Intimno, sadržajno, bogato, naše

    3860

    Chui

    The Second Arrival

    Datum izdanja: 20.11.2013.

    Izdavač: Dancing Bear

    Žanr: Eksperimental, Funk, Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Chui’s Waltz
    2. Venus Vs Mars
    3. Hypnodrome
    4. Can We Be Friends?
    5. Umfufu
    6. Bedtime Story
    7. Kalelarga
    8. Chui Is Here To Stay

    Godinu dana nakon hvaljenog debija, Chui se vratio po novu salvu pohvala, te njome pokušao potvrditi kako zaslužuje afirmaciju ne samo na lokalnoj, nego i globalnoj sceni.

    Trio s prvog albuma postao je duo (Andrej Jakuš sudjelovao je samo na
    “Can We Be Friends?”), cover albuma još je više osvježavajući, a
    zaključak o žanrovskom i stilskom pomaku u odnosu na prvi album teško je
    donijeti, što zbog kompleksnosti glazbe, što zbog njene unikatnosti i
    raznobojnosti.Glavnog fokusa albuma nema, slijed pjesama je nepredvidljiv, što “The Second Arrival” čini albumom čije je prvo preslušavanje posebno i intimno jazz putovanje ispunjeno eksperimentalnom elektronikom, obiljem funky klavijatura, povremenim space efektima, uz pokoju drum ‘n’ bass presječnicu. Studijski je taj spoj lijepo i ugodno oblikovan, ostavljajući pre- ili nenaglašenost pojedinih instrumenata i efekata daleko od ovog izdanja.Otvoren industrijalnom atmosferom, “Chui’s Waltz” kombinira bubnjevima gonjenu cjelinu progresivnih klavijatura i jazzom orijentiranog saksofona, čineći čvrst uvod u “The Second Arrival”. Zarazne, prodorne klavijature, povremeni ‘scratching’, eksplozivni zvukovi solaže saksofona, klasični funk beat, te zanimljivi dijalog daju “Venus Vs Mars“, izvrsni singl, koji u svoje tri i pol minute sadržajno prezentira neke od Chuijevih idejnih izleta.

    Uloga klavijatura na albumu je dinamična i raznolika: od pokretačkog riffa na “Venus Vs Mars”, preko davanja melankoličnog ugođaja na “Can We Be Friends?“, do atmosferičnih jazz dionica na “Bedtime Story“, što klavijature postavlja kao najizraženiji vodeći instrument. Ambijentalno – minimalističkim uvodom u obradi Ivčićeve “Kalelarge”, Chui je dotaknuo nove sfere i mogućnosti obrađivanja pjesama, oslanjajući interpretaciju na nekoliko prepoznatljivih tonova, davajući pjesmi više no što od nje ‘uzima’, čime prikazuje srž i smisao obrađivanja pjesama.

    Muziku podržava

    Drugi Chuijev dolazak zaključen je u optimističnoj, okrepljujućoj “Chui Is Here To Stay”, devetominutnoj gracioznoj i grandioznoj sumi isprepletenih ponavljajućih motiva glasovira, saksofona, trube, zaokruženoj lepršavim dopunama klavijatura i space efekata. “Chui Is Here To Stay” ne predstavlja samo izvanredno pojedinačno umjetničko djelo, nego i apsolutno isticanje na samome albumu, ako bih se usudio istaknuti bilo koji njegov broj.

    Chuijevo drugo glazbeno poslanje krajnje je intimno djelo, žanrovski sadržajno, stilski i zvukovno bogato, a naposljetku naše. Veliki dokaz kako u potrazi za vrhunskim albumima nije potrebno prelaziti prevelike geografske granice, kako je kolega iscrpno i detaljno proanalizirao.

    Muziku podržava