Najveći interpret Chopinovih djela

    1116

    Stefan Askenase

    The Complete 1950s Chopin Recordings

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Deutsche Grammophon / Aquarius Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. 14 waltzes
    2. Piano Sonata no.2
    3. Mazurka op.50/3
    1. Piano Sonata no.3
    2. Piano Concerto no.2
    3. 4 polkas (Smetana)
    1. Nocturnes nos. 1-16
    1. Nocturnes nos. 17-20
    2. 24 Preludes
    3. Piano Sonata k.570 (Mozart)
    1. Polonaises nos. 1-7 & 9
    2. Waltzes from d.365&779 (Schubert)
    3. Länder from d.145 (Schubert)
    4. Liebestraum no.3 (Liszt)
    5. Valse Oubliée no.1 (Liszt)
    1. Piano Concerto no.1
    2. Rondo a la Krakowiak op.14
    3. Lieder ohne Worte op.19 nos.1&2 & Op.67 no.4 (Mendelssohn)
    4. Scherzo op.16 no.2 (Mendelssohn)
    1. Scherzo no.2
    2. Berceuse
    3. Barcarolle
    4. 4 Impromptus
    5. Scherzo no.3
    6. Mazurkas op.41
    7. Ballade no.3

    On je bez sumnje rođen kako bi svirao Chopina. I to ne samo zbog toga što je bio Poljak. Teško je riječima opisati što ove snimke čini toliko posebnima. Askenaseov stil sviranja, intiman, nježan i senzitivan, pravo je čudo – spoj nježne poezije, suptilnih rubata i nevjerojatne jasnoće.

    Ako vam je pojam klavirskog sviranja Pollinieva staložena djelotvornost ili teatralna grmljavina Vladimira Horowitza, možda će vam se Askenaseov način učiniti malčice prefinim, preuglađenim. Ali ako pak tražite lirsku otmjenost enormne zvučne istančanosti, onda je Askenase pravi izbor.

    Kao izvođač djela Frederica Chopina, Askenase se ističe u sjetnoj elegantnosti Chopinovih valcera, improvizatorskoj liričnosti impromptusa, sanjivim nokturnima i suptilnim ritamskim izazovima plesnih mazurki i poloneza. Pokraj Askenaseovih izvedbi valcera, čak i Rubinstein zvuči tek poput sjene.

    Veća djela, dramatičnija scherza i balade, ipak su uspješnije prenijeli neki drugi umjetnici, poput velikog Rubinsteina ili Richtera. Barkarola, s druge strane, sasvim je druga priča. To slojevito djelo oduvijek je bilo gorak test za pijaniste, a u Askenaseevim rukama ono uvijek iznova postaje nova avantura.

    Muziku podržava

    Njegova interpretacija dvaju Chopinovih koncerata, priznajem, možda bi više pristajala salonu nego koncertnoj pozornici, ali čak i takva izvedba pronalazi put do srca Chopinovih znalaca.

    Suprotno nazivu ovog seta, on osim snimki Chopinovih djela sadrži i djela Mozarta, Schuberta, Smetane i Mendelssohna, a snimke su nastale u periodu od 1951. do 1971. godine, a ne samo pedesetih godina prošloga stoljeća.

    Za mnoge je Stefan Askenase jedan od najmističnijih pijanista, znanog ponajprije sa starih ploča Deutsche Grammophona, koje nisu govorile nište o tome tko je on, osim što su ga otkrivale kao krajnje kultiviranog Chopinovog stilista.

    Nakon akustičkih kompromisa koji su dolazili s longplejkama, ove pročišćene snimke su poput dugo očekivane kiše u vremenu suše, djelomično stoga što one nisu samo nadobudno interpretiranje Chopina karakteristično za ‘Polish-trained’ umjetnike, nego izvedbe pune misaonog, vjernog čitanja koje ćete još više cijeniti bez ometajućih popratnih zvukova.

    Muziku podržava