Prije nekoliko mjeseci sjedio sam u uredu direktora tvrtke MPG Joea Bašića, čovjeka čije ime se usko veže za Ultra Festival u Splitu. Sve u njegovom uredu, kao što možete detaljnije pročitati ovdje, projiciralo je uspjeh. Bilo da se radi o memorabiliji, plaketama ili pak inspirativnim krilaticama, Joe Bašić i njegova vreća za boks davali su dojam kako pred ovom firmom ne postoje prepreke. Oko 45 minuta razgovarali smo o tada predstojećoj ovogodišnjoj Ultri, njenim impresivnim brojkama, i ono najbitnije – Ultrinoj budućnosti. Tada nije bilo govora o stranputicama ili pak možebitnim problemima. Ultra je tada, pod redateljskom palicom Joea Bašića gledala daleko naprijed, no vijesti koje nam stižu iz SAD-a govore kako bi budućnost mogla ipak biti kudikamo drugačija od vizije kanadskog biznismena s adresom u Zagrebu.

Naime, kako je priopćila Adria MM, sudski spor između njih i WEG (Worldwide Entertainment Group) upravo je završio, a deveteročlana porota je rekla svoje: WEG je kriv za nepoštivanje ugovora i narušavanje međunarodne poslovne suradnje. Vratimo se malo unatrag jer na prvu vjerojatno nikome ovdje nije ništa jasno što se događa.

Tko je Adria MM?

Kako se navodi u priopćenju, Adria MM Produkcija od 2013. godine bila je organizator i promotor Ultra Europe glazbenog festivala. Produkcijom se tvrtka bavila do 2017., kada im je za vrijeme pripreme Ultre 2017., ugovor bez ranije najave otkazan od strane američkih partnera. Odmah nakon otkazivanja, organizacija Ultre je (opet prema njihovim riječima) bespravno dodijeljena tvrtki MPG Live iz Zagreba.

Joe Bašić
foto: Leonora Bedić

Što to točno znači?

Muziku podržava

Ova presuda, čije obrazloženje smo dobili samo djelomično preko press objave tvrdi kako je američki sud svojom odlukom u korist Adria MM Produkcije dodijelio istoj odštetu, a čitava priča će se sada preseliti u Zagreb. Naime i tu je Adria podnijela prijavu protiv MPG, a gore spomenuta sudska odluka mogla bi uvelike utjecati na epilog priče u Zagrebu.

Što to znači za Ultra Festival? Za sada ništa. No ako se dokaže kako su u MPG bespravno koristili trademark Ultre, sam festival bi mogao doći pod upitnik. Ime je korišteno u više aspekata promotivnih kampanja i marketinškog komuniciranja, kako na razini organizatora, ali i sponzora Ultre, što znači da bi Ultra 2019 vrlo lako mogla odmagliti iz Lijepe Naše.

Ultra Europe
foto: Julien Duval

Iz MPG se još uvijek nisu oglasili priopćenjem, no ono što nas najviše zanima je hoće li se pronaći model po kojem će možebitno oštećeni dobiti odštetu i u Hrvatskoj te ono bitnije, hoće li se pronaći rješenje po kojem će jaki brand Ultra Festivala i sljedeće godine dominirati Poljudom sredinom srpnja? Bez obzira na mišljenje o Ultri, njenoj glazbi i njenim posjetiteljima, moramo misliti na naš turizam. Ultra Europe je jedna od najpoželjnijih festivalskih udavača starog kontinenta, a ne sumnjamo kako ostali kandidati čekaju zapeti kao puške preuzeti njenu organizaciju. Također, zanimljivo je kako je još prošle godine Poslovni Dnevnik pisao o tome kako Adria MM na čelu s Nikolom Bušljetom izlazi iz Ultre, a sam Bašić je do 2015. godine bio član te tvrtke. Više o tome pročitajte ovdje.

Na kraju krajeva, čini se kako su problemi uništenog Poljudskog travnjaka minorni s usporedbom možebitnog ukidanja Ultre u Splitu. Puno love je u igri, interesne grupacije su itekako spremne, a pravo je pitanje tko će biti najbrži i najspretniji.

0 Shares
Muziku podržava