Marširanje ledenim sjevernjačkim prostranstvima

    1624

    Demonaz

    March Of The Norse

    Datum izdanja: 01.04.2011.

    Izdavač: Nuclear Blast

    Žanr: Black Metal, Rock, Thrash Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Northern Hymn
    2. All Blackened Sky
    3. March of The Norse
    4. A Son of The Sword
    5. Where Gods Once Rode
    6. Under The Great Fires
    7. Over The Mountins
    8. Ode To Battle
    9. Legends of Fire And Ice

    Solo uradak ovog čovjeka, punim imenom Harald Navdal, punim pseudonimom Demonaz Doom Occulta, definitivno zaslužuje potpunu pozornost.

    Mnogima je poznat kao član Immortala, benda koji spada u vrh black, a i općenito metala.

    Nekad gitarist i tekstopisac, danas ‘samo’ tekstopisac velebnih sjevernjačkih oda bitkama, ratovima, planinama, vatri i vodi, imaginarnim i mitskim svjetovima.

    Uz Demonaza, ovdje na vokalima, album su snimali Ice Dale (Arve Isdal) na gitari, Armagedda na bubnjevima i Abbath na basu. Dakle, postava grupe I, s malčice izmijenjenim ulogama, stoga i ne treba čuditi da je ovaj album dosta sličan “Between Two Worlds” spomenute grupe, i čak se nameće kao njegov logični nastavak.

    Muziku podržava

    Odnosno, ovdje se ne radi ni o kakvom ljutom, agresivnom black metalu koji obiluje mržnjom, već o ugodnih 35 minuta thrash i black’n’rolla s jasnim ‘pečatom’ melodija Bathorya i Immortala. Album je, kako kaže sam uvod u njega, sjevernjački himničan, izrazito tečan, maksimalno epičan, čemu dobrim dijelom pridonose i značajni udjeli pratećeg zborskog pjevanja, obiluje opuštajućim ritmovima, ima veliki kontinuitet, pa se zna dogoditi da se ne primjećuju prijelazi iz jedne u drugu pjesmu (recimo, “Where Gods Once Rode” i “Under The Great Fires” zvuče kao da su jedna).

    Baza su mu dosta glasne riffične melodije s kontroliranom distorzijom, počesto ipak na rubu dozvoljene ‘blatnjave’ sirovosti. Vokali jesu grubi, potentni, ali možda malo nedefinirani, možda čak podproducirani, ponegdje i preinferiorni pred naletima gitara, koje se ističu i u vrlo primamljivim, ‘hevijaneriziranim’ cleany solažama.

    Sve pjesme odlično su oblikovane, imaju glavu i rep, nemaju premutnih riffova, bubnjarskih makljaža, i obiluju opuštajućim ritmovima i diskretnim poletom koji se očituje u svakoj pjesmi. Lagano, srednje i umjereno brzo, ugodno i jednostavno, i – valja. Dok se album sluša vrlo se brzo pred očima stvara ugođaj vječnog snijega i leda, u kojem oko sebe vidimo samo bijele i sjevernjački plave krajobraze.

    S obzirom da svaka pjesma valja, čak i ledenasto/akustično/zborski instrumentali “Northern Hymn” i “Ode To Battle“, jako je teško istaknuti udarne, ali kompaktnost i energija srednjeritmične “All Blackened Sky“, s najodrješitijim vokalima, ukrašenim zborskom pratnjom, ritmičkim bubnjem i melodičnom solažom, za nijansu odudara od ostalih.

    Možda ne previše od spomenute “Where Gods Once Rode” s najljepšim gitarističkim melodijama, velikom dozom zborske epičnosti, akustičnim interludijem i kričavije-vrištavijim pjevanjem ili “A Son Of The Sword“, još jednog naslova srednjeg ritma, s puno riffanja, novom dozom clean solaža, te duplim pjevanjem.

    Zamka ovog albuma leži u činjenici da se pjesme čine u najmanju ruku sličnima, pa bi se nakon površnog preslušavanja možda mogao steći dojam monotonije i zamornosti, no izglednija je varijanta da svaka ima svoj identifikacijski kod, i koliko god u njima pronalazimo sličnosti, toliko, ako ne i više, imaju i različitosti.

    Uglavnom, ovaj album svrstavam u rijetke koji zaslužuju titulu ‘nosača zvuka za svačije (metalne) uši’. Dakako, ponajprije za ljubitelje neprežaljenih Bathory, Immortal, i poglavito sastava I.

    A ako baš i ne za svačije, zbrojimo li, ili barem pretpostavimo koliki se broj ljudi ‘vrti’ oko ovih bendova, onda je u najmanju ruku ovo album za puno ušiju.

    Muziku podržava