Lil Yachty je prošlog tjedna izdao album pod nazivom “Let’s Start Here”, a koji je obilježio bitan odmak od njegovog uobičajenog trap-pop stila.

Nakon albuma “Michigan Boy Boat”, sjajnog hommagea michiganskom hip-hopu objavljenom 2021., Lil Yachty nastavlja privlačiti pažnju udaljavajući se od rapa i skrećući prema popu i rocku.

Otkako je 2016. izbacio svoj prvi mixtape pod nazivom “Lil Boat”, Lil Yachty zapravo dobro ovladava svim tokovima i stilovima. Od svog albuma “Michigan Boy Boat” do pop projekta pod nazivom “Teenage Emotions”, Lil Yachty je dokazao da može sve.

Muziku podržava

Imajući to na umu, ne čudi da se odlučio okušati u još jednom žanru.

Yachty je najavio “Let’s Start Here” u siječnju 2022., kada je draguljarnica Icebox podijelila video njegovog posjeta trgovini. “Moj novi album nije rap album, alternativan je” rekao je u videu.

Dodao je i da je oduvijek želio napraviti alternativni album, ali je tek nedavno “upoznao sve te sjajne glazbenike i producente” s kojima je surađivao. Nastavio je: “To je psihodelični alternativni projekt. Drugačije je. Sve je instrumentacija uživo… promijenio sam svoju dinamiku… stvaram glazbu na puno drugačiji način.”

Stoga, na ovom albumu je angažirao neka prepoznatljiva imena iz indie svijeta a uvelike se oslanja na psihodelični rock i pop.

Veći dio “Let’s Start Here” producirali su Patrick Wimberly iz Chairlifta, braća Justin i Jeremiah Raisen i basist Unknown Mortal Orchestra, Jacob Portrait. Britanski producent i DJ Jack Latham (aka Jam City) pomogao je producirati tri pjesme s albuma, dok je synth-pop duo Magdalena Bay zaslužan za produkciju na “Running Out Of Time”.

Kralj slacker popa Mac DeMarco autor je dviju pjesama – “Drive Me Crazy!” i “Failure”, a autorstvo za prvu potpisuju i Ben Goldwasser iz MGMT-a, dok su Alex G i Nikolas Hakim zaslužni za drugu. Gostujući vokali na albumu su Daniel Caesar, Fousheé, Teezo Touchdown, Justine Skye i Diana Gordon.

Sazrijevanje je središnja tema albuma, a popraćena je psihodeličnih zvukovima koji ukazuju na značajan utjecaj Tame Impale na ovog repera.

Već u prvoj pjesmi, “the BLACK seminole” slušatelj dobiva uvid u to kako će cijeli album zvučati. Lil Yachty radi izvrstan posao u upuštanju slušatelja u svoj novostvoreni, psihodelični zvuk.

Kvaliteta zbog koje je nekoć kritičarima bilo teško shvatiti ga ozbiljno postala je Lil Yachtyjeva najveća snaga. Njegove razigrane vokalne akrobacije stvaraju iskustvo slušanja ukorijenjeno u osjećajima. Najnoviji Yachtyjev album najbolje se može opisati kao putovanje prema unutra, pa tako dobivamo i pjesme kao što je “sHouLd i B”, gdje uspješno ucrtava novi teren u kanonu napuštenih ljubavnih pjesama stihovima poput “Am I mad at what you did?/I don’t think so. But should I be? But should I be? But should I be?”

Potrebno je puno samopouzdanja za izlazak iz komfor zone i objavu glazbe nekog drugog žanra. Mnogi su glazbenici iskazali potrebu za stvaranjem nečeg novog, a Beyoncéin “Renaissance” i Drakeov “Honestly Nevermind” utabali su put za preokrete u popularnoj glazbi. Drake je snimio album pod utjecajem EDM/house glazbe, a iako on nije bio omiljen među fanovima, inspirirao je mnoge druge repere da se odmaknu od rap etikete. Godine 2010. isto je pokušao i Lil Wayne svojim projektom pod utjecajem rocka, “Rebirth”, ali taj se smatra jednim od najgorih projekata Lil Waynea. Oni koji su pak uspješni u ovakvim pothvatima nadilaze ulogu repera i postaju umjetnici. Nakon “Let’s Start Here.”, sa sigurnošću možemo reći da je Lil Yachty ne samo uspostavio, već i dokazao svoju ulogu glazbenika i umjetnika.

Svoje iznenađenje albumom iskazao je i Grammyjem i Oscarom nagrađeni Questlove, koji je za njega rekao da bi to “mogao biti najneočekivaniji prijelaz u bilo kojoj glazbenoj karijeri kojoj sam svjedočio, posebno pod kišobranom hip-hopa.”

“Ovakve stvari u meni pobuđuju uzbuđenje oko budućnosti glazbe”, dodao je.

0 Shares
Muziku podržava