Seymour Stein, čiji je Sire Records pokrenuo Madonninu karijeru i potpisao rane ikone punk rocka i novog vala kao što su Ramonesi i Talking Headsi, preminuo je u nedjelju ujutro u Los Angelesu nakon duge borbe s rakom. Imao je 80 godina.

Rođen kao Seymour Steinbigle u Brooklynu 1942. godine, ušao je u američki glazbeni biznis dok je još bio tinejdžer. U dobi od 13 godina dobio je ulaz u časopis Billboard, gdje je opsesivno ručno kopirao stare ljestvice časopisa. Pod mentorstvom direktora Toma Noonana i urednika Paula Ackermana, ubrzo je počeo pridonositi recenzijama.

Rana karijera

Nakon što je završio srednju školu, zaposlio se u Billboard časopisu na puno radno vrijeme. Za izdavačku kuću je počeo raditi preko suradnje sa Sydom Nathanom, šefom Cincinnatijevog King Recordsa. Nakon što je dva ljeta stažirao, pridružio se tvrtki 1961.

Muziku podržava

Nakon dvije godine s King Records, domom Jamesa Browna i drugih vrhunskih R&B i country zvijezda, Stein se vratio u New York kako bi radio za Red Bird Records, indie izdavačku kuću koju su vodili George Goldner i autori hitova Jerry Leiber i Mike Stoller.

Raskol između partnera doveo je do pada izdavačke kuće 1966., ali je Steinu pristupio producent i tekstopisac Richard Gottehrer s ponudom da zajedno osnuju novu tvrtku. Duo Sire Records – čije je ime bilo anagram prva dva slova u imenima partnera – otvorio je dućan u Brill Buildingu, središtu glazbenog biznisa na Manhattanu, kasnije te godine.

Od izdavanja bluesa do najvećeg punk labela

Sireove prve godine – tijekom kojih je diskografsku kuću distribuirao London Records, američki ogranak British Decca – bile su komercijalno slabe. Preko suradnje s engleskim Blue Horizon Recordsom, diskografska kuća nudila je američka izdanja nekih ranih blues materijala Fleetwood Maca, kao i rad Chicken Shacka, još jedne bluesy jedinice predvođene pjevačicom Christine Perfect, koja se ubrzo udala za basista Fleetwood Maca Johna McVieja i pridružila grupi svog supruga. Međutim, veza benda sa Sireom nije donijela veće hitove.

Sire je postigao prvi veliki zgoditak 1973. kada je jodlanjem prožet hit “Hocus Pocus” nizozemskog benda Focus postao singl na 9. mjestu, gurnuvši album “Moving Waves” na 8. mjesto u Americi. Gottehrer je napustio Sire 1974. kako bi se usredotočio na produkciju, a otprilike u isto vrijeme, Stein je sve više počeo pretraživati njujorške klubove tražeći nove talente.

Na gorljivu preporuku svoje supruge, Stein je organizirao nastup Ramonesa na probi u New Yorku krajem 1975. Iako je te večeri imao temperaturu, privukla ga je energija i imidž kvarteta te je potpisao ugovor s današnjim kumovima punka. Istoimeni debitantski album benda iz 1976. dosegao je 111. mjesto, ali je učinkovito predstavio punk rock američkim i britanskim slušateljima. Grupa, kojom je kasnije upravljala Linda Stein, izdala je 11 studijskih albuma za izdavačku kuću.

Posjet klubu CBGB kako bi čuo jednu od predgrupa Ramonesa dovelo je do još jednog povoljnog ugovora. Stein je otišao izvidjeti brooklynsku grupu The Shirts, ali oni su odustali pa ih je zamijenio nervozni trio bivših studenata Rhode Island School of Design. Talking Heads su postali jedan od Sireovih najpopularnijih bendova, izdavši devet platinastih i zlatnih albuma tijekom 11 godina na etiketi.

Među drugim visokoprofilnim punk potpisima iz tog doba bili su CBGB-ovci kao što su Richard Hell & the Voidoids iz New Yorka i Dead Boys iz Clevelanda. Tu su bili i škotski Rezillos te Australia’s Saints i Radio Birdman. U kasnim 70-ima i ranim 80-ima, Sire je unaprijed potpisivao ili distribuirao glazbu raznih vrhunskih punk i post-punk grupa iz SAD-a i u inozemstvu. U jednom ili drugom trenutku, njegov popis uključivao je Replacements (i kasnije njihovog frontmana Paula Westerberga), Echo & the Bunnymen, Madness, Undertones, Smithse (i pjevača Morrisseyja), Everything But the Girl, Aztec Camera, Erasure, Flamin’ Groovies, My Bloody Valentine i Ride.

Madonna je bila njegovo najunosnije otkriće

Ipak, njegovo najunosnije otkriće bila je Madonna, koja je još uvijek bila relativno nepoznata klupska pjevačica na Manhattanu kad ju je Stein pronašao 1983. godine. Pjevačica je postala superzvijezda, s tri albuma na prvom mjestu, 10 singlova na prvom mjestu i ukupno 23 top 10 hita prije nego što je 1992. lansirala vlastitu izdavačku kuću Maverick. Šest njezinih albuma postiglo je multi-platinasti status, a dva — “Like a Virgin” (1984.) i “The Immaculate Collection” (1990.) — dobili su RIAA-inu nagradu “diamond record” za prodaju veću od 10 milijuna primjeraka.

Umjetnička raznolikost izdavačke kuće odražena je suradnjom s artistima kao što su bivši frontmen Beach Boysa Brian Wilson, kanadski country/pop pjevač k.d. lang, Seal, Uncle Tupelo i njegov rock nasljednik Wilco, Ice-T (i njegov kontroverzni hard rock bend Body Count), izraelska pjevačica Ofra Haza i bivši frontmen Velvet Undergrounda Lou Reed. No, kako je komercijalno bogatstvo roditeljske tvrtke – Warner Bros-a počelo slabjeti od 90-ih nadalje, utjecaj Sirea kao izdavača hitova se smanjio, iako je Stein nastavio razvijati talente.

Iako sam nije tekstopisac, Songwriters Hall of Fame ga je 2016. odlikovao nagradom Howie Richmond Hitmaker.

Otpočetka preuzimao rizik s neotkrivenim talentima

Seymour Stein je pristupao diskografskom poslu tako da je preuzeo mnoštvo rizika s nedokazanim, često underground talentima. Depeche Mode, Ice-T, Lou Reed, The Pretenders, The Smiths, The Cure, Seal, The Replacements, Aphex Twin i mnogi drugi izvođači objavili su neke od svojih najboljih glazbenih sadržaja na Sireu, bilo putem izravnog potpisivanja ili licencnog ugovora. Pokojni menadžer Talking Headsa Gary Kurfirst jednom je prilikom za Steina izjavio: “Seymourov glazbeni ukus uvijek je nekoliko godina ispred svih ostalih”.

U izjavi u nedjelju navečer, Steinova kći Mandy je rekla: “Odrasla sam okružena glazbom. Nisam imala najkonvencionalniji odgoj, ali svoj život i odnos s tatom ne bih mijenjala ni za što, a on je bio djed pun ljubavi i brige koji je uživao u svakom trenutku sa svoje tri unuke. Dao mi je ultimativni soundtrack, kao i svoj opaki smisao za humor. Izuzetno sam zahvalan za svaku minutu koju je naša obitelj provela s njim i za to što je glazba koju je donio svijetu pozitivno utjecala na živote mnogih ljudi.”

0 Shares
Muziku podržava