Hard rock iz srca utvrde black metala

    1291

    Audrey Horne

    Youngblood

    Datum izdanja: 04.02.2013.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Hard Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Redemption Blues
    2. Straight Into Your Grave
    3. Youngblood
    4. There Goes A Lady
    5. Show and Tell
    6. Cards with The Devil
    7. Pretty Little Sunshine
    8. The Open Sea
    9. This Ends Here
    10. The King Is Dead

    Koga god da ime ovog benda, naravno, pod uvjetom da nije ranije čuo za njega, asocira na filmsku ili televizijsku umjetnost, u pravu je.

    Naime, Audrey Horne lik je koji je glumila malo poznata Sherilyn Fenn u ”Twin Peaksu”, kultnoj seriji Davida Lyncha s početka ’90-ih., a upravo po njoj dobio je (ili si sam dao) ime. No dobro, bila je to jako popularna serija i ne mora biti bezgranično čudno što se bend tako zove, ali ako kažemo da se radi o ekipi koja dolazi iz Bergena, ili jesu ili su bili članovi Enslaveda, Gorgorotha, Ov Hella i(li) God Seeda, a u ovom slučaju nisu black metalci, e tu bi se već mnogi mogli iznenaditi.Audrey Horne pojavio se tijekom 2002. godine u postavi Torkjell Rod/Toschie (vokal), Arve Isdal/Ice Dale (gitara, Demonaz, Enslaved, I, Ov Hell), Thomas Tofthagen (gitara, Sahg), Kjetil Greve (bubnjevi, Deride), Tom Cato Visnes (bas, God Seed, I, Ov Hell, ex-Gorgoroth, ex-Sahg) i Herbrand Larsen (klavijature, Enslaved). Izdržala je ova ekipa zajedno do 2007., objavila EP “Confessions & Alcohol”, te dva dugosvirajuća izdanja, “No Hay Banda” (2005.) i “Le Fol” (2007.), nakon čega su Tom i Herbrant napustili bend, koji uz pomoć session glazbenika snima još dva albuma, najprije “Audrey Horne” (2010.), a sada i “Youngblood“, koji uključuje basista Espena Liena.

    U današnjim se vremenima pojavilo dosta bendova koji ne samo da se tako predstavljaju, već im se i po soundu lako dade zaključiti da inspiraciju crpe iz ’70-ih. i ’80-ih. Ima ih zaista dobrih, većina dolazi upravo sa sjevera Europe, a za rijetke od njih, kao u slučaju Audrey Horne, bez ikakve bismo grižnje savjesti mogli reći da je jedan od najboljih. Recimo, među tri-četiri najbolja retro hard rock benda, i to ne samo u skandinavskim, već i u širim geografskim formatima.

    Muziku podržava

    Glazba Audrey Hornea jako je naslonjena na hard rock spomenutih perioda s hiperzaraznim soundom koji je produkcijski posložen na način da balansira između sirovijeg i modernog s vrlo tankom linijom razgraničenja. Isto tako, dok je bend u početku svoj glazbeni opus dobrim dijelom naslanjao na post-grunge, na ovom je albumu više orijentiran ka heavy metalu osamdesetih i ne treba dodatno pojašnjavati kako ta kombinacija zvuči bolje, zrelije, konkretnije i izvornije. Snažan je to, na momente težak i taman, ali kontinuirano melodično-magnetni hard rock s osvježenom energijom i sa čvrstim stavom.

    Gitarske harmonije ispunjene su thinlizzyevskom čarobnošću i magijom Iron Maidenovih melodija, NWOBHM-om nadahnuto, propulzivno ‘twin’ riffanje i raznovrsno soliranje svoje korijenje definitivno ima u tim bendovima, ali isto tako i u Deep Purpleu, Led Zeppelinu i Saxonu. Momak koji pjeva, Toschie, poprilično je nepoznato ime u glazbenom svijetu, no radi se o odličnom pjevaču, s hrapavim, masnim, dubokim i svestranim, pravo onako ‘macho’ vokalima koje bez posebnih naprezanja prilagođava raspoloženju i stilu pjesama.

    Klavijature su hipnotičke i opojne, s izrazito protočnim soundom u kojem nalazimo i svjetlijeg, ali i darkerskijeg atmosferičnog opredjeljenja, lupa bubnjeva djeluje impresivno, precizno, s izvrsnim osjećajem u pogađanju nota i u potpunosti su podređeni kreiranju catchy ritmova, dok je bas uobičajeno, hard-rockerski ‘deeply’ s kontinuiranim angažmanom, koji uključuje česta pojačanja distorzija.

    Maidenovskim melodijama ispunjena je “Redemption Blues“, pjesma s najjačim utjecajima bluesa, ali i tipičnijim, zgusnutim, ‘zaprljanim’ hard rock riffovima, autentičnim vokalima, ritmičnom kombinatorikom bubnja i basa, a “Straight Into Your Grave” brza je pjesma mračnije forme sa skoro fatalnom privlačnošću kroz pregršt gitarskih melodija. Old-school hard rock miks bubnja/basa/riffa/klavijatura nudi “There Goes A Lady“, pjesma s deeppurpleovskim riffovima i solažama u stilu “Smoke On The Water”, a kombinaciju ozbiljnog i punog sounda Hammonda i razigranijih klavijaturističkih space varijacija donosi o(t)pušteniji hard rock naslov “Show And Tell“.

    Kombinaciju tvrđih i krućih, s relaksirajućim tonovima kroz razigraniji plemenski početak uz cvrkut ptica, miks Saxonovih i Kissovih riffova s potpuno distorziranim basovima donosi “Cards With The Devil“, “Pretty Little Sunshine” izrazito je himnična pjesma s potentnim refrenima i gitarsko/bas/bubnjarskom podlogom jako nalik na Motörhead iz “Kill By Death” faze pojačan solom basa. Moderniji hard rock pristup tamnije atmosfere donose “The Open Sea“, stvar s masivnijim i distorzivnijim riffovima i prikrivenim utjecajima bluesa, te “The King Is Dead“, još tamnija pjesma, s nešto doom kreacija, poprilično zamračenijim melodijama i melankoličnim piano dijelom, a “This Ends Here” je pjesma s najjasnijim utjecajima Iron Maidena.

    Dakle, ovo je prije svega intenzivan album s kontinuitetom, a bez slabih segmenata koji bi narušavali usklađenost svih elemenata, a nakon toga album s gomilom dobrih pjesama kojim je Audrey Horne definitivno potvrdio da je bend visoke klase koji u svojoj glazbi ima ‘ono nešto’. Bend koji ima svoju magiju i zna ju prenijeti na druge. Nekima je on sličan, neki su slični njemu, a opet dijelom različiti. U biti, tko zna, možda i nije toliko drukčiji koliko je bolji od drugih.

    Muziku podržava