Još jedan uspješan orkestralni izlet

    1345

    Steve Hackett

    Wild Orchids

    Datum izdanja: 11.09.2006.

    Izdavač: Inside Out / Trolik

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. A Dark Night In Toytown
    2. Waters Of The Wind
    3. Set You Compass
    4. Down Street
    5. A Girl Called Linda
    6. To A Close
    7. Ego And Id
    8. Man In The Long Black Coat
    9. Wolfwork
    10. Why
    11. She Moves In Memories
    12. The Fundamentals Of Brainwashing
    13. Howl

    Na tragu albuma “Metamorpheus” iz 2005. godine, i novo je djelo ex-Genesis gitariste Steve Hacketta. Dakle, puno, jako puno klasike, s mnoštvom orkestralnih izvedbi, ali u ovom slučaju i sa snažnijih naznakama progresivnog rocka, te osjetljivim utjecajima fusiona, jazza, bluesa i folka. Ne kažem da toga nije bilo na predzadnjem, ili nekom ranijem albumu, ali količinski ipak manje nego na “Wild Orchids“.

    Aranžerska finoća i producentska staloženost i preciznost i ovoga su puta dovedene na visoku razinu, tako da je vokalno – instrumentalni dio razlučiv, jasan do najsitnijih detalja. A u njemu je opet sudjelovao The Underworld Orchestra, plus još neki muzičari, među kojima nanovo i Steveov brat John.

    Album je prepun lijepih, romantičnih, osjećajnih, uglavnom laganijih ili ritmički umjerenijih pjesama, ispunjenih pozitivnom, ne previše depresivnom ambijentalom. Poput recimo, “A Dark Night In Toytown“, u kojoj se, uz orkestralni kontinuitet, ističu lagane solažice, nježni Steveovi vokali, te gudački dijelovi.

    Waters Of The Wind” i “Wolfwork” pjesme su sa znatnim utjecajem orijentalnog folk melosa, a “The Fundamentals Of Brainwashing” je “progressive rock seventhies” kompozicija, dosta bliska Pink Floydima.

    Muziku podržava

    Iako se radi o instrumentalima, ne mogu a da ne izdvojim kratki “Why“, koji kao da je rađen za soundtrack filmova snimanih prije 80 ili 90 godina, te “She Moves In Memory“, naslov pogodan za podlogu nekog baleta. Istaknimo također da je “A Girl Called Linda” pjesma s najzamjetnijim utjecajem jazza, kojeg ima i u posljednje rangiranoj, instrumentalnoj baladi “Howl“.

    Uvijek se kaže da nijedna kopija nije dostojna originala, s čime se i ja slažem, ali, bilo bi ne-fer izostaviti Bob Dylanov cover “Man In The Long Black Coat“, ovdje sasvim solidno prerađen, s istaknutim utjecajima country rocka, folka i bluesa.

    I tako bi mogli nabrojiti sve redom, jer svaka pjesma unutar opisanih muzičkih formulacija ima svojih specifičnosti.

    Koje je Steve Hackett još jednom spojio u vrlo dojmljivu cjelinu, ovoga puta otišavši čak i malo dublje, intenzivnije i emotivnije. Tako da bi se klub njegovih obožavatelja mogao proširiti u raznim muzičkim pravcima. Od klasike, preko jazza do rocka, a i šire.

    Muziku podržava