Boško Petrović
B.P. Collection
Datum izdanja: 19.04.2010.
Izdavač: Croatia Records
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Boško Petrović je čovjek koji na prvi pogled izgleda kao tipični zagrebački fakin: brkat, bucmast, s opjevanom sklonošću za tulumarenje, vlasnik ne samo birtije u centru grada (a kakav tek ima šank!), nego i frajerskog garda koji će razoružati svakog tko mu priđe sa stavom: jazz je akademska glazba za tri glazbena kritičara i njihove pse.
Što god mislili o žanru kao takvom, zvuči nevjerojatno da ovo nije prva Petrovićeva antologija na 4 diska. Čovjek je imao bogatu glazbenu karijeru, bio pozivan u SAD (da, pozivan, a ne da se išao guziti nekom trećerazrednom menadžeru da mu sredi gažu u Iowi pred 4 pipničarke i 3 pijanca) i svugdje je nosio svoj vibrafon. Vel’ke face su dolazile i u njegov BP Club, no o tome drugom prilikom. Ovdje treba izdvojiti Joea Passa čijoj je suradnji s Boškom ustupljen cjelokupni prostor drugog CD-a u kolekciji.
Jazz prikazan na ova 4 CD-a, te na bonusu “From Moscow To LA” jest muzika koja se stvara među glazbenicima kao način međusobnog razgovaranja: prisno, prijateljski i pomalo neobavezno, ali nikad dosadno.
Vrlo upečatljiva karakteristika box-seta Boška Petrovića jest da je glazba koja slijedi iz njega nevjerojatno komunikativna: to redom jesu instrumentali, međutim pristup muzičara prema materiji je gotovo dječji: ‘ajmo se malo poigrati s tim. Primjer za “poigravanje”, ali s izuzetnim rezultatima, je pjesma “With Pain I Was Born“. Preuzeta iz makedonske baštine (“So maka sum se rodila”) ovdje prezentirane verzije nose golemi autorski pečat.
U takvom kontekstu dolaze do izražaja karakteristike Boška Petrovića vibrafonista: hipermelodičan način sviranja daje mogućnost da svaki instrument komunicira u ime svog svirača. Dodatna vrijednost ove kolekcije su tekstovi koji podebljavaju tezu da je jazz vrsta glazbenog sijela i druženja, te da melodije i dionice u potpunosti mogu zamijeniti riječi. Anegdote začinjene humorom i pikanterijama pisane iz pera Aleksandra Dragaša, Davora Hrvoja i (šećer na kraju) Dražena Vrdoljaka, koje redom zrače toplinom, duhovitošću, šarmom, te “pametnim” humorom, sjajno su štivo za slušanje opusa Boška Petrovića (ili je opus Boška Petrovića sjajna podloga za čitanje Dragaševog, Hrvojevog i Vrdoljakovog teksta?).
Posebna je poslastica “From Moscow To LA“, gdje u formi trija ili dua Petrović (pojačan Nevenom Frangešom na klaviru) pruža ogromnu količinu imaginacije i improvizacije u ritmički točnim pasažima (nikakvih bubnjeva, basova ili ritam-mašina nema!) i publici daje gotovo savršenu isporuku emocija.
“B.P. Collection” je esencijalno izdanje i vjerojatno buduća lektira ako se ikada u hrvatskim školama bude učilo o jazzu.