Ponovno na pravom putu

    1068

    Sirenia

    The Seventh Life Path

    Datum izdanja: 08.05.2015.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Gothic, Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Seti
    2. Serpent
    3. Once My Light
    4. Elixir
    5. Sons Of The North
    6. Earendel
    7. Concealed Disdain
    8. Insania
    9. Contemptuous Quitus
    10. The Silver Eye
    11. Tragedienne

    Desetljeće nakon selidbe u Nuclear Blast, gdje baš i nije održala
    početnu kvalitativnu razinu, Sirenia se vratila ‘kući’, u austrijski
    Napalm Records.

    Tamo gdje je, nakon odlaska Mortena Velanda iz Tristanie, i započela karijeru, koja je puno obećavala. Naime, uvijek se valja prisjetiti kako su prva dva albuma, “At Sixes and Sevens” (2002.) i “An Elixir For Existence”(2004.), vjerojatno najbolja izdanja druge faze goth-metal scene, one s početka novog milenija. “Nine Destinies and A Downfall” (2007.) je bio još jedan u nizu jako dobrih albuma, no tada je počeo pad, da bi se s “The Enigma Of Life” (2011.) dotaklo dno.Opasno približavanje mainstreamu i, nekako očekivani, nedostatak suvislijih ideja ozbiljno je nagrizao bend, no redovi su se ipak uspjeli konsolidirati i stigao je rehabilitirajući uradak “Perils Of The Deep Blue” (2013.), a sada i njegov, to možemo odmah reći, logički nastavak.

    Odnosno, još jedno u nizu dobrih izdanja Sirenie, sedmi joj karijerni album “The Seveth Life Path“, svojevrsni nastavak Velandove ‘opsjednutosti’ sedmicama, s obzirom da svaki raniji album ima pjesmu koja u naslovu sadrži tu numeru. No dakle, poput prethodnika, i ovo je raskošan i složen, ‘mesnat’, studiozno-istraživački i zvukovno bogat album, ali i nešto mračnijeg, na momente i trilersko-filmskog ugođaja.

    Muziku podržava

    I intenzivan, glasan, te s proširenijim, progresivnijim pristupom komponiranju, gust, izdašan, imućan, napet, oštar, nepredvidiv, ali i fleksibilan poliritmički album, dijelom i s pre-mortalitetnim ambijentom. A za to se, nedvojbeno, našlo i vremena i prostora u 70 minuta trajanja, što ga čini najdužim albumom benda ikada. Ogroman je utjecaj orkestralija, kao i pratećih solo, te zborskog pjevanja, gitare kombiniraju moderniji, raskalašeniji groove zvuk riffova i melodijske solo linije, a nađe se tu i štogod mekanijih, ali delikatesno implementiranih electro-synth-pop elemenata. Važan je utjecaj Mortenovih black/death režanja, dok i dalje ostaju problem Ailyni vokali, koji, jednostavno, nisu dorasli ovako sočnom, zvukovima bogatom, poprilično nepredvidivom, albumu pojačane frustracije i emocionalne bremenitosti.

    Jest da se u njezinim pjevanjima osjeća gotičarska potištenost, usnulost, tugaljivost i sanjivost, bolje je to nego nego na ranijim izdanjima, no nedostaje joj autoriteta, a nadasve snage, da se s vremena na vrijeme uzdigne iznad prejakih i raznovrsnih instrumentalnih kulisa. Pa se zna dogoditi da ju orkestralije, gitare, prodorni bubnjevi, pa čak i piano, naprosto – potope. Ukratko, još uvijek više zvuče djevojački polu-zrelo, nego suvereno i ženstveno, nešto u stilu prve primadone Sirenie, Henriette Bordvik. To je, moguće, jedan od glavnih razloga što je zadržan, čini se i pojačan utjecaj grubih, teških, izranjavanih, subverzivnih Mortenovih pjevanja, koji su prijeko potrebna protuteža gitarskim paragrafima, pojačanim zborovima, moćnih orkestracijama i ljupkim, ganutljivim piano melodijama.

    Rekosmo da album traje 70-ak minuta, a sastoji se uglavnom od složenih pjesama dužine iznad šest minuta, koje, praktički neprimjetno, ‘uplivavaju’ jedna u drugu i cjelini daju prijeko potreban kontinuitet, bez kojega bi bilo teže zadržati koncentraciju i u konačnici percipirati kako se radi o kvalitetnom izdanju. Istina, ima tu stvari s himničnijim, poletnijim i prozračnijim catchy ritmovima, ali oni su dio izgrađene cjeline, ne u službi podilaženja trendovima. Kao što je to bio ranije slučaj s “The Other Side”, “My Mind’s Eye” ili “Seven Widows Weep”.

    Elixir” bi, recimo, mogla biti pjesma koja bi privukla širi auditorij, samim tim jer je i Veland pjevao dubokim, ali čistim vokalima, čak malo po uzoru na Billy Idola, no sve u svemu, i ona je poprilično rasprostranjena, a za vjerovati je da će mnogi u njoj pronaći podudarnosti s Therionom. Također, elegična balada “Tragedienne“, s emotivnim pianom i sjetnim pjevanjima također bi mogla zainteresirati ekipu kojoj Sirenia nije neki ‘top izbor’.

    Ostalo su dugačke, široke i visoke, pjesme arhitektonskih vrijednosti u glazbenom smislu, s obiljem izmjena ritmova, sabijene, nabijene, kada treba i elastične, s više ili manje epskog naboja. Najjača, a i najduža među njima je osam i pol minutna “Sons Of The North“, najizraženijeg orkestralno-operetskog izričaja, mračnih melodija, pomalo neprirodnog bubnjanja, zborova pogubnih intonacija, potentnog basa, sa sablasnim interludijem uz piano i surovu naraciju, na momente i s dosta kaotičnih zvukova, ali i najboljim ženskim pjevanjem, u ovom slučaju protutežom muškoj vokalnoj grubosti. “Seti” je interesantan, a prije svega pompozan intro, s bučnim komadima orkestralija i zbora, te nešto malo folk ideja, krasan upad u mističnu stvar “Serpent“, koju nakon dječjeg narativnog početka ukrašavaju sveobuhvatne vokalno-instrumentalne vratolomije.

    Once My Life” je moćan, ali rastezljiv symphonic-goth-power naslov s izvrsnim gitarskim solom, interludijem sa zborom i bas linijama, ushitnim, a nadasve suptilnim klavijaturama, te Pink Floydovskim idejama u mirnoj završnici.

    Earendel” je najagresivnija pjesma, s najvećim obimom gruntajućih pjevanja i groove gitarama, ali i jako interesantnim interludijem, koji kombinira ritmove valcera, cabareta i burleske. “Insania” je, kako joj i naslov govori, jedna od sanjivijih pjesama, ali u drugom dijelu, s obzirom da je u uvodu moćan groove-power, a “The Silver Eye” je najteža i najzamračenija pjesma sa značajnim doprinosom growl pjevanja, tmurnim, tipičnim blackerskim voice/drum’n’keys obrascem u središnjem, te umirujućim emotivnim vokalno/piano fragmentom u svom završnom dijelu.

    I tako je “Seventh Path” pokazao da se Morten Veland nije, prije svega, odrekao istraživanja, nešto i eksperimetiranja, što mu puno bolje ide nego podilaženje trendovima, odnosno načinu razmišljanja brojnih goth bendova zadnjih desetak godina. Sigurno je i sam shvatio da je puno bolje pratiti svoja, nego tuđa uvjerenja. U konačnici, zato su i rezultati “Perils Of The Deep Blue” i “The Seventh Life Path” u skladu s reputacijom Sirenie.

    Muziku podržava