Angel Olsen
Whole New Mess
Datum izdanja: 28.08.2020.
Izdavač: Jagjaguwar
Žanr: Folk
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Album “All Mirrors” bio je velik iskorak za Angel Olsen. Za razliku od folka ranijih izdanja, ovaj je album krasila bogata produkcija, raskošan zvuk i snažna vokalna izvedba. Nakon samo godinu dana izišao je album “Whole New Mess”, kolekcija pjesama koje su snimljene prije albuma “All Mirrors”. Aktualni album akustična je verzija prethodnika, s tim da sadrži još dvije nove pjesme. “Whole New Mess” prvi je album nakon “Half Way Home” kojeg je Olsen snimila bez benda – samo njezin nježni vokal i gitara, uz povremene upade orgulja. Glazbenica je izjavila da želi snimiti nešto što je samo njezino, budući da se našla u procjepu nakon prekida dugogodišnje veze. Zato se povukla u gradić Anacortes, u mali studio koji je nekad bio crkva, sa suradnikom Michaelom Harrisom, s kojim je radila na albumu “My Woman”. Upravo je taj album značio novi, odvažniji smjer za Angel Olsen.
“Whole New Mess” album je posebne ljepote i jednostavnosti, potpuno sirov i ogoljen, kao da ga je glazbenica snimila u svome domu bez ičije pomoći. Pjesme su tople, nježne i čiste, bez velikih produkcijskih intervencija. Dominira vokal kakav je bio na prvi izdanjima, dakle, vokal tihog moda, laganoga treperenja, nježnosti i baršunastosti. Olsen ne zvuči kao na prethodnom izdanju, onako moćno i snažno – ovdje je smirena, nostalgična, melankolična, ali sigurna u sebe i ono što želi. “Whole New Mess” terapeutski je album u kojem se Olsen čisti od demona prošlosti, zrelo prihvaća loše stvari koje su joj se dogodile i miri se sa svojim mentalnim stanjem. Prva, naslovna pjesma govori o ovisnosti, alkoholizmu i neredu koji stvara, no ujedno i slavi pobjedu nad neredom: Gettin’ back on track, gettin’ back on track / When it all fades to black, I’ll be gettin’ back on track / Back to my own head, cleared out, ’til the time comes.
Zvukom se ne razlikuje od ostalih pjesama jer su sve više-manje u istom tonu, samo gitara i vokal. No, upravo vokal čini razliku, pa negdje zvuči tužno kao u naslovnoj pjesmi, negdje nostalgično kao u “(New Love) Cassette”, smireno kao u “(Summer Song)”. Jedino “Lark Song” zvuči malo sličnije onoj s “All Mirrors”, snažnije i masivnije. To je numera o verbalnom zlostavljanju koje je Olsen doživjela u vezi, stoga ne čudi da se intenzitetom izdvaja kao posebna poruka. “Waving, Smiling” prozračna je i lagana, slična numerama s prvih izdanja, “Tonight (Without You)” pomirenje je s gubitkom, a album zatvara “What It Is (What It Is)”, s jednakom zvučnom kulisom kojom je album počeo.
“Whole New Mess” možda nije snažan i moćan album kao “All Mirrors”, koji osvaja na prvu, no svakako je lijep podsjetnik kako ogoljen i sirov zvuk mogu biti privlačni i dopadljivi. Vokal Angel Olsen nosi ovo izdanje i njegova je glavna snaga. Šarolikost interpretacije i izvođenje pjesama s emocijom zaštitni su znak ove glazbenice, koja sigurno i polako gradi svoj glazbeni put.