Amira Medunjanin: “Sevdahu se mora pristupiti s velikim poštovanjem”

2592

Razgovarali smo taman za vrijeme najtežih poplava, prva se tema otvorila sama. Druge teme najviše su vezane uz novi album “Silk and Stone”, njene početke i ono što za nju predstavlja ta glazba.

Amira Medunjanin nova je zvijezda hrvatske glazbene scene, čemu neće odmoći čak i pokoja obrada hrvatskih tradicionala.

Onaj sevdah koji je hrvatskom uhu u neku ruku jako blizak, a u drugu jako dalek, Amira je dodavanjem jazza u smjesu stvorila vrlo prohodnu vrstu glazbe koja je i tužna i vesela točno onoliko koliko treba biti.

Pokušali smo čim vjernije dočarati način govora koji je drugačiji od Zagreba i neke bi riječi bio grijeh ‘prevoditi’. Loš, zapadni grijeh.Prvo vam je pitanje vjerojatno očekivano. Imate li nekog bliskog kome su poplave odnijele sve?
Pravo da vam kažem, nemam. Svaki dan sam u kontaktu s roditeljima, ali moja je familija pretežno u Hercegovini koju je ova pošast ovog puta zaobišla. Ali, imam dosta prijatelja koji su direktno pogođeni. Sve u svemu katastrofa, ostala sam bez teksta. Kao da se sve dogodilo preko noći. Očito da smo uspjeli dobro srediti planet Zemlju pa čovjek više ne zna ni kakva nam je klima ni što može očekivati sutra.

Od kad ste u Zagrebu? Kako vam je?
Već nekih tjedan dana, super mi je ovdje stvarno. Svakom posjetu Zagrebu iznimno se radujem.Obično se za Zagrepčane kaže da su previše tmurni, oprezni i zatvoreni, a za sarajevsku raju sve suprotno od toga. Koliko ima u tomu istine?
Pa ima toga i s jedne i s druge strane. Šareno je na obje strane, nisu ni Sarajlije svi otvoreni. A ja sam imala sreću pa su svi ljudi koje sam upoznala u Zagrebu baš super, kao dobra sarajevska raja. Nisam stekla dojam da su Zagrepčani hladni ili nepovjerljivi, valjda sve ovisi o tomu kako se čovjek postavi prema ljudima. Kakav si ti čovjek, tako će se i prema tebi ponašati.Da pređemo na muziku. Kakav je novi album u odnosu na prošli, “Amulette“?
Mislim da smo opet malčice pomjerili priču u nekom drugom pravcu. Ovo je četvrti studijski album i četvrti album koji je u potpunosti projekt nas svih. Ja se cijelo vrijeme trudim eksperimentirati s drugim muzičkim pravcima, s instrumentima koji su neuobičajeni za tu vrstu muzike i imam sreću da sam naišla na odlične suradnike po tom pitanju. Pored Bojana Zulfikarpašića i Nenada Vasilića, s kojima surađujem već pet godina, svojevrstan pečat albumu su dali sjajni umjetnici iz Turske, Yurdal Osman Tokcan i Hakan Gungor, te Boško Jović i Stjepan Horvat. “Amulette” je bio u nekom jazzy maniru dok “Silk and Stone” ne znam ni sama kako bih okarakterizirala, jednostavno desila nam se lijepa zajednička muzika i na tome sam neizmjerno zahvalna.

Za vas znamo zadnjih par godina. A kako su izgledali vaši muzički počeci? Koliko traje vaš uspjeh?
Muzika je oduvijek bila dio mene, ali shvaćala sam ju kao nešto previše intimno da bih to dijelila sa drugima tako da nikad nisam niti planirala biti profesionalni muzičar. Radila sam ‘normalan’ posao u uredu, svaki dan od 8 do 5, posao u potpunosti nevezan za muziku. S druge strane, postojala su neka nepisana pravila koja su išla su od toga kako će se točno interpretirati ta vrsta muzike do toga na koji način izvođač treba izgledati. Meni je to bilo apsolutno neprihvatljivo. Međutim, od nekih stvari čovjek u životu jednostavno ne može pobjeći. Ma koliko se trudio ići nekim drugim putem, ono što mu je suđeno i za što je predodređen, će ga pronaći. Dug je bio taj moj proces sazrijevanja i shvaćanja što i kako trebam raditi i na koji način prezentirati te pjesme. I čini mi se da još uvijek traje.

Muziku podržava

Može li se od glazbe živjeti?
Da, kad ste netko komu ne treba puno. Ne žudim za luksuzom, recimo nemam auto i ne treba mi. Ta moja odluka koju sam donijela prije šest-sedam godina kad sam rekla “ok, neću više raditi u tom uredu, odričem se tih sigurnih mjesečnih primanja, i idem raditi ono što stvarno trebam, za što postojim” apsolutno je ispravna. Sjediti na dvije stolice nije dobro, negdje ćete zakazati. A ova se muzika ne može i ne smije shvatiti i prihvatiti olako nego joj se mora pristupiti s velikim poštovanjem, čovjek mora konstantno biti pažljiv kako ju prenosi ljudima. Ovo što moja ekipa i ja radimo, to je pride kao nekakva misija s ciljem da donesemo ljudima nešto lijepog u današnjem životu. S druge strane, imam mogućnost upoznati druge kulture, putovati, vidjeti neka mjesta, gradove koje vjerojatno nikada ne bih mogla posjetiti… To je neprocjenjivo. Radite ono što volite i u čemu neizmjerno uživate i još dobijete neki honorar za to.. To je sjajno, ne mogu biti sretnija.

Imate li dojam da vam u Zagrebu raste popularnost? Ne mislite li da vam je Vip Club postao premali?
Popularnost je vrlo relativna stvar… Ja sam inzistirala na zadnjem nastupu u Vip Clubu jer smo tu održali prve koncerte, tu je nekako počelo druženje sa zagrebačkom publikom. Ja sam vam prilično sentimentalno stvorenje, znate… Dražen Kokanović nas je prije godinu dana srdačno pozvao u Vip Club i dao nam priliku da ispričamo u Zagrebu ovu našu priču. Desila su se prekrasna četiri koncerta i definitivno su mi u desetak najdražih.

A jesu li vam oni promijenili karijeru?
Mislite, ovdje u Hrvatskoj? Pa da, ako se to može nazivati karijerom a kamoli promjenom iste. Sretna sam da sve veći broj ljudi obraća pažnju na našu muzičku tradiciju, da ljudi znaju da postojimo, da sve veći broj ljudi prepoznaje ono što radimo kompletna ekipa i ja. To je bitno jer sve te pjesme samo su poruke o tomu kako biti normalan, dobar čovjek. Nikakva filozofija, samo to. Neizmjerno sam zahvalna ljudima koji dođu na naše koncerte i podjele s nama dva, dva i pol sata svoga vremena. Ovog puta, iskreno, nisam očekivala da će doći ljudi u tolikom broju i još uvijek mi je sve ‘wow’. Super je to prostor, Vip Club, mnogo mi je drag.

Što je za vas sevdah?
Sve, sve ovo što sam ispričala…

Sviđa mi se odgovor, nemojmo dalje. A ima li u Hrvatskoj potencijala za još vaših obrada?
O, apsolutno. Ja sam živjela u Splitu godinu dana, u poslijeratnom periodu trebalo mi je malo mira. Pjevala sam u klapi, stvarno jesam. Čula me prijateljica kako pjevušim tamo gdje sam radila, oduševila se i pozvala me u klapu. Pjevala sam u klapi godinu dana prekrasne pjesme koje su me baš liječile i strašno volim dalmatinsku pjesmu. Pa međimurske pjesme koje su apsolutno blago koje je malčice nažalost zapostavljeno.

Često znate zaplakati na koncertima. Kad mislite da možete kontrolirati emotivnost?
Super pitanje, ne znam, ne mogu. Da znam i mogu, kontrolirala bih. Prije par noći u ZKM-u pokvarila sam si lijepo šminku svojim suzama. Šalim se… Ne, to je nemoguće kontrolirati, toliko sam u toj pjesmi da ne znam gdje sam. Ja doslovce živim tu priču koja je prije 200-300 godina zapisana. Čovjek ne može ne biti čovjek.

0 Shares
Muziku podržava