Eventim ove godine obilježava svoju 20. godinu djelovanja na području Hrvatske i Slovenije. Fraza “putem Eventima” već se udomaćila u najavama koncerata velikih kapaciteta. Robbie Williams, Iron Maiden, Beyoncé, Justin Bieber, Depeche Mode samo su neki od svjetskih imena čije je poslovanje išlo kroz Eventim u Hrvatskoj, kao što to rade i domaće i regionalne zvijezde kao što su Parni valjak, neprežaljeni Oliver i Đorđe Balašević, a kao i što je to trenutno najveći koncertna senzacija, Aleksandra Prijović.
Dvadeset godina poslovanja razlog je da se vratimo na početke i s tim usporedimo gdje smo danas.
Potreba koncerata stvorila je sigurnog partnera
Eventim je u Hrvatsku i Sloveniju došao 2003. godine kao dio njemačke grupacije CTS Eventim koja je osnovana još 1989. u Münchenu, a tijekom tridesetak godina poslovanja raširila se još u 21 zemlju. U Hrvatskoj je Eventim još od samih početaka značajan ticketing partner, a s vremenom se postavio i kao vodeća tvrtka za prodaju ulaznica.
“Upravo je naše prisustvo u Hrvatskoj ojačalo industriju ‘live’ nastupa stranih izvođača, jer je posredovanje Eventima u prodaji ulaznica agencijama značilo da postoji siguran partner u Hrvatskoj, i da neće biti ‘sive zone’ poslovanja s ulaznicama”, kaže Damir Vranić, direktor Eventima za Hrvatsku.
Kupnja ulaznica online je danas veća od 80%
U 20 godina poslovanja Eventima na ovim prostorima, promijenilo se štošta. Niti su (većim dijelom) koncertni izvođači isti ili barem jednako relevantni, niti su trendovi isti, a niti vrijeme nije isto.
“Najveće promjene doživjeli smo digitalizacijom poslovanja. Dok se je u počecima online prodaje ulaznica promet brojao u jednoznamenkastim postocima, danas je to čak više od 80%”, kaže Vranić.
Osim online dostupnosti ulaznice, Eventim je uveo još noviteta. KEKS Pay već je postao dostupan način plaćanja ulaznica, a uskoro će biti uveden i AirCash kao način plaćanja.
Cijena ne diktira posjećenost koncerta
Vranić također navodi kako je jedna od najvećih promjena u dvadeset godina i cijena ulaznica: “Promjene u ovih 20 godina se mogu vidjeti i u samim cijenama ulaznica, koje su imale dramatičan porast; kako i u svijetu, tako i u Hrvatskoj. Danas je teško naći domaćeg ili regionalnog izvođača, koji ima cijenu ulaznice manju od 20 eura za nastup u većoj dvorani. To je bila do prije nekoliko godina najskuplja kategorija.”
Također, naveo je kako je jedan od razloga sve većih cijena ulaznica leži u sve većim produkcijama, atraktivnijim nastupima te izuzetno skupim turnejama. To donosi do veće cijene nastupa izvođača, a posljedično i cijene ulaznica.
Ipak, kako Vranić zaključuje – ne diktira cijena posjećenost koncerta, već ime, kvaliteta, potražnja i lokacija. Tako je ovih godina niz izvođača rasprodalo pulsku i zagrebačku Arenu, neovisno o cijenama ulaznica.
Kako dalje?
Kao i svaku branšu unutar kulturnih i promocijskih djelatnosti, pandemija korone bila je težak udarac Eventimu. “Trebalo nam je vrlo malo vremena da posložimo ‘kockice’ i preokrenemo cijeli sustav rada s prodaje ulaznica na povrate istih”, ističe.
Međutim, nakon pandemije sve se vratilo na svoje, možda i na bolje. A kako je Eventim krenuo dalje iz preživljavanja u oživljavanje: “Zadnjih godina ulažemo značajna sredstva u digitalni marketing. Možemo reći da već imamo internu digitalnu marketinšku agenciju, koja pomaže organizatorima ostvariti efikasnu digitalnu promociju”, zaključio je.
View this post on Instagram