Prošlog tjedna The Cure je najavio turneju diljem SAD-a, koja bi trebala započeti u New Orleansu 10. svibnja, a završiti u Miamiju 1. srpnja.

Ulaznice se prodaju preko Ticketmastera, koji je u zadnje vrijeme sve češće pod paljbom, a opet je došlo do problema oko kupnje ulaznica, s obzirom na već poznat problem ove tvrtke oko naplaćivanja naknada, ali i drugih načina na koje prodaje ulaznice po neosjetljivo visokim cijenama.

Frontman The Curea, Robert Smith, izjavio je da mu je “muka” od visokih naknada Ticketmasteru za njihovu nadolazeću sjevernoameričku turneju, pogotovo nakon što su obećali da će cijene držati pristupačnima za fanove. Najjeftinije ulaznice koštale su samo 20 dolara.

Ranije ovog tjedna, Smith je izjavio da je bend odlučio koristiti sustav kako bi se borio protiv skalpiranja, ali je odbio sudjelovati u dinamičnom određivanju cijena i shemama platinastih ulaznica tvrtke. “Imali smo posljednju riječ u svim našim cijenama ulaznica za ovu nadolazeću turneju i nismo željeli da se te cijene odmah i užasno iskrive preprodajom”, Smith je tweetao 15. ožujka, rekavši da je bendu rečeno da je tržište preprodaje ulaznica u SAD-u “industrija vrijedna više milijardi dolara”.

Kako su ulaznice krenule u prodaju, obožavatelji su počeli dijeliti screenshotove Ticketmasterovih košarica za kupnju s različitim naknadama na različitim mjestima: jedna je slika prikazivala kombinirane naknade koje su premašivale cijenu same ulaznice od 20 dolara – svaka podliježe naknadi za uslugu od 11,65 dolara i naknadi za uslugu od 10 dolara, plus ukupna naknada za obradu narudžbe od 5,50 dolara.

Naknade je Ticketmaster naplaćivao u sklopu svog programa Verified Fan, koji omogućuje obožavateljima da se registriraju za pretprodaju koja navodno sprječava da ulaznice dospiju u ruke botovima, a iz The Curea su se nadali da će na taj način spriječiti preprodaju.

Nastavio je: “Nismo pristali na ‘dinamičko određivanje cijena’/’rast cijena’/’platinastu kartu’ … jer je to samo po sebi pomalo prijevara?” U sljedećem tweetu nazvao je to “pohlepnom prijevarom – i svi umjetnici imaju izbor ne sudjelovati… ako nijedan umjetnik ne sudjeluje, prestao bi postojati”.

Smith je od tada razradio strategiju prodaje karata, priznajući stvarne probleme sa sustavom i da nije savršen, ali je pojasnio da bend ima posljednju riječ oko cijena.

Na kraju je dodao: “Vratit ću se ako dobijem nešto ozbiljno u vezi s naknadama za tm… u međuvremenu, prisiljen sam zabilježiti svoju očitu misao o ovom slonu u prostoriji, koja se stalno ponavlja… da ako nitko nije kupovao od skalpera… onda… x. ”

Ovo je samo posljednji primjer nezadovoljstva fanova modelom prodaje Ticketmastera. U veljači je fanzin “Backstreets” posvećen Bruceu Springsteenu ugašen nakon 43 godine u znak prosvjeda zbog cijena ulaznica koje si mnogi njegovi fanovi ne mogu priuštiti. Springsteenovi problemi s Ticketmasterom počeli su prošle godine nakon što je najavio svoju turneju za 2023., na kojoj trenutno svira. Neki su gradovi, putem Ticketmasterove “platinaste” opcije, oscilirali zbog povećane potražnje, a karte su se prodavale za tisuće dolara.

“Ne voliš da te kritiziraju. Ne želim biti poster boy za visoke cijene ulaznica. To je posljednja stvar koja bi htio biti”, rekao je Springsteen kasnije za Rolling Stone.

Još ranije, u studenom je otkazana opća prodaja ulaznica za turneju Taylor Swift, Eras, koja počinje u SAD-u 17. ožujka, jer je potražnja za Verified Fan prodajom ostavila “nedovoljno preostalih ulaznica”, rečeno je, navodeći “povijesno nezabilježenu potražnju”. I Swift je nazvala situaciju mučnom i izjavila: “Neću se opravdavati ni za koga jer smo ih više puta pitali mogu li podnijeti ovu vrstu potražnje i uvjerili su nas da mogu”.
Problematika je otišla toliko daleko da se prenijela i na američki Senat, a kongresnica Alexandria Ocasio-Cortez pozvala je na raskid spajanja Ticketmastera i Live Nationa, nazivajući to “monopolom”. Problema se dotaknuo i Joe Biden, koji se namjerava obračunati sa onim što naziva “junk” naknadama, ne samo što se tiče cijena ulaznica, nego i avionskih karti, hotelskih usluga i sličnog.

Upravitelji Live Nationa (tvrtke “roditelja” Ticketmastera) morali su se ispričati zbog neuspjeha Ticketmasterovog uvođenja ulaznica za Swiftinu turneju. Financijski direktor Live Nationa Joe Berchtold rekao je: “Ispričavamo se obožavateljima. Ispričavamo se gospođi Swift. Moramo biti bolji i bit ćemo bolji.” No, sudeći prema iskustvu fanova The Curea, Ticketmaster lekciju naučio nije.

0 Shares
Muziku podržava