Lajanje do Mjeseca

    1239

    Airbourne

    Black Dog Barking

    Datum izdanja: 21.05.2013.

    Izdavač: Roadrunner Records / Dancing Bear

    Žanr: Hard Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ready To Rock
    2. Animalize
    3. No One Fits Me (Better Than You)
    4. Back In The Game
    5. Firepower
    6. Live It Up
    7. Woman Like That
    8. Hungry
    9. Cradle To The Grave
    10. Black Dog Barking

    Svojim trećim studijskim albumom imena “Black Dog Barking” Airbourne se u potpunosti profilirao kao zamjena AC/DC-u.

    Dostojna ili ne, to je već drugi par cipela, ali je sigurno da će jednog dana kada ti giganti odu, upravo u Airbourneu mnogi konzumenti rocka pronaći kakvu-takvu utjehu. U biti, već i danas, u vremenima kada nema AC/DC-evih izdanja, a turneje su ‘na ledu’, upravo se glazba Airbournea doživljava kao svojevrsni nadomjestak, i nemali broj površnih poznavatelja glazbe i dalje bi bio spreman okladiti se da su njihove, u biti pjesme nemjerljivo slavnijih im zemljaka.

    No momke to očito ne brine, oni i dalje peglaju po svome. Ili bolje reći po AC/DC-evskom, i to onom komercijalnijem dijelu od osamdesetih naovamo. Mogli bismo reći da je ovaj album logički nastavak dvaju prethodnika, “Runnin’ Wild” i “No Guts. No Glory”, građen po istoj formuli, što se na neki način i očekivalo, no ipak ima i nekih sitnijih ‘preinaka’. Prije svega, album djeluje više, ili možda bolje reći šire ‘eighties’, u smislu da dijelovi melodija upućuju na utjecaje ranih Def Lepparda i(li) Bon Jovija, a isto tako, naglašeniji mu je tzv. ‘stadionski’ format.Usprkos tome, zadržao je hardrockersku glasnoću i žestinu, a sirovost mu je tek malo zaglađena modernističkim pristupom produkciji. Baš poput prethodnika, glavna boljka mu je repetitivnost, jer momci nisu ništa prepustili slučaju. Dakle, nije se poigravalo niti pak eksperimentiralo s drugim glazbenim subžanrovima, već se u dominantnim srednjim, ne i isključivim, ritmovima oslonilo na prljav, osoran, agresivan i direktan rock’n’roll.

    I ovog su puta kreirali energetsko-steroidne himne sa zaraznim, teškim i ‘debelim’ riffovima, te klizećim solažama nikad sličnijim AC/DC-u, pulsirajućim ritmikama, memorabilnim refrenima, dinamičnim, pohrapavljeno-vrištećim falseto vokalima i nosećim zborskim pjevanjima. K tome, dobra je stvar na ovom albumu, za razliku od prijašnjeg, da mu silina ne jenjava od početka sve do kraja, pa tako i u njegovom finalnom dijelu možemo naići na dobre pjesme i energetsku nesputanost.

    Muziku podržava

    Prva stvar “Ready To Rock” na svom početku malo zaplaši bonjovijevskim stadionskim “wo-oh-oh-oh…” zborovanjem, no ubrzo se ubaci u četvrtu brzinu i raspali po riffovima, kreštavim vokalima i pijevnim refrenima, a “Live It Up” po (predugom) početku koncepcijski malo podsjeća na “Hells Bells”, sa sirenama i onomatopejom automobila u vožnji, no u preostale dvije trećine trajanja izrasta u jednu sasvim finu hard rock himnicu, kakva je i “Woman Like That”.

    Hungry” nakon sporog gitarskog početka, skoro pa po uzoru na flamenco, u nastavku donosi puno više brzine i transformira se u jednu od bržih i agresivnijih stvari s nabrijanim proklizavajućim soliranjima, a od srednjeritmičnih pjesama “Back in The Game” ima ponajviše himničnog potencijala. “Cradle To The Grave” također je fina pjesmica s nešto bržim ritmom i atmosferičnim interludijem, a pamtiti bi se mogla i “Black Dog Barking“.

    Nedvojbeno, glazbeni svijet i dalje privlače old school rock bendovi, AC/DC u prvom redu, i od sličnosti s njima Airbourne može (i već jest) puno profitirati. A budimo iskreni, tko bi mogao imati nešto ozbiljno protiv jednog od rijetkih, ako ne i jedinog benda koji se usudio kopirati takve face. Tako jednostavne, a opet tako jedinstvene.

    Muziku podržava