorija da moraš živjeti kao ‘rock’n’roll star’ da bi ujedno i bio ‘rock’n’roll star’ vjerojatno mnogima ide na živce, što dodatno daje na animozitetu prema Beady Eye, ali gledajući same albume, “Different Gear, Still Speeding” bila je sasvim solidna ploča, dok “BE” također nije loša ploča.Novim albumom “BE” vidi se i lagani zaokret u zvuku benda, pa se osjeti da više ne žele biti samo The Beatles novog milenija, već su svoje zvukovne kulise priredili na malo modernije načine, za što je zadužen vrlo popularni producent Dave Sitek iz TV on the Radio uz jak retro štih i dodavanje ritma i gitara The Velvet Undergrounda.Znači, “BE” je spoj The Beatlesa, odnosno ponajprije Johna Lennona, The Velvet Undergrounda i Oasisa uz aktualnu produkciju, a razlika u odnosu na prijašnje albume (nekoliko posljednjih albuma Oasisa i već spomenuti debi album) leži u tome da se većina pjesama bazira na melodijama akustične gitare.

    Sad, postoji onaj dio koji ljudi ili vole ili ih iritira, a to je Liamovo pjevanje. Sitek je odlično smiksao taj dio i možemo reći da je Liamov vokal jedna od jačih strana albuma: njegovo karakteristično zavlačenje slogova svedeno je na minimum i sve teče vrlo dobro. Još da je Liam malo više poradio na tekstovima pjesama, mogli bismo reći da je ovaj put položio s odličnim, ali…

    Muziku podržava

    Sasvim je jasno da je najavni singl “Flick of the Finger” jedna od najjačih pjesama albuma. Na riff The Velvet Undergrounda ubačene su orkestracije i trubači, dok sama pjesma ima jak rockerski štih i u pomalo jednoličnoj atmosferi diže malo po malo naboj. Tu se Liam najviše približava kreativnosti svog najvećeg uzora, Lennona.

    “Soul Love” ubraja se među stereotipnije laganice, “Face the Crowd” mogao bi postati koncertni killer, druga pjesma koja je najavila cijeli album, “Second Bite of the Apple“, pojedena je Sitekovom produkcijom, “Soon Come Tomorrow” ponovno se utapa u bljedilu balada i tek ju djelomično izdiže refren, iz “Iz Rite” u prvi plan izbijaju The Beatlesi, “I’m Just Saying” bi se odlično uklopila na “(What’s the Story) Morning Glory?”, “Don’t Brother Me” je balada koja ponovno evocira Lennona (posudio je stihove ”Give peace a chance”) i u kojoj zvuči kao da želi Noela pozvati na pomirbu, “Shine a Light” vrlo je razigrana (ritmom podsjeća na The Rolling Stonese i “Sympathy For The Devil”), “Ballroom Figured” je još jedna akustična balada, dok je završna “Start Anew” himna za kraj albuma.

    Prilikom preslušavanja albuma na prvu sam ostao malo zbunjen jer na početku albuma nisu nabacane najbolje pjesme, već su sredina i kraj albuma ono što nosi “BE”. Očito je da su punokrvne balade ono što najslabije ide Beady Eyeu u 2013. godini, pa bi bilo bolje da su ih u potpunosti izbacili i ostavili samo “Don’t Brother Me” koja ima mnogostruko značenje ili s deluxe verzije posudili “The World’s Not Set in Stone” koja je jedna od ljepših pjesama iz pjesmarice Beady Eye.

    Ono što je potpuno jasno jest da ovdje nema megahita po kojem bi bend ostao prepoznatljiv duže vrijeme. Oasis se s dva albuma upisao u povijest britanske glazbe i imao je pregršt hitova s kojima je mogao održavati odlične koncerte, dok Beady Eye i dalje nemaju neku hitčinu zbog koje bi navukli stare fanove da se predomisle po pitanju ovog benda.

    Beady Eye albumi su korektni, rekao bih i zaokruženiji u odnosu na posljednje radove Oasisa, ali ipak fali ono nešto što bi te pjesme podiglo na viši nivo, na onaj na koji je Liam navikao od početka karijere. Bitna razlika između početaka Oasisa i Beady Eye je ta što sad nema Noela koji zna napraviti hit, pa možemo zaključiti da emocije najvećeg uzora Johna Lennona nisu dovoljne za uspjeh Beady Eye kakvog je Liam očekivao. Sve to daje naznake da bismo ponovno mogli vidjeti Oasis, možda samo na nekoliko nastupa za 20. godišnjicu prvijenca jer sumnjam da bi Noel, kojem trenutno cvatu ruže, htio ponovno u bend u kojem je bilo više mržnje nego ljubavi.

    Muziku podržava