Uspjeli eksperiment majstora dancehall zvuka

    1934

    Sizzla

    Stay Focus

    Datum izdanja: 01.09.2004.

    Izdavač: VP Records / Kingston

    Žanr: Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Psalm 8
    2. Sound The Trumpet
    3. We’re The One’s
    4. Thinking About You
    5. Original
    6. Don’t
    7. Destroy The Wicked
    8. Mine And Only
    9. Girlfriend
    10. Whole Heap A Woman
    11. Stage Show
    12. Volume
    13. Stay Focus
    14. Jah Will Must Be Done

    Kao što ste već mogli pročitati u recenziji zadnjeg Capletonovog albuma “Reign Of Fire“, Sizzla je jedan od pokretača i najpoznatijih izvođača dancehall glazbe te jedan od ljudi koji su dancehall zvuk približili rastafarijanizmu. Također je kao i Capleton pripadnik ‘Bobo Ashanti’ rastafarijanske militarističke sekte čije su glave karakteristike uz nošenje turbana na glavi i militaristička filozofija čiji ekstremizam graniči s rasizmom, radi čega izaziva kontroverze na sceni zbog agresivnih osuda prema homoseksualcima i bijelicima.

    Ipak, iznad svega, njegova glazba je generalno gledajući pozitivna i donosi vjeru i suosječanje prema mladim crncima i mnogo poštovanja prema ženama. Sizzla je ostao djelomično enigma široj javnosti, jer rijetko daje intervjue i rijetko održava koncerte. Ipak, njegova popularnost je neosporna jer spada u sami vrh reggae glazbenika današnjeg doba što je prvenstveno eminentno kroz njegove uradke koji su vrlo, vrlo kvalitetno odrađeni.

    Novi album Sizzle je nazvan “Stay Focus” i na njemu upoznajemo prilično ‘mekog’ Sizzlu. Iako je prvenstveno riječ o dancehall albumu, ipak je taj dancehall dosta razblažen i nema onog uobičajnog snažnog ‘pumpin’ bassa i brzih ritmova, a uvedeni su neki drugi stilovi. Jedina malo brža pjesma je ujedno i uvodna pjesma “Psalm 8” koju je napisao kako sam kaže: “King David under the inspiration of Jah Almighty”. Tu pjesmu krasi brzo Sizzlino pjevanje i prilično divlji sampleovi i bass i drum-lineovi. No već na sljedećoj pjesmi “Sound The Trumphet” Sizzla počinje s laganijim dancehall ritmovima i u pjesmu unosi neke elemente dub zvuka što daje pjesmi posebni ugođaj koji je inače dosta teško postići, tako da možemo sa sigurnošću tvrditi da su prve dvije pjesme puni pogodak.

    Muziku podržava

    Sljedeća pjesma “We’re The One’s” u klasični dancehall zvuk unosi dosta roots ugođaja kroz glazbu, te se također kroz cijelu pjesmu proteže prilično neizražen solo na gitari koji bi po mom mišljenju trebao biti izraženiji. Na ljubavnoj pjesmi “Thinking About You” dolazi do izražaja roots zvuk koji izvrsno uklapa Sizzlin vokal sa ženskim pratećim vokalima i spaja pjesmu na jedan jedinstven i unikatan način. “Original” je pjesma koju krasi malo brzi tempo dancehall zvuk i malo brže Sizzlino pjevanje, no izražavanje jednog samplea u pjesmi me prilično podsječa na r’n’b zvuk i samim time gubi na kvaliteti, no ipak je izvlači Sizzlin uistinu unikatni vokal. “Don’t” je također smještena u brži dancehall zvuk i u njoj se na refrenu i u nekim dijelovima pjesme pojavljuje slični r’n’b sample kao u predhodnoj pjesmi, no ovoga puta dosta utišan i time je dobiveno mnogo jer ovoga puta sample ne dominira pjesmom, već samo prilično tiho prati Sizzlin vokal.

    Sizzlin militarizam dolazi do izražaja na žestokoj pjesmi radnog naslova “Destroj The Wicked” koju započinje riječima: “Burn dem, burn dem, burn dem…” u kojoj divljaju beatovi u harmoniji s njegovim vokalom i pjesmu čine pogodnom za mixing selektora dancehall glazbe. Naslovna pjesma “Stay Focus” počinje iz ‘loopanim’ Sizzlinim vokalom koji je izrazito piskutav u prvih par sekunda pjevanja, dok se poslije toga transformira u normalni vokal i počinje s pjesmom. Inače, sama pjesma je dosta čudna i žanrovski bi je smjestio između dancehalla i duba. Ista stvar je eminentna i u sljedećoj pjesmi “Jah Will Must Be Done” u kojoj je dub zvuk dominantniji nego kod pjesme “Stay Focus” i u kojoj Sizzlin vokal prelazi iz dancehall pjevanja u roots pjevanje uz dosta efekata poput echo-a koji se dodaju na vokal i gitaru.

    Sada bi mogli misliti da je Sizzla ovdje napravio fuziju svega i svačega i da to zvuči loše, no ako tako mislite moram vas odmah razuvjeriti i kazati vam da je što se tiče produkcije, album doveden do savršenstva pogotovo zato jer produkciju potpisuju Christopher Chin i Phillip “Fattis” Burrell. No to nije jedni razlog! Mnogo važniji razlog je to što glazbu za skoro sve pjesme potpisuje Sly Dunbar, uz suradnju Dennisa i Collinsa. E to je pravi razlog eklektičnog zvuka ovog albuma.

    Iako mnogi to ne znaju, Sly je surađivao s većinom glazbenika danas prisutnih na sceni i njegov rad je izrazito cijenjen i poštovan od strane njih samih, kao i od strane kritike i publike. Stoga je kombinacija Sizzle i Slya Dunbara bila čisti pogodak producenta Christophera China i njegovog tima iz VP etikete!

    Muziku podržava