Grofova djeca čuvaju baštinu

    966

    Count Basie Orchestra

    Basie is Back

    Datum izdanja: 26.03.2007.

    Izdavač: Concord Jazz / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Corner Pocket
    2. Discommotion
    3. Blues in Hoss’ Flat
    4. Segue in “C”
    5. Basie Power
    6. We’re in Love Again
    7. In a Mellow Tone
    8. Body and Soul
    9. Lover Come Back to Me
    10. Whirly-Bird
    11. Jumpin’ at the Woodside
    12. One O’Clock Jump
    13. April in Paris

    Naslov “Basie is Back!“, sa svojim pobjedničkim tonom, ne ide samo na (jeftini) komercijalni senzacionalizam. Ne bi imalo ni smisla: Count nije s nama već punih 23 godine, i u vezi s tim nema mnogo marketinških manevara – ali, ako guru swinga i nije s nama, njegov in memoriam bend itekako jest. Stoga se iza uzvika u nazivu krije i možda ne tako očigledna istina o ponovnom komercijalnom usponu big-band-swinga, čiji je Count Basie Orchestra jedan od najpoznatijih predstavnika.

    Naime, jednako kako su big-bandovi naglo upali u zonu sumraka koncem ’40-ih i ’50-ih, tako se naglo interes za njih opet pojavio u sveopćoj retromaniji ere ‘mladih lavova’. Iako je u pitanju jedan od najkontroverznijih – a i za izvorni duh jazza gotovo pogubnih – povijesnih trenutaka čitavog jazza, retro-akademizam osamdesetih uistinu je lavovski pridonio radu i rastu ovog sastava, koji se nije zaustavio ni onog trenutka kada je njegov začetnik i spiritus movens umro na Floridi 1984. godine. Zapravo, od tog trenutka nadalje orkestar nije prestao nastupati, makar to platio i čestim izmjenama sastava, a kvaliteta svirke i solista konstantno je išla naprijed.

    Ovaj rast i sve bolji neo-swing efekt sastav duguje prije svega prerano preminulom dirigentu Grooveru Mitchellu, koji je u Basieevom orkestru bio trombonist krajem šezdesetih, a na čelo sastava došao nakon Thad Jonesa i Marka Millera, 1995. godine. Njegov izraziti smisao za vođenje ansambla i big-band izvedbu koja je u stanju odraziti nekadašnji, izvorni duh swing-ere izdigli su sastav iznad nostalgičarske razine izvedbi i privukli još jednog Basieevog veterana – Butcha Milesa, bubnjara koji se bendu bio pridružio 1997. godine, prvi put nakon angažmana u sedamdesetima. Stoga je prilično odjeknula vijest da se nakon Mitchellove smrti (od karcinoma, 2003. godine) i ustoličenja još jednog trombonista, Billa Hughesa, kao vođe sastava, Miles opet vratio u sastav za ovu prigodu.

    Pritom bi se moglo postaviti pitanje koliko je Miles, osim sentimentom, bio motiviran i vrhunskim tehničkim uvjetima. Japanci su se po tko zna koji put pokazali vrhunskim domaćinima, pristavši na mega – produkciju u dvorani Denryoku, gdje su osigurali vrhunske uvjete snimanja (u prodaji je i SACD-izdanje ovog koncerta).

    Muziku podržava

    Teško je kazati koliko je sve to skupa potaklo orkestar, no ekipa je uspjela zgrabiti prigodu i odsvirati jednu od svojih boljih izvedbi. Posebno imponira način na koji pojedini članovi sastava organski izranjaju na površinu zvučne slike da bi se potom u nju bez greške vratili; šteta je pritom da solisti u pojedinim brojevima nisu poimenično navedeni, jer i dijelovi dobro ‘poštimane’ cjeline zaslužuju svoj komadić afirmacije.

    U tom smislu posebno imponira “Body and Soul” i odlična izvedba balade “We’re in Love Again“. Iako su izvedeni i neki više nego očiti aduti – prvi pravi Basieev hit “One O’Clock Jump” i tek nešto mlađi “Jumpin’ at the Woodside” – izvedba pak Dukeove “In a Mellow Tone” (ako nijedna druga) sasvim jasno pokazuje kako je moguće biti swing-band, čitati standarde, a pri svemu tome još uvijek zvučati prilično suvremeno.

    Iako album nema nekih izrazitih vrhunaca koji će vas natjerati da se uhvatite za glavu, u njegovom swingu ima daleko više duha istinskog swinga negoli pukih anakronosti tog istog stila na koji su nas posljednjih godina navikli. U tome je orkestar ostao vjeran ideji svog utemeljitelja, i valja im skinuti kapu.

    Muziku podržava