1869

EZRA

Good Sauce

Datum izdanja: 30.06.2023.

Izdavač: Warner Music / Dancing Bear

Recenzija EP albuma EZRA “Good Souce”.

Vrlo je teško napisati u Google „EZRA“ i očekivati da se kao prva pretraga pojavi perspektivni slovenski reper, Ezra Ćosić Alibegović. Veće su šanse da će iskočiti ili George Ezra, ili pak Ezra Koenig iz Vampire Weekenda. Je li ovo nepravda počinjena takozvanom „OG“ EZRI? Preslušavajući njegov materijal, mogu reći da je. Jedno od prvih zapaženih sudjelovanja EZRE jest sudjelovanje sa slovenskim trap kolektivom Dravle Records te slovenskim lo-fi duom zalagasper, poznatijim kao slovenskim predstavnicima na Euroviziji 2019. u pjesmi „Ubijalci sanj“. EZRA se je konkretno predstavio 2022. godine s pjesmom „V lajfu ne delam kar nočm“, u kojoj u solidne 3 minute hedonističko pjeva o (t)rap idealima dobrog života; u biti, pjesmu možda i možete zamisliti kao nastavak „Mama, napokon sam uspio“, u kojoj je uspjeh pojedinca i dalje upitan.

Ova godina je godina EZRE; osim EP-a „Monochrome“, koji svojim sardoničnim prizvukom podsjeća na opus Earla Sweatshirta ili pak Vincea Staplesa. Osim „Monochrome“, EZRA je izdao i „Good Sauce“, odnosno EP obojen latino-španjolskim elementima. „Good Sauce“ razlikuje se značajno od „Monochrome“ – radi se o mnogo uvrnutijem, raznovrsnijem te jednostavno mnogo boljem EP-u. EZRA se za svoj novi EP radikalno nagnuo prema utjecajima zapada te još daljeg zapada; tako u „Toreru“ slušatelja odmah iznenade paso doble sampleovi, dok u spotu (u kojem bi, glede na glazbu, netko vjerojatno očekivao neku lošu kostimografiju te prikaz borbe s bikovima) EZRA apsurdno miješa razvrat, Balkan, luksuz, (ne)ukus, dok se u uvodnim sekvencama spota nalazi ispred kozolca, odnosno karakterističnog slovenskog štaglja za sušenje trave te sijena.

Apsurd nastavlja „LMK“, koja ponovno zvuči kao razvrat Kube, iako se ponovno u spotu za „LMK“ EZRA ne pomiče dalje od nepreglednih slovenskih polja uljane repice. „LMK“ je jedan apsurd; jedan fantastični apsurd koji zvuči kao još jedna kriza srednjih godina Manu Chaa. Latinski prizvuk albuma je i više nego očit; gotovo svaku pjesmu otvara ili truba, ili pak klavir s elementima latinskog jazza, dok se u „Sunlight“ čak čuje i vibrafon. Imam osjećaj kao da bi svijet implodirao susretnu li se katkad EZRA te Arturo Sandoval na ulici.

Istina je kako EZRA do „Good Sauce“ nije imao mnogo materijala s kojim se je mogao predstaviti te afirmirati svoj pravac glazbe. Međutim, s materijalom poput „Good Sauce“, iskreno se nadam kako nikad ni neće postaviti svoj konačni pravac. Latinski zaokret kod EZRE svakako je neočekivan, ali itekako dobrodošao. Trap sa slovenskim te latino motivima ispjevan na engleskom kulturni je paun, prilično rijedak za trap ovih prostora. U biti, jedini slovenski glazbenik kojeg se mogu trenutno sjetiti koji tako vješto prepleće žanrove je Magnifico. Stoga, mogu reći kako je „Good Sauce“ dobar, pikantni umak prilikom konzumacije slovenske trap scene. Ja ovom trapu vjerujem.